اخبار داغ

جزئیات برگزاری دوازدهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال اعلام شد

جزئیات برگزاری دوازدهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال اعلام شد
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جزئیات برگزاری دوازدهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجتال را اعلام کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نشست خبری دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال صبح امروز -دوشنبه ۱۹ شهریورماه- با حضور سیدمرتضی موسویان رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس دوازدهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال، پرویز کرمی (مشاور و مدیر کل روابط عمومی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری)، رحیم سرهنگی (مدیر کل دفتر توسعه کار آفرینی و بهره وری وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی)  و نمایندگان رسانه‌های جمعی برگزار شد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بنا بر این گزارش، در این مراسم موسویان در سخنانی گفت: امسال قصد داریم دوازدهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال را با تفاوت‌های عمده نسبت به سال‌های گذشته برگزار کنیم و در فرم، محتوا، کمیت و کیفیت نمایشگاه تغییراتی خواهیم داشت. یکی از اهداف نمایشگاه ایجاد توافقنامه و قرارداد بین تولیدکنندگان محصولات و سرمایه‌گذاران است.

,

موسویان درباره هدف نمایشگاه گفت: باید بتوانیم دارنده محتوا در قالب‌های مختلف و سازنده و توزیع‌کننده آن را با هم ادغام کنیم. به این منظور نهادی را تشکیل داده‌ایم که ریاست آن را کمیته‌هایی در موضوعات مختلف بر عهده گرفته‌اند. کمیته اپراتورها و تولیدکنندگان محتوا در قالب‌های مختلف باید در نمایشگاه تعامل داشته باشند و منجر به توسعه تولید محتوا و توزیع آن در سطح کشور شوند.

,

موسویان ادامه داد: قصد داریم امسال به طور ویژه به بخش کودکان توجه کنیم و یک فضای سالم مفید و ایمن برای فعالیت آنها در فضای مجازی ایجاد کنیم.

,

موسویان: معاونت ارتقای محتوای مرکز فضای مجازی ناشران دیجیتال را برای برقراری ارتباط با ناشران، سطح سنجی آنها و همچنین اطلاع یافتن از نوع محصولات آنها به عنوان مسوولین این بخش در نظر گرفت. موسسه فرهنگی اکو همکاری نزدیکی را با این کمیته رقم زده و نشستی را با رایزنان فرهنگی کشورهای عضو اکو داشته است. طی این نشست‌ها قرار شد در ابتدا این فعالان اطلاعات مربوط به فعالیت در کشورهای دلخواه خود را در این نمایشگاه برای ناشران مشخص کنند. دوم اینکه قصد داریم قبل از نمایشگاه نشست هایی را در داخل کشور بین ناشران علاقه مند و همچنین ناشرین کشورهای عضو موسسه فرهنگی اکو داشته باشیم. در عین حال رویداد مهمی تحت عنوان اعلام رسمی تشکیل اتحادیه ناشران عضو موسسه اکو رخ خواهد داد.مقدمات این کار پیش از برگزاری نمایشگاه در ایران سپری خواهد شد و در ایران نیز ثبت می شود.

,

موسویان درباره شبکه های اجتماعی گفت: حضور پررنگ پیام‌رسان‌های داخلی، یو جی سی ها و شبکه های اجتماعی تخصصی را در این نمایشگاه خواهیم داشت. در این نمایشگاه به دنبال رویدادی هستیم که بین پیام‌رسان‌های داخلی اتفاق افتد و آن ایجاد یک درگاه است که مردم بتوانند از طریق آن پیام ارسال شده خود را در آن درگاه دریافت کنند.

,

وی بیان کرد که مسئولیت بازی و هنرهای دیجیتال را بنیاد ملی بازی‌ها بر عهده دارد و محوریت آن آموزش است.

,

موسویان درباره بخش فناوری و دانش دیجیتال گفت: موسسات ارائه‌دهنده خدمات آموزشی در ادامه مسیری که در نمایشگاه یازدهم رقم خورد ارائه کننده تکمیلی‌ترین و تخصصی‌ترین دوره‌ها با کیفیت خوب و قیمت‌های خیلی مناسب طی این هفت روز خواهند بود. به شکلی که مردم در سطح کشور می‌توانند به تهران بیایند و از این کلاس‌ها استفاده کنند. همچنین در پایان گواهینامه معتبر مربوط را دریافت کنند.

,

او تصریح کرد: همه موسسات آموزشی می‌توانند قسمتی را در فضای طبقه دوم شبستان در اختیار داشته باشند و دوره‌هایی را به صورت کامل در زمان مناسب همراه با قیمت خوب برگزار کنند.

,

موسویان اشاره کرد که در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه‌های دیجیتال، نرم‌افزارهای تلفن همراه و تولیدکنندگان آن و همچنین عرضه‌کنندگان خدمات و اپراتورهای «سی پی» و «ای پی» حضور خواهند داشت و شعار امسال این نمایشگاه، «محتوای دیجیتال پیشران اقتصاد توسعه دیجیتال» خواهد بود.
او همچنین اعلام کرد که این نمایشگاه در تاریخ نهم تا ۱۵ آبان برگزار خواهد شد.
موسویان بیان کرد که امسال علاوه بر بخش‌هایی که ذکر شد پنج پاویون مستقل نیز در نمایشگاه برگزار خواهد شد و در همین راستا افزود: پاویون انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، شبکه ملی فرهنگ، سلامت و ایران ساخت از جمله پاویون های امسال خواهند بود. وی همچنین از برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی در این نمایشگاه خبر داد.

,
,
,

او درباره جشنواره رایانه ای خلیج فارس که هرسال به شکل ملی برگزار می شود، گفت: امسال پنجین دوره این جشنواره است. بخش آخر مسابقات که بین برترین استان ها است، به صورت زنده برگزار خواهد شد.

,

موسویان ادامه داد: کمپین فرهنگ سازی در فضای مجازی با عنوان «من شامد دارم» ادامه خواهد داشت. قصد داریم تولیدکنندگان و صاحبان ایده را با سرمایه داران پیوند دهیم.

,

او درباره دیگر رویدادهای این نمایشگاه گفت: ماراتون تولید محتوا به صورت زنده در سه روز با حضور تیم هایی که از قبل ثبت نام کرده اند برگزار خواهند شد. این ماراتون ها برای تولید محتوا در یک مسابقه در بسترهای مختلف با محور فضای سالم، مفید و ایمن به منظور جلوگیری از آسیب های اجتماعی ایجاد شده اند.

,

او همچنین اعلام کرد: کسانی که به دنبال ایجاد زیرساخت برای کسب و کار خود در عرصه رسانه‌های دیجیتال هستند، می‌توانند در این نمایشگاه با قیمت‌های استثنایی قرار داد خود را ببندند. البته باید بگویم که ما در این قراردادها ضامن پیگیری هر گونه ضرر و زیان افراد خواهیم بود.

,

پرویز کرمی نیز در نشست امروز با بیان اینکه امسال پاویون ایران ساخت در چهار بخش برگزار خواهد شد، گفت: امسال دومین دوره جشنواره ایران ساخت است. هدف آن جریان سازی و تولید محتوا در حمایت از کالای ایرانی است.
وی ادامه داد: سه بخش «حمایت از کالای ایرانی و موضوعات دانش بنیان خلاق و ایرانی»، «برنامه زیست بوم در حمایت از صنایع فرهنگی و خلاق»، «توسعه صادرات نمایشگاه رسانه های دیجیتال» جزو جشنواره «ایران ساخت» هستند.
کرمی گفت: قصد داریم در نمایشگاه رسانه های دیجیتال، صادرات خود را با کشورهایی که از لحاظ فرهنگ و تمدن با ما نقطه اشتراک دارند توسعه دهیم. ۷۰ شرکت بین المللی را دعوت کرده ایم که در نمایشگاه حضور یابند. همچنین کنفرانس و جلسات بی تو بی را با آنها خواهیم داشت.
او افزود: کلیه شرکت های شرکت کننده که شاخص های لازم را از نمایشگاه دریافت کنند عضو کرویدور صادرات خواهند شد.
کرمی اشاره کرد که حمایت از تعاملات بین المللی و فراهم سازی بستر مناسب آن در راستای کار این نمایشگاه است.

,
,
,
,
,

موحد، دبیر نمایشگاه دیجیتال هم اولویت حضور در این نمایشگاه را با موسسات و افرادی دانست که زودتر ثبت‌نام کنند و افزود: ثبت نام از امروز شروع خواهد شد و سایت به مدت یک ماه برای ثبت نام باز خواهد بود.

,

محمدصادق افراسیابی، قائم مقام نمایشگاه هم اعلام کرد، امسال برنامه های ویژه ای برای خبرنگاران در نظر گرفته شده و همایون امیر زاده مسئول این امر خواهد بود. تمام جشنواره های موضوعی از جمله ادبی و یا محرم که با ما همکاری دارند و در نمایشگاه برای معرفی دستاوردهای جشنواره، پاویون خواهند داشت.
افراسیابی اعلام کرد: امسال یک پاویون سواد رسانه ای نیز خواهیم داشت.
او در پایان سخنانش گفت: در روز جهانی علم و صلح یک همایش در نیاوران برگزار خواهد شد. روز بیستم نشست‌های تجربه نگاری سواد رسانه ای و اطلاعاتی را خواهیم داشت. همچنین در صبح روز بیست و یکم نشست‌های ارائه مقالات و عصر آن روز اختتامیه نمایشگاه را برگزار خواهیم کرد.

,
,
,

رحیم سرهنگی هم با بیان اینکه سعی کرده اند در بخش استارتاپ بر اساس نوع مخاطب بخش‌های مختلف داشته باشند، گفت: فضایی خواهیم داشت که مخاطب عام بتواند با آن ارتباط برقرار کند. یکی قشر از مخاطبان ما دانشجویان خواهند بود، به همین منظور نشست‌هایی را با حضور و سخنرانی کارآفرینان موفق استارتاپی در حوزه فرهنگ و هنر برگزار خواهیم کرد.
او افزود: فضای این رویدادها فضای کافه کارآفرینی خواهد بود که بین اجزای حوزه فرهنگ و هنر تعامل ایجاد می‌کند.
سرهنگی اضافه کرد: بخشی خواهیم داشت که کسب و کارهای تازه شکل گرفته حوزه فرهنگ و هنر می‌توانند در آن کار خود را معرفی کنند. از طریق افراد شبکه‌ساز بین آنها و سرمایه‌گذاران لینک خواهیم زد.
سرهنگی در پایان گفت: کلینیک کسب و کار خواهیم داشت. متخصصینی در آنجا حضور دارند که علاقه‌مندان می‌توانند در آنجا مشاوره بگیرند.

,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه