اخبار داغ

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس:

خطای اعضای شورای شهر بابل قابل بخشش نیست/ اخراج و سلب عضویت ۵ عضو شورا در گرو حکم دستگاه قضا

خطای اعضای شورای شهر بابل قابل بخشش نیست/ اخراج و سلب عضویت ۵ عضو شورا در گرو حکم دستگاه قضا
محمد جواد کولیوند گفت: اگر دستگاه قضایی برای اعضای شورا حکم صادر کند و اجازه بازگشت به شورا را به آنها ندهد قطعا اخراج و سلب عضویت خواهند شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس کمیسیون شوراهای مجلس درباره جزئیات بازداشت ۵ عضو شورای شهر بابل به خبرنگار تیتریک، گفت: ۵ نفر از اعضای شورای شهر بابل، به واسطه خطایی که انجام دادند دستگیر شدند.  

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
 
محمد جواد کولیوند افزود: اگر دستگیری این افراد به گونه ای طول بکشد که نتوانند در مدت زمان دو ماه به شورای شهر بازگردند مبنی بر اینکه دستگاه قضایی برای آنها حکم صادر کند و اجازه بازگشت به شورا را به آنها ندهد قطعا از شورا اخراج و سلب عضویت خواهند شد.  
 
وی اظهار داشت: در صورت سلب عضویت اعضای شورای شهر بابل، اعضای علی البدل دعوت به کار خواهند شد اما نباید به دلیل دستگیری اعضای شورا دامن بزنیم، من هم رد نمی کنم و ممکن است اینگونه باشد.  
 
کولیوند تصریح کرد: اگر علت دستگیری موضوع مطرح شده در شبکه های اجتماعی باشد واقعا باعث تاسف است که نمایندگان مردم به دور از شان و شئونی که مردم به آنها در قالب رای داده و آنها را به عنوان شخصی با الگوی صحیح انتخاب کرده اند موجب رخ دادن چنین اتفاق ننگینی شده اند.  
 
وی گفت: ما نباید علت دستگیری اعضای شورا را دست به دست بچرخانیم، اما واقعا تاسف می خوریم به واسطه کسانی که شیطان آنها را فریب داده است.  
 
کولیوند درباره زمزمه استعفای 4 نفر از اعضای شورا افزود: هنوز بحث استعفا را ما نمی ندانیم، اگر چه استعفا بدهند یا خیر تفاوتی ندارد، زیرا خطایی که اعضای شورای شهر بابل کرده اند اصلا قابل بخشش نیست.  
 
وی اظهار داشت: دستگاه قضایی باید برابر مقررات و قانون با آنها برخورد کند . بر اساس قانون در صورتی که اعضا شورا جرمی را مرتکب شود دستگاه قضایی بر اساس زمان بندی خود به جرم رسیدگی و حکم صادر می کند.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
کولیوند گفت: ما درباره نمایندگان مردم که چنین اتفاقی برای آنها افتاده است، باید به گونه ای عمل کنیم تا دیگر نمایندگان مردم نیز دائما مراقب رفتار خود باشند و البته اگر دستگاه قضایی بررسی کرده و متناسب با جرم حکم صادر کند بازدارندگی بسیار خوبی خواهد داشت.
,
 
,
رئیس کمیسیون شوراهای مجلس در خاتمه خاطرنشان داشت: مطمئنا در حال حاضر با توجه به اینکه بررسی ها شفاف و علنی خواهد بود هیچ شبهه ای وجود ندارد و رسانه ها می توانند در جلسه دادگاه شرکت کنند و نوع سوالات، دفاعیات و ... را بفهمند و امیدواریم این افراد متناسب با جرمشان جزا ببینند. 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه