اخبار داغ

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه قم:

پنجمین دوره سوگواری ملی عاشورایی سفر تا صفر برگزار می شود

پنجمین دوره سوگواری ملی عاشورایی سفر تا صفر برگزار می شود
معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه قم با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار تا 19 آبان است، گفت: پنجمین دوره ی سوگواره ملی عاشورایی سفر تا صفر همزمان با شروع محرم در 11 رشته برگزار خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فرداحجت الاسلام و المسلمین رضا نوروزی پیش از ظهر امروز در نشست خبری پنجمین دوره ی سوگواره ملی عاشورایی سفر تا صفر با اشاره به اینکه شروع سوگواره امسال همزمان با محرم است، اظهار داشت: سوگواره امسال پنجمین دوره می باشد که برگزار خواهیم کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ادامه داد: اولین دوره این سوگواره در محرم سال 1393 در سطح استان با چهار رشته برگزار شد و دوره دوم هم در سال 1394 بازهم در سطح استان امابا  پنج رشته برگزار شد.

,

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه قم با اشاره به اینکه در سوگواره سال 1395 هزار اثر به دبیرخانه رسید، گفت:سوگواره دوره سوم را به صورت منطقه ای برگزار کردیم .

,

وی اضافه کرد: سوگواره دوره چهارم که در سال 1396 به صورت ملی در هفت رشته برگزار شد بیش از 2700 اثر به دبیرخانه در بخش های مختلف رسید .

,

نوروزی با اشاره به دوره پنجم سوگواره، عنوان داشت: این دوره هم بصورت ملی در پنج بخش و 11 رشته برگزار خواهد شد که پوستر و سایت این دوره با سخنان آیت الله علوی گرگانی رونمایی شد.

,

وی افزود: هنر هنگامی که در خدمت ارزش های دینی قرار بگیرد قدمی ماندگار برداشته خواهد شد و از آن سو هم وقتی تعالیم دینی با زبان هنر بیان شود ماندگار می شود.

,

مسئول برگزاری سوگواره با اشاره به اینکه هدف این است از علم، هنر و ادب دانشجویان در راستای خدمت به تعالیم دین استفاده شود، خاطرنشان کرد: نتیجه همه این دوره ها ترویج قیام امام حسین(ع) و ترویج فرهنگ عاشورا می باشد.

,

وی ابراز داشت: این سوگواره در بخش های پژوهشی، ادبی، چندرسانه ای و رسانه های دیجیتالی برگزار خواهد شد و پیش بینی می شود تعدا آثار از سال قبل هم بیشتر باشد.

,

نوروزی با اشاره به اینکه شروع دریافت آثار همزمان با شروع محرم است ، گفت: علاقمندان که تما اقشار جامعه هستند می توانند آثار خود را تا 19 آبان ماه از طریق سایت سوگواره و یا آدرس قم دانشگاه قم  و یا پیام رسان های سوگواره به دبیرخانه مرکزی ارسال کنند.

,

وی ادامه داد:بعد از اتمام دریافت آثار 40 روز برای داوری زمان قرار داده شده است و در نهایت هم در روز 26 آذر ماه برنامه اختتامیه را خواهیم داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه