اخبار داغ

کارشناس مسائل دینی :

در عزاداری محرم بایدحرف هایی سیاسی زده شود/ مسئولان از منش فرزندان رهبر انقلاب الگو بگیرند

در عزاداری محرم بایدحرف هایی سیاسی زده شود/ مسئولان از منش فرزندان رهبر انقلاب الگو بگیرند
حجت الاسلام جواد سلیمانی امیری گفت: مسئوان به رهبر و سکاندار این نظام نگاه کنند به فرزندان ایشان نگاه کنند که چگونه در خدمت انقلاب هستند و برای خود چیزی نمی گیرند و منتی هم برای مردم ندارند اینها محبوب می شوند اینها از دل عزاداری های محرم بیرون می آید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام جواد سلیمانی امیری کارشناس مسائل دینی در گفتگو با خبرنگار قم فردا اظهار داشت: امام حسین(ع) شخصیتی است که سرتاسر قیامش برای این بود که سیاست اسلامی در جامعه حاکم باشد، ایشان در شعارهایشان در قیام عاشورا مسئله ای را که مطرح می کند بحث مبارزه با حاکم ظلم است و می فرمایند این یزید حرامزاده من را مخیر کرده بین تیغ شمشیر و پذیرش ذلت بیعت، و من هم بیعت ذلیلانه را نمی پذیرم و می فرمایند مانند بندگان مقابل قدرت های ستمگر سر فرود نمی آورم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فرد, قم فرد,

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: آزادی و آزادگی انسان ها در دایره دین اقتضا می کند که انسانها در دنیای خودشان در مقابل صاحبان قدرت و ثروث ذلیل نشوند، مردم کوفه وقتی اظهار بیعت می کنند امام نامه ای می نویسند به این مضمون امام نیست مگر کسی که مردم را دعوت به دین خدا کند و دین را در جامعه احیا کند. امام حسین(ع) در شعار خود به مردم کوفه آنها را دعوت می کند به دین خدا.

,

درعزاداری که حرف سیاسی زده نشود انحراف قیام امام حسین است

, درعزاداری که حرف سیاسی زده نشود انحراف قیام امام حسین است,

سلیمانی امیری افزود: امام حسین(ع) لفظ امام را فقط امامت تبلیغی نمی بیند بلکه کسی اگر پشت سر امام عادل بایستد و حکومت تشکیل دهد راه درست را رفته است.

,

وی تصریح کرد: امام علی(ع) و امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در میان امامان ما در عرصه سیاست تا پای جنگ و قیام پیش رفتند و در این میان بزرگترین قیام برای سرنگونی رژیم فاسد و برپایی حکومت اسلامی را امام حسین(ع) انجام دادند، پس انسان مسلمان چطور می تواند برای این امام سوگواری کند ولی از سیاست حرفی نزند این به معنای استحاله شدن مجالس عزاداری امام حسین(ع) است.

,

کارشناس مسائل دینی خاطر نشان کرد: اگر در روایات آمده است برای امام حسین(ع) بگرید و گریه را در روایات زیادی توصیه کردند به این علت که راه امام حسین(ع) منطق و پرچم امام حسین(ع) در تاریخ زنده بماند این راه باعث شده که امروز حزب الله لبنان با شعار لبیک یا حسین روبروی اسرائیل تا دندان مسلح می ایستند.

,

استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: اگر گفته شود در عزاداری محرم حرف های سیاسی زده نشود به این معنا است که پتانسیل قیام امام حسین(ع) برای مبارزه با استبداد و استکبار از بین برود، به این معنی است که نهضت سید الشهدا را منحرف کنیم و تحریف کنیم.

,

سلیمانی امیری گفت: کسی که می گوید در مجالس عزادای امام حسین(ع) صحبت های سیاسی گفته نشود و بحث سیاسی مطرح نشود در حقیقت می گوید که اسم امام حسین(ع) و حوادث روز عاشورا را نقل کنید اما هدف و منطق قیام امام حسین(ع) را نگویید این یعنی نابود کردن اصل این عزاداری ها.

,

مردم از مسئولان گلایه مند هستند

, مردم از مسئولان گلایه مند هستند,

وی اظهار داشت: عملکرد برخی از مسئولان در این زمان به گونه ای بوده است که مردمی که پای انقلاب ایستادگی کردند و ایثار کردند از این مسئولین گله مند هستند اگر قرار است در عزاداری ها حرف سیاسی زده شود و به این بهانه از رویکرد همه مسئولان حمایت کند خلاف هدف امام حسین(ع) است زیرا ایشان برای برپایی عدالت اسلامی قیام کرد برای اینکه جامعه سیاسی شود آن هم از طریق ولی خدا و اینکه جامعه به سمت ولایت که همان مسیر خداست برود.

,

کارشناس مسائل دینی تاکید کرد: اگر تمام کمال از مسئولان کشور حمایت شود و انتقاد نشود انحراف مسیر انقلاب اسلامی است و بی توجهی به انتقادات به حق مردم نیز انحراف است و حمایت بی چون و چرا از عملکرد همه مسئولان حکومت موجب انزجار مردم می شود.

,

استاد حوزه و دانشگاه افزود: باید قیام امام حسین(ع) را به خوبی تبیین کنیم و بگوییم که این نهضت یک نهضت سیاسی بود برای برقراری یک حکومت عادلانه وحکومت عدل، نهضت امام خمینی(ره) هم ادامه همان نهضت بود و از آن نشات گرفت، نهضت امام حسین(ع) مراحلی داشت مرحله اول برپایی حکومت اسلامی بود مرحله دوم اسلامی کردن دولت بود باید دولتمردان و قوانین نظام بر اساس اسلام باشد مقام معظم رهبری می فرمایند ما در اسلامی کردن دولت هنوز مانده ایم یعنی  دستگاه های اجرایی کشورو قوه قضائیه و مقننه عدالت اسلامی را هنوز به درستی اجرا نمی کنند.

,

وی بیان داشت: نهضت سیدالشهدا می تواند به ما کمک کند که مقاومت کنیم و انتقاد کنیم و از مسئولان بخواهیم آنچه اسلام می گوید را پیاده کنند حکومت را به سمت اختلاف طبقاتی و ویژ خواری نبرند حکومت را به سمت بی توجهی به محرومان و عدم دادرسی دادخواهان نبرند این ها صحبت ها و مطالبات سیاسی است که برگرفته از نهضت امام حسین(ع) است.

,

سلیمانی امیری گفت: مقام معظم رهبری که در زمان غیبت سکاندار نهضت است و رهبری می فرمایند که ساختار انقلاب اسلامی درست است  و به سمت آرمان ها در حال پیشرفت هستیم اما برای تشکیل دولت اسلامی ماندیم؛ انقلاب 6 مرحله داشت 3 مرحله را پشت سر گذاشتیم مرحله اول تبین معارف انقلاب، مرحله دوم سرنگون سازی رژیم طاغوت، مرحله سوم تشکیل و تثبیت نظام اسلامی که انجام شد اما دولت هایی که روی کار آمدند و ساختار آنها اسلامی هستند برای اسلامی شدن کافی نیست.

,

کارشناس مسائل دینی افزود: مقام معظم رهبری می فرمایند این کافی نیست بلکه باید تک تک قوانین بر اساس عدالت اسلامی باشد باید تمام نهاد ها بر اساس عدالت اسلامی عمل کنند باید تمام مسئوان خودشان را خدمتگذار نظام بدانند نه طلبکار نظام نباید بگویند ما ژن برتر هستیم نگویند حق مدیران نظام باید بیشتر از بقیه باشد و ادعا نکنند که ذخایر نظام هستند.

,

امام حسین مردم سالاری دینی واقعی را اجرا کرد

, امام حسین مردم سالاری دینی واقعی را اجرا کرد,

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد:  مسئولان باید مانند امام باشند که بیشترین زحمت را برای نظام و انقلاب کشید و چیزی برای خودش و خانواده اش برنداشت و در آخرین لحظات در وصیت نامه شان فرمود که اگر من قصوری داشتم من را ببخشید من خدمتگذار بودم.

,

وی گفت: چنین خدمتگذاری است که در مکتب سیدالشهدا و سیاست حسینی وجود دارد این سیاسی بودن مکتب امام حسین است که به مسولان نظام بگوییم که حسین بن علی(ع) مردم سالار دینی واقعی را اجرا کرد نهایت خدمت را به مردم کردند و در آخر برای خود و خانواده چیزی طلب نکنی بلکه از انرژی خانواده خو برای حکومت اسلامی استفاده کردند.

,

سلیمانی بیان داشت: مسئوان به رهبر و سکاندار این نظام نگاه کنند به فرزندان ایشان نگاه کنند که چگونه در خدمت انقلاب هستند و برای خود چیزی نمی گیرند و منتی هم برای مردم ندارند اینها محبوب می شوند اینها از دل عزاداری های محرم بیرون می آید.

,

کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: بحث سیاسی افراطی این است که در عزاداری ها حکومت و دولت را کلا مثبت ارزیابی کنید و آنها را بدون اشکال بدانید این را مردم نمی پذیرند و  مغایر با نهضت سیاسی امام حسین(ع) است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه