اخبار داغ

در گفتگو با دانا عنوان شد؛

انتقاد یک نماینده مجلس از بی توجهی شورای شهر تهران به شعائر حسینی/ بیگدلی: سیاست های غلط مسوولین آموزه های دینی را تحت الشعاع قرار داده است

انتقاد یک نماینده مجلس از بی توجهی شورای شهر تهران به شعائر حسینی/ بیگدلی: سیاست های غلط مسوولین آموزه های دینی را تحت الشعاع قرار داده است
یک نماینده مجلس گفت: اعضای شورای شهر آیا واقف به این مساله نیستند که تقویت فرهنگ دینی وام گرفته از فرهنگ عاشورایی است که منجر به استقامت و بروز و ظهور اخلاقیات در جامعه بخصوص در قشر جوان می شود؟
[

احمد بیگدلی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با بیان اینکه همه می دانند پیروزی انقلاب اسلامی متاثر از آموزه های عاشورایی بود گفت : مسلما همه مسلمانان حکمت عاشورای حسینی و اینکه چرا امام حسین علیه السلام ازجان خود, فرزندان, برادران وعزیزترین یارانش گذشت را می دانند بنابراین نیازی به بازخوانی آنها نیست. از سوی دیگر کمتر کسی نسبت به این موضوع واقف نیست که اصلی ترین عامل پیروزی انقلاب اسلامی توسل وتمسک به آموزه هایی عاشورایی بوده وهست. به فرموده حضرت امام خمینی (ره) این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگاه داشته، بنابراین انقلاب سال 57 انقلابی دینی بود. هر چند که موضوعات سیاسی, فرهنگی, اجتماعی و اقتصادی در شوریدن مردم برعلیه رژیم منحوس پهلوی نقش داشت اما اصلی ترین عامل پیروزی انقلاب, توسعه و احیای شعائر دینی در جامعه بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی خطاب به اعضای شورای شهر خاطر نشان شد که آیا مهمتر از تقویت پایه های دینی جوانان موضوعی هست گفت: متاسفانه سیاست های غلط مسوولین آموزه های دینی را تحت الشعاع قرار داده بنحوی که برای تقویت  پایه های دینی که عبارتند از اخلاق، احکام چندان کاری صورت نگرفته و بیشتر شعاری عمل شده است. بهتر است اینگونه عنوان شود که اخلاق درون بقچه ای روی تاقچه گذاشته شده و جوانان با مسائل احکام دینی آشنایی چندانی ندارند, اگر مسوولین اهتمامی به تقویت اعتقادات دینی هم نداشته باشند آیا چیزی از دین اسلام باقی می ماند؟ اعضای شورای شهر آیا واقف به این مساله نیستند که تقویت فرهنگ دینی وام گرفته از فرهنگ عاشورایی است که منجر به استقامت و بروز و ظهور اخلاقیات در جامعه بخصوص در قشر جوان می شود؟ آیا به بهانه مادیات باید از کنار چنین موضوع مهمی با نگاه مادی ودنیایی عبور کنیم در حالی که می دانیم همه چیز ما از اسلامی است که به واسطه محرم و صفر زنده نگاه داشته شده است؟
,
 
,
احمد بیگدلی با توصیه به مسوولین که بهتر است درباره آموزه های عاشورایی دنبال قاعده و قانونمداری نباشند اظهار داشت: بنده معتقدم بهتر است دوستان شورای شهر و شهرداری در این موضوع دست از رفتارهای قانونی بردارند و با دیدی معنوی به اهداف فرهنگی ودینی حمایت از هیات مذهبی وارد عمل شوند. اینکه در برابر بسیاری از موارد کوتاه می آییم که اهمیتی در تعالی فرهنگی ما ندارد و بودجه هایی به آن اختصاص می دهیم  را چگونه می توان توجیه کرد هنگامی که برای موضوع مهمی چون عاشورای حسینی تمایلی به کمک به تقویت فرهنگ حسینی نداریم. مسلما اعضای شورای شهر ومدیران شهری باید نسبت به این موضع گیری و سیاست گذاری پاسخگو باشند.
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه