اخبار داغ

مدیرکل نوسازی مدارس استان:

بیش از 1700 کلاس درس در استان سمنان نیازمند تخریب و بازسازی است

بیش از 1700 کلاس درس در استان سمنان نیازمند تخریب و بازسازی است
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: یکهزار و 761 کلاس درس در استان فرسوده هستند که باید تخریب و بازسازی شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، سعید هژبری مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان ظهر امروز در جمع خبرنگاران از وجود بیش از هزار و 700 کلاس درس فرسوده و نیازمند تخریب در استان خبر داد و گفت: بالغ بر هزار و 951 کلاس درس نیز باید هرچه سریعتر بازسازی و مقاوم‌سازی شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان افزود: فقط 855 کلاس درس در استان سمنان براساس مقررات ملی ساختمان از استحکام لازم برخوردار هستند.

,

هژبری با اشاره به وجود بیش از 28 هزار و 450 واحد مسکن مهر در استان سمنان اظهار کرد: با وجود تعداد بالای واحدهای مسکن مهر در استان، فقط 13 مدرسه در این مناطق احداث شده و به بهره‌برداری رسیده است.

,

وی اعتبار مورد نیاز برای احداث مدرسه در مناطق مسکن مهر استان را 200 میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: برای تحقق این مهم، نیازمند حمایت دستگاه‌های اجرایی و نیز مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان سمنان داریم.

,

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در ادامه با اشاره به وجود 15 پروژه نیمه‌تمام ورزشی در استان گفت: این پروژه‌ها بین 10 تا 18 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و تکمیل آنها نیازمند 235 میلیارد ریال اعتبار است.

,

هژبری، سرانه فضای ورزشی روباز در مدارس استان را 0.19 مترمربع اعلام کرد و افزود: سرانه فضای ورزشی سرپوشیده در استان بالغ بر 0.36 مترمربع است که باوجود مطلوب بودن وضعیت استان نسبت به سایر نقاط کشور، همچنان با استانداردهای جهانی فاصله داریم.

,

وی از افتتاح 2 باب فضای آموزشی جدید هزممان با سفر وزیر آموزش و پرورش به استان خبر داد و گفت: برای تکمیل این پروژه‌ها بیش از 37 میلیارد ریال هزینه شده است که 12 میلیارد ریال آن را خیرین مدرسه‌ساز تقبل کرده‌اند.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه