اخبار داغ

امام جمعه بروجرد:

آسیب زدایی از عزاداری محرم بسیار ضروری است

آسیب زدایی از عزاداری محرم بسیار ضروری است
امام جمعه بروجرد گفت: آسیب زدایی از عزاداری محرم بسیار ضروری است و باید عزاداری به بهترین شکل صورت گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نقل از سفیر افلاک حجت الاسلام سید "علی حسینی" امام جمعه بروجرد در جلسه شورای فرهنگ عمومی که در دفتر امام جمعه برگزار شد گفت: یکی از مهمترین وظایف در ایام عزاداری این است که از عزاداری ها، آسیب زدایی صورت گیرد و از اقداماتی که نامناسب است در این ایام جلوگیری شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

وی اضافه کرد: برخی از بانوان در ایام محرم حجاب را آنگونه که باید رعایت نمی کنند و می توان برای حضور بانوان مکانی را فراهم کرد تا در این شب ها و ایام عزاداری اقدام به عزاداری کنند.

,

به گفته وی متاسفانه برخی از آرایشگاه ها در روزهای تاسوعا و عاشورا اقداماتی انجام می دهند که بسیار زشت است که ضروری است تا متولیان و مسئولان مربوطه تذکرات لازم را ارائه دهند تا این آرایشگاه ها در ایام عزاداری بسته باشند.

,

امام جمعه بروجرد تصریح کرد: در شب های محرم، موکب هایی در خیابان برپا می شود که نیاز است این موکب ها مدیریت و ساماندهی شوند.

,

در ادامه "رضا آریایی" فرماندار بروجرد افزود: قیام عاشورا با هدف خاصی صورت گرفت و این قیام با هدف امر به معروف و نهی از منکر انجام شد و الگوی ما در جامعه اسلامی خاندان رسول الله(ص) است.

,

وی اضافه کرد: در این ایام باید از آلودگی صوتی، استفاده از طبل های بزرگ و ساعات طولانی عزاداری جلوگیری کرد و همه هیات ها در ساعت مشخصی عزاداری را تمام کنند تا مزاحمتی برای کسی ایجاد نشود.

,

به گفته وی برای کاهش  بدحجابی ها تنها می توان با حرکت های فرهنگی اقدام کرد که ضروری است تا در این ایام به رعایت حجاب بیشتر توجه شود.

,

آریایی اظهار داشت: در ایام محرم نوشته هایی بر روی خودروها صورت می گیرد که برخی از آنها نامناسب است و نیاز است راهور به صاحبان این خودروها تذکر لازم را ارائه دهد .

,

وی بیان کرد: ایام محرم فرصت خوبی در جهت توسعه فرایض دینی است و می توان از این ایام بهترین بهره را برد.

,

در ادامه سرهنگ "مجید سوری" فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد  گفت: در ایام محرم در برخی از خیابانها شاهد بدحجابی هایی هستیم که اقداماتی برای کاهش این امر صورت گرفته است.

,

وی اضافه کرد: در سال گذشته در راستای کاهش بدحجابی در روز تاسوعا و عاشورا تعداد زیادی از خواهران بسیجی در این خیابانها حاضر شدند و همچنین تبلیغات بصری در این زمینه انجام شد.

,

به گفته وی البته گروه های امر به معروف و نهی از منکر نیز در این خیابانها حاضر شدند و تذکرات لازم را در راستای بدحجابی ارائه دادند که بسیار اثر گذار بود.

,

سوری از برگزاری 2 همایش بزرگ در دهه اول محرم در بروجرد خبر داد و افزود: همایش شیرخوارگان حسینی و اجتماع عظیم عاشورایی دو برنامه ای هستند که در دهه اول محرم برگزار می شود و نیاز است برای برگزاری هر چه بهتر این برنامه ها، همه دستگاه ها پای کار باشند.

,

سرهنگ "مهدی پورغلامحسین" فرمانده انتظامی بروجرد گفت: برای ایام محرم برنامه ریزی لازم برای تردد و ترافیک و کنترل لازم در شهر صورت گرفته و در هر جایی که نیاز باشد تذکرات لازم ارائه می شود البته با افراد هنجار شکن برخورد خواهد شد.

,

به گفته وی متولیان مربوطه باید با آرایشگاه هایی که در ایام اقداماتی انجام می دهند برخورد کند و این آرایشگاه ها پلمپ شوند.

,

حجت الاسلام "صادق جعفر پور" رئیس تبلیغات اسلامی بروجرد گفت: برای ایام محرم 300 مبلغ به شهرستان بروجرد اعزام شده اند که برخی در روستا و مابقی در شهر مستفقر شده اند  و همه هیات ها از وجود مبلغ استفاده می کنند.

,

وی اضافه کرد: یکی از برنامه های تبلیغات اسلامی برای امسال، برگزاری گفتمان دینی با موضوع شعار سال و حمایت از کالای ایرانی است که سال گذشته بیش از 300 گفتمان دینی در مدارس بروجرد برگزار شد.

,

"خراسانی" دبیر همایش شیرخوارگان حسینی در بروجرد افزود: هر ساله در این همایش حدود 10 هزار نفر از مردم شرکت می کنند و با همکاری همه دستگاه ها قطعا می توان بهتر اقدام کرد.

,

وی اضافه کرد: برای شیرخوارگان شرکت کننده در این همایش 5 هزار لباس تهیه شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه