اخبار داغ

دستان پُرتلاش جهادگران لرستانی برای سازندگی/ بسیجیانی که امید را در دل محرومین زنده کردند

دستان پُرتلاش جهادگران لرستانی برای سازندگی/ بسیجیانی که امید را در دل محرومین زنده کردند
نامشان جهادگر است، بسیجیانی که سالهاست بهترین تفریح در تابستان و ایام های تعطیل برایشان خدمت به مردم مناطق محروم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیرافلاک جهادگران، انسانی پاک و با اخلاص هستند که با حضور خود در روستا و مناطق محروم و خدمات به مردمان این مناطق، نور امید را درل محرومین زنده می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

 

,

نامشان جهادگر است، بسیجیانی که سالهاست بهترین تفریح در تابستان و ایام های تعطیل برایشان خدمت به مردم مناطق محروم است و از این که در جهت محرومیت زدایی و خدمت به مردم گام بردارند لذت می رند.

,

 

,

, ,

 

,

در روزگاری که هیاهوی دنیا و دغدغه های فراوان ذهن انسان را به سمت و سوهای مختلفی می کشاند، جوانان مومن و انقلابی راهی روستاهای دور افتاده ای می شوند تا بتوانند در آن زمینه ای که مهارت دارند به محرومین خدمت کنند.

,

 

,

از تک تک جهادگران می توان درس گرفت، درس انسانیت، درس پاکی و خدمت، درس تلاش برای محرومیت زدایی و هر کدام خالصانه تر از دیگری خدمت می کنند، گویی این جوانان در این دوره زمانی خدمت را بزرگترین افتخار می دانند.

,

 

,

در این برنامه بسیجیان، پزشکان متخصص و فوق تخصص به روستا می روند تا دستانشان مرهمی باشد برای بیماران نیازمند، پزشکانی که مزد آنها دستمزدهای میلیونی نیست بلکه دعای خیر مردمانی است که صدایشان تا آسمان می رود.

,

 

,

اقدامات جهادگران بسیجی بسیار چشمگیر است، بسیجیانی که در اقدامات فرهنگی، پزشکی، عمرانی و آموزشی و خدمت به محرومان سنگ تمام می گذارند.

,

 

,

خدمت رسانی جهادی 30 تیم بهداشتی ودرمانی در رزمایش اقتدار عاشورایی لرستان

, خدمت رسانی جهادی 30 تیم بهداشتی ودرمانی در رزمایش اقتدار عاشورایی لرستان,

 سرهنگ دوم عبدالوحید ملک آرا دبا اعلام برگزاری رزمایش خدمت رسانی جهادی تیم‌های بهداشتی و درمانی بسیج جامعه پزشکی استان لرستان با عنوان قرارگاه خدمت رسانی رزمایش سراسری اقتدار عاشورایی استان لرستان، اظهار داشت: همزمان با برگزاری این رزمایش 30 تیم بهداشتی و درمانی بسیج جامعه پزشکی استان لرستان برای خدمت‌رسانی رایگان به مردم استان لرستان اعزام می شوند.

,

 

,

 وی با بیان اینکه حواشی شهری از عمده مناطق هدف حضور این تیم ها است، افزود: این اعزام ها در روزهای 16 تا 29 شهریورماه سال جاری توسط کانونهای بسیج جامعه پزشکی لرستان در سراسراستان خدمات بهداشتی ، درمانی و خدمات مشاوره و آموزشی رایگان ارائه می دهند.

,

 

,

  مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی لرستان با بیان این که تیم‌های پزشکی بیشتر در پایگاهها و مساجد حاشیه ی شهر استان حاضر می‌شوند، اظهار داشت: اعزام‌ها براساس نیاز هر منطقه و تیم‌های پزشکی عمومی، تخصصی، دندانپزشکی انجام می‌شود.

,

 

,

, ,

 

,

ملک آرا بیان کرد: در این اعزام ها که پزشک،پرستار، ماما، دارویارو کارشناسان بهداشت، تغذیه حضور دارندو علاوه بر ویزیت رایگان خدماتی مانند کنترل قند خون و فشار خون، مشاوره رایگان همراه با توزیع پمفلت‌های بهداشتی توسط اعضای بسیج جامعه پزشکی به عزیزان ارائه می شود.

,

 

,

وی با اشاره به استقرارتیم های پزشکی در مناطق حاشیه ی شهری استان عنوان کرد: مسجد امام حسن عسگری (ع) فلک الدین و میدان تیر، مسجد جعفر صادق(ع) اسدآبادی، مسجد حضرت رسول(ص) پشته حسین آباد و موسسه خیریه باب الحوائج(ع) کوی علی آباد در خرم آباد، مسجد نبی(ص) شهرستان دلفان، مسجد جعفر صادق (ع) ازنا، مسجد امام حسین (ع) پلدختر، مساجد خیابان بوی علی و پارک شریعتی کوهدشت، پشت خط کمربندی الیگودرز، لرآباد بروجرد، الشتر، مسجد ابوالفضل(ع) زاغه و مسجد امام حسین(ع) رومشکان اعزام می شوند.

,

 

,

 مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی لرستان بازه زمانی این رزمایش را 9 تا 29 شهریورماه با فعالیت 48 ساعته تا 10 روزه گروه های جهادی اعلام کرد و همزمانی این رزمایش را با آغاز هفته دفاع مقدس مغتنم شمرد و اظهار کرد: روزهای یکشنبه و دوشنبه هیجدهم و نوزدهم شهریورماه تعداد اعزام‌‌های این رزمایش به اوج می‌رسد و به صورت متمرکز انجام می‌شود.

,

  

,

ملک آرا عنوان کرد: مراجعه‌کنندگانی که بنا به تشخیص پزشکان درمانگر نیاز به خدمات تخصصی‌تر داشته باشند با هماهنگی‌های به‌طور رایگان خدمات موردنظر را دریافت خواهند کرد.

,

  

,

اعزام تیم جهادی خدمت رسانی بسیج جامعه پزشکی به منطقه کوی علی آباد خرم آباد  

, اعزام تیم جهادی خدمت رسانی بسیج جامعه پزشکی به منطقه کوی علی آباد خرم آباد,

 ملک آرا اظهار داشت: با مساعدت کانون بسیج جامعه پزشکی در بیمارستان 525 تخته ارتش، تیم درمانی جهادی برای ارائه خدمات رایگان پزشکی و بهداشتی به منطقه کوی علی آباد در حاشیه ی شهر خرم آباد اعزام شد.

,

 

,

وی افزود: این تیم پزشکی که متشکل از پزشک عمومی، ماما، پرستار، مشاوره ، کارشناسان بهداشت و دارویار همراه با وسایل و تجهیزات موردنیاز برای ارائه خدمات به این عزیزان اعزام شد.

,

 

,

اعزام تیم جهادی بسیج جامعه پزشکی به منطقه علی آباد خرم آباد

, اعزام تیم جهادی بسیج جامعه پزشکی به منطقه علی آباد خرم آباد,

 

,

ملک آرا بابیان اینکه در این اعزام که در بخش‌های عمومی، مامایی، بهداشتی و خدماتی ارائه خدمت می کنند افزود: خدماتی که در این اعزام ارائه می‌شود ‏شامل ویزیت رایگان همراه با دارو ، تست قند خون و فشار خون به‌صورت رایگان به اهالی منطقه است.

,

 

,

ملک آرا با اشاره به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی رایگان به این عزیزان، بیان کرد: برنامه های آموزشی همراه با برگزاری مسابقه و توزیع اقلام فرهنگی از در دیگر خدمات خداپسندانه این اعزام شد.

,

 

,

اعزام تیم جهادی بسیج جامعه پزشکی به منطقه علی آباد خرم آباد0

, اعزام تیم جهادی بسیج جامعه پزشکی به منطقه علی آباد خرم آباد0,

 

,

 مسئول بسیج جامعه پزشکی استان لرستان در پایان عنوان کرد: کلیه خدمات ارائه شده توسط اکیپ بهداشتی درمانی رزمایش جهادی خدمت رسانی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان به منطقه کوی علی آباد خرم آباد بصورت رایگان انجام شد.   

,

 

,

دستان جهادگران بروجردی و ساخت 10 منزل برای محرومان

, دستان جهادگران بروجردی و ساخت 10 منزل برای محرومان,

"رضا ارکانی" مسئول بسیج سازندگی بروجرد گفت: امسال بیشترین تمرکز و حضور جهادگران در راستای مسکن محرومین بوده که از ابتدای سال تا کنون اقداماتی برای ساخت 10 منزل مسکونی محرومان بروجرد انجام شده است.

,

 

,

, ,

 

,

وی اضافه کرد: تا کنون پنج واحد منزل مسکونی برای محرومان ساخته شده و مابقی در دست ساخت هستند که مصالح لازم در اختیر جوانان جهادگر قرار می گیرد و با تلاش جوانان جهادگر این خانه ها ساخته می شود تا سقفی باشد برای محرومان.

,

 

,

ارکانی اظهار داشت: امسال حدود 500 نفر از جهادگران در راستای اقدامات عمرانی در روستاها فعالیت داشتند و علاوه بر ساخت این 10 منزل مسکونی، ساخت یک مسجد، 2 غسالخانه و یک خانه عالم از دیگر اقدامات عمرانی جهادگران در روستاهای محروم شهرستان بروجرد بوده است.

,

 

,

اهدای 11 جهیزیه به نوعروسان نیازمند بروجرد

, اهدای 11 جهیزیه به نوعروسان نیازمند بروجرد,

"نسرین فائزی" مسئول بسیج جامعه زنان بروجرد در این راستا گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 11 جهیزیه برای نوعروسان نیازمند شهرستان بروجرد تهیه شده که خیرین و بسیجیان در تهیه این جهیزیه ها کمک چشمگیری انجام داده اند.

,

 

,

به گفته وی برای تهیه هر جهیزیه حدود 10 میلیون تومان هزینه شده و در نیمه نخست امسال 110 میلیون تومان جهیزیه برای 11 نوعروس تهیه و اهدا شده است که تهیه جهیزیه و کمک به این افراد امسال نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

,

 

,

 اعزام تیم پزشکی و دندانپزشکی رزمایش جهادی خدمت رسانی به منطقه عمارت  

,  اعزام تیم پزشکی و دندانپزشکی رزمایش جهادی خدمت رسانی به منطقه عمارت  ,

 

,

تیم پزشکی و دندانپزشکی جهادی خدمت رسانی به منطقه کمتر توسعه یافته عمارت دورود اعزام شد.

,

 

,

  با مساعدت کانون بسیج جامعه پزشکی دورود و همکاری شبکه بهداشت و درمان و سپاه ناحیه شهرستان دورود، تیم پزشکی و دندانپزشکی جهادی خدمت رسانی برای ارائه خدمات رایگان پزشکی و بهداشتی به منطقه عمارات از توابع شهرستان دورد اعزام شدند.    

,     ,

 

,  ,

 

,  , ,

 

,  ,

همت دانش آموزان بسیجی برای رنگ آمیزی 15 مدرسه بروجرد

, همت دانش آموزان بسیجی برای رنگ آمیزی 15 مدرسه بروجرد,

"صادق قاسمی" مسئول بسیج دانش آموزی بروجرد با اشاره به فعالیت دانش آموزان بسیجی در طرح های مختلف افزود: در اجرای طرح هجرت 150 دانش آموز برای رنگ آمیزی 15 مدرسه امسال شرکت کردند.

,

 

,

وی اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه های اجرا شده در این راستا طرح یاوران ولایت بود که در این طرح دانش آموزان مقطع دبیرستان شرکت کردند که در این دوره 50 نفر از دانش آموزان حضور داشتند.

,

 

, ,

 

,  ,

 اعزام 6 گروه پزشکی به روستاهای محروم بروجرد

,  اعزام 6 گروه پزشکی به روستاهای محروم بروجرد,

"عبدالستار فتحی" مسئول بسیج جامعه پزشکی بروجرد گفت: از ابتدای سال 97 تا کنون 6 گروه پزشکی به روستاها و مناطق حاشیه نشین اعزام شده اند و خدمات پزشکی و آموزش را به بیش از سه هزار نفر از بیماران نیازمند ارائه داده اند.

,

 

,

وی اضافه کرد: گروه های پزشکی شامل پزشک عمومی، متخصص، دندانپزشک، ماما، مشاور بوده که با اعزام به روستا خدمات لازم را ارائه داده و علاوه بر ویزیت رایگان داروهای مورد نیاز را به بیماران ارائه داده اند.

,

 

,

, ,

 

,

"جناب زاده" مسئول فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج بروجرد افزود: طرح نشاط اجتماعی یکی از برنامه های اجرایی امسال در بروجرد بود که این برنامه با هدف در دست گیری فضای اجتماعاتی بوده و در این طرح برنامه های فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و ورزشی با ایجاد یک فضای شاد برای خانواده ها در پارک فدک اجرا شد.

,

 

,

وی اضافه کرد: مسابقه کتابخوانی در سطح حوزه ها، همایش پیاده روی خانوادگی، نمایش خیابانی، برگزاری یادواره های شهدا، برگزاری کلاس پیشگیری از طلاق و اعتیاد، اجرای مسابقات ورزشی در روستای جهان آباد از اقداماتی بوده از ابتدای سال جاری تا کنون توسط بسیج انجام شده است.

,

 

,

اعزام ۲۵ گروه جهادی در سراسرشهرستان چگنی

, اعزام ۲۵ گروه جهادی در سراسرشهرستان چگنی,

 سروان پاسدار محمدخورشیدوند،مسئول بسیج سازندگی سپاه چگنی گفت:  ۲۵ گروه جهادی در سراسرشهرستان چگنی اقدام به خدمات رسانی می‌کنند.

,

 

,

  به گفته خورشیدوند از این تعداد گروه جهادی ۹گروه جهادی جامعه زنان حوزهای خواهران و ۳گروه جهادی تیم های بسیج مهندسین کشاورزی و ۹گروه جهادی بسیج مساجد و محلات حوزهای برادران و ۴گروه جهای حوزهای بسیج دانش آموزی و طرح همگام با کشاورز در قالب گروهای مستقر و معین در حال فعالیت و خدمات رسانی می باشند.

,

 

,

  وی اعزام گروه‌های جهادی خدمات رسانی به مردم  را برای ارائه خدمت عنوان کرد و افزود: گروها اعزامی متشکل از جامعه پزشکی، مهندسی و فنی است که به نیت کمک به مناطق محروم و حاشیه‌ای شهرستان چگنی و روستا های اطراف می باشند.

,

 

,

, ,

 

,

 مسئول بسیج سازندگی سپاه چگنی گفت:ارائه خدمات حقوقی، دینی، معنوی، فنی، ایجادو ارائه تسهیلات برای مشاغل زود بازده را از دیگر خدمات این رزمایش توسط گروهای جهادی دانست.

,

 

,

  وی توزیع بسته‌های لوازم التحریر به دانش آموزان مناطق محروم، توزیع بسته‌های غذایی، ویزیت رایگان، کمک در تمیز کردن مساجد و کمک به محیط زیست ،جمع آوری زباله های داخل شهر و روستا ، تهیه جهیزیه محرومان توسط سازندگی استان ،کمک در ساخت خانه محرومین و توزیع سه کانکس به خانواده های بی سر پناه و بی سرپرست و محروم را از خدمات گروه های جهادی عنوان کرد.

,

 

,

به گفته وی پخش بروشور فرهنگی و اقتصاد مقاومتی، کلاس آموزش فنی و حرفه ای، رنگ آمیزی و زیباسازی و بهسازی،واکسینه کردن دام طیو،آموزش صحیح نگهداری دام و باغات و کشاورزی،جلوگیری از افت زدایی محصولات، طریقه آموزش کشت ها و طرح های جدید بجای طرح های با مصرف آب زیاد،آموزش طریقه صحیح و بهر برداری از انرژی و مصرف آن از دیگر خدمات گروهای جهادی دانست.

,

 

,

, ,

 

,

خورشیدوند اظهار داشت همزمان با رزمایش اقتدار عاشورایی سپاهیان محمدرسول الله2 در شهرستان چگنی نمایشگاه از دستاوردهای اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی و صنایع دستی در قالب مشاغل خانگی اعم از قطب میوه خشک، پرورش ماهی و سایر ماکیان و مرغ بومی،قارچ،دام سبک و دام سنگین،پرورش زنبور عسل، توسعه باغات،کیف دوزی و خیاطی،قالی بافی و گلیم برپا شده است.

,

 

,

 وی افزود: حفظ انسجام و آمادگی و خدمات رسانی، مایوس سازی دشمن برای جلوگیری از هرگونه اقدام علیه انقلاب اسلامی، نمایش قدرت و اقتدار مردم در دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و فرهنگ خدمت و فرهنگ در نگهداری از محیط زیست و مدیریت جهادی و کمک در مسئولیت پذیری دانش آموزان ودانشجویان از اهداف راهبردی رزمایش "گروهای جهادی شهرستان چگنی سپاهیان محمد رسول الله 2" است.

,

 

,

اردوی جهادی با عنوان رزمایش خدمت در ازنا

, اردوی جهادی با عنوان رزمایش خدمت در ازنا ,

 

,

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان ازنا از برگزاری رزمایش خدمت بسیجیان در مناطق محروم ازنا خبر داد.

,

 

,

سرهنگ غلامرضا سالاروند گفت: اردوهای جهادی در قالب ۱۵گروه در سطح شهرستان ازنا فعال خواهند شد.

,

 

,

وی افزود: از این گروه ها ۹گروه بسیج جامعه زنان و ۶گروه بسیج برادران هستند که تعداد ۱۸۴ نفر را تشکیل می‌دهند.

,

 

, ,

 

,

فرمانده سپاه ازنا خاطر نشان کرد: این تعداد جهت خدمت رسانی به مناطق محروم در سطح شهرستان اعزام خواهند شد.

,

 

,

باشد که دعای خیر مردم محروم بدرقه راهتان باشد و دستانتان را برای تلاش و خدمت بیشتر قوی تر نماید.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه