اخبار داغ

عضو کمیسیون شوراهای مجلس:

قوای سه‌گانه در بروز شرایط اقتصادی کنونی مقصرند/ افزایش نرخ ارز و تشدید بیکاری «تخلف خاصی» محسوب نمی‌شود!

قوای سه‌گانه در بروز شرایط اقتصادی کنونی مقصرند/ افزایش نرخ ارز و تشدید بیکاری «تخلف خاصی» محسوب نمی‌شود!
یک نماینده مجلس می‌گوید افزایش نرخ ارز و تشدید بیکاری «تخلف خاصی» نیست که به خاطر آن پرونده سوال از رئیس‌جمهور به قوه قضائیه ارجاع شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بیت‌الله عبداللهی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی و نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مرآت با بیان این که ارجاع پرونده طرح سوال از رئیس‌جمهور مربوط به زمانی است که رئیس‌جمهور مرتکب تخلف شده باشد اظهار کرد: این درست است که نرخ ارز افزایش پیدا کرده و وضعیت اشتغال خوب نیست اما این تخلف خاصی نیست که به خاطر آن پرونده به قوه قضائیه ارجاع شود؛ ضمن این که مجلس هم باید هم‌‌پای دولت کار کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

عبداللهی افزود: یکسال قبل که نرخ ارز 11 هزار تومان و بالاتر نبود هم نمایندگان می‌خواستند از رئیس‌جمهور سوال کنند و این مسأله تازه‌ای نیست؛ رئیس‌جمهور هم به مجلس آمدند و سخن نمایندگان را شنیدند و این جلوه‌ای از پاسخگویی و مردم‌سالاری دینی بود؛ ضمن آن که در بروز شرایط اقتصادی کنونی، قوای سه‌گانه مقصرند.

,

وی با یادآوری رد پیشنهادات دولت برای ایجاد اشتغال در بودجه 97 از سوی مجلس گفت: ما باید در این خصوص انصاف داشته باشیم؛ این که خودمان را کنار بکشیم و صرفا دولت را مقصر بدانیم، جواب نمی‌دهد.

,

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی از مفاد آیین‌نامه داخلی مجلس مبنی بر امکان ارجاع پرونده سوال از رئیس‌جمهور به قوه قضائیه در صورت قانع نشدن نمایندگان گفت: تکرار می‌کنم که این ماده مربوط به زمانی است که تخلفی صورت گرفته باشد اما در شرایطی که نمایندگان می‌پرسند چرا اشتغال ایجاد نکردید و آقای رئیس‌جمهور می‌گوید اشتغال ایجاد کرده‌ام تخلفی صورت نگرفته است.

,

عبداللهی ادامه داد: عدم ایجاد اشتغال و افزایش نرخ ارز دلایل متعددی دارد و حتی اگر فرض کنیم که پرونده به قوه قضائیه ارجاع می‌شد، خود قوه قضائیه هم باید پاسخ می‌داد که برای حمایت از سرمایه‌گذاری چه کرده است؟

,

قوه قضائیه کمک نمی‌کند!

, قوه قضائیه کمک نمی‌کند!,

وی با تأکید بر این که قوه قضائیه می‌توانست در بخش‌های مختلف اجرایی کمک کند اما نکرد گفت: من بعضا با روسای دادگستری‌ها تماس می‌گیرم و می‌گویم فلان واحد تولیدی دچار مشکل شده است و از آن‌ها برای رفع مشکل کمک می‌خواهم اما در مجموع کمک‌ها کافی نبوده است.

,

نماینده مردم اهر و هریس گفت: البته این حق نمایندگان است که قانع نشوند.

,

عبداللهی در پایان در خصوص استیضاح وضعیت صنعت نیز گفت: پیش‌بینی آن‌چه که اتفاق می‌افتد بسیار دشوار است و باید دید که آیا نمایندگان امضای خود را از طرح استیضاح پس خواهند گرفت یا خیر.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه