اخبار داغ

در نشست خبری مدیر کل دادگستری فارس مطرح شد؛

اعلام اسامی ۹ نفر از متجاوزین به عنف درفارس/ بازداشت تعدادی از بخشداران و کارمندان متخلف شهرداری های فارس

اعلام اسامی ۹ نفر از متجاوزین به عنف درفارس/ بازداشت تعدادی از بخشداران و کارمندان متخلف شهرداری های فارس
رئیس کل دادگستری فارس گفت: عدم نظارت مدیران علت شکل گیری فساد است، رویکرد مدیران ارشد و مسئولان باید پیشگیرانه باشد و برخورد جدی و قاطعانه با مجرمین داشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شیرازه، رئیس کل دادگستری فارس ظهر دوشنبه ( 19 شهریور) در نشست خبری با موضوع اعلام اسامی مجرمین و مفسدین در استان، با بیان اینکه هر وقت سخن از برخورد قانونی با جرم و فساد مطرح می شود می بینیم سر و صدای عده ای که به منافذ قدرت وصل هستند بلند می شود و گفت: عده ای از اینکه اسامی مجرمین در جامعه مطرح شود ترس دارند و برخی نیز سوال می پرسند که چرا جرایمی که در دو سال گذشته اتفاق افتاده الان مطرح می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه, شیرازه,
 
,
علی القاصی مهر با اعلام اینکه شاید معرفی مجرمین برای برخی خوشایند نباشد اما مطالبه مردم است، اظهار داشت: ما پس از تحقیقات و بررسی های کامل و قطعیت حکم، اجازه اطلاع رسانی در این موارد داریم و تا زمانی که به قطعیت درباره جرم و حکم نرسیده باشیم تحت هیچ شرایطی درباره آن صحبت نمی کنیم چرا که ممکن است متهم حکم برائت دریافت کند.
,
 
,
وی افزود: دستگاه قضائی همواره در زمان مناسب با متجاوزین امنیتی، اقتصادی و غیره در کشور برخورد قاطع و قانونی دارد و تحت تاثیر هیچ حرف و سلیقه ای نخواهد بود.
,
 
,
رئیس کل دادگستری فارس در پاسخ به سوالی که بعضا توسط عده ای در جامعه مطرح می شود مبنی بر اینکه آیا انتشار اسامی مجرمین ضرورتی دارد یا خیر، اعلام کرد: دستگاه قضائی طبق ماده 36 قانون مجازات اسلامی موظف است نوع و میزان جرم را به اطلاع مردم برساند و در روزنامه های کثیرالانتشار به چاپ برساند.
,
 
,
عدم نظارت مدیران علت شکل گیری فساد است
, عدم نظارت مدیران علت شکل گیری فساد است,
القاصی با تاکید بر اینکه بارها اعلام کرده ایم که پیشگیری و مبارزه با فساد فقط کار دستگاه قضائی نیست و ادارات و ارگان های مربوطه باید به این موارد بپردازند و قوه قضائیه باید آخر از همه به بررسی جرایم و برخورد قانونی با آنها بپردازد، علت شکل گیری فساد را عدم نظارت مدیران عنوان و تصریح کرد: رویکرد مدیران ارشد و مسئولان هم باید پیشگیرانه باشد و هم لازم است رویکرد برخورد جدی قاطعانه داشته باشند.
,
 
,
وی از اعلام اسامی اداراتی که فساد در آنها رخ داده در شش ماه آینده خبر داد و گفت: طی دو الی سه روز گذشته تعدادی از کارمندان دولتی، بخشداران و تعدادی از افراد شهرداری های شهرستانها دستگیر شده اند که اکنون در حال بررسی پرونده های جرایم آنها هستیم که پس از به قطعیت رسیدن اسامی آنها را اعلام خواهیم کرد.
,
 
,
مقام عالی قضائی فارس درخصوص مدیران ناکارآمدی که منجر به وارد شدن آسیب به بیت المال و ایجاد فساد می شوند و در برخورد با فسادهایی که در اداره هایشان رخ می دهد کوتاهی می کنند، اظهار داشت: در این خصوص برخوردهای لازم را انجام خواهیم داد.
,
 
,
القاصی گفت: تعدادی از اسامی مجرمینی که در هفته گذشته اعلام شد طی چند سال گذشته مرتکب جرم شده بودند که در اثبات گناهکاری آنها تردیدی وجود ندارد و حکم قطعی دارند، حکم برخی نیز یک هفته پس از ارتکاب جرم، قطعی و اعلام شد.
,
 
,
وی همچنین اظهار داشت: در برخی موارد سازمان بازرسی با ورود به ادارات و سازمان ها بر علیه آنها اعلام جرم داشته و موارد را به سازمانها و وزارتخانه مربوطه اطلاع داده است.
,
 
,
رئیس کل دادگستری فارس در ادامه تصریح کرد: پیگیری مدیر مجرم احتیاج به هماهنگی با کسی نیست و دستگاه قضائی می تواند مستقیم ورود کند.
,
 
,
صدور حکم اعدام برای 9 متجاوز به عنف در فارس
, صدور حکم اعدام برای 9 متجاوز به عنف در فارس,
القاصی در ادامه به احکام مجرمینی که به قطعیت رسیده است، اشاره کرد و گفت: 9 متجاوز به عنف نسبت به سه خانم در یکی از شهرستانهای فارس به نام های عبدالخالق صفایی فرزند حسین، حمیدرضا صفایی فرزند علی اصغر، احسان صفایی فرزند علی اصغر، محمدرضا صفایی فرزند محمد، علی اکبر حقیقی فرزند یوسف، بهنام روشنایی فرزند نادعلی، داوود زارعی فرزند محمد، مهدی زمانی فرزند محمد و علیشاه علیان فرزند عبدالجلیل به حکم اعدام محکوم شده اند که حکم این افراد در دیوان عالی کشور به قطعیت رسیده است و اکنون منتظر صدور اجازه انجام حکم از دیوان عالی کشور هستیم.
,
 
,
وی در ادامه به تشریح موضوع پرداخت و بیان کرد: این 9 نفر شبانه وارد باغی که تعدادی خانواده در حال استراحت بوده اند می شوند و با سوا کردن مردها، تجاوز به عنف نسبت به سه خانم را مرتکب می شوند، دو خانم به دلیل مسائل حیثیتی از شکایت انصراف داده و یک نفر شکایت می کند که پس از مدتی از شکایت خود منصرف می شود.
,
 
,
القاصی با اعلام اینکه دادگستری با توجه به نوع جرم و حکمِ الهی برای این جرم، اعدام را برای هر 9 نفر صادر کرده است، افزود: برخی از جرایم به دلیل حکم عمومی و الهی که دارند حتی اگر فرد شاکی از شکایت خود منصرف شود دادگاه حکم صادر خواهد کرد.
,
 
,
26 متجاوز به عنف طی دو سال گذشته تاکنون اعدام شده اند
, 26 متجاوز به عنف طی دو سال گذشته تاکنون اعدام شده اند,
رئیس کل دادگستری فارس بیان کرد: 16 متجاوز به عنف در سال 95، در سال گذشته 7 نفر و امسال نیز 3 نفر به جرم تجاوز به عنف به حکم اعدام محکوم شدند و حکم همگی نیز جاری شد.
,
 
,
القاصی گفت: افرادی که با استفاده از نامِ دستگاه های دولتی و قضائی سوء استفاده و یا اعمال نفوذ کرده اند تحت تعقیب قرار گرفتند و برخورد قاطع با آنها انجام شده است.
,

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: هزار و 908 نفر به دلیل دلالی و سوء استفاده به نام دستگاه قضائی در سال 90 دستگیر شده اند که حکم آنها 10 سال حبس است.
,
,
 
,
این مقام عالی قضائی استان اظهار داشت: صفی الدین عبداللهی به جرم ادعای نفوذ بر خلاف حق و قانون و کسب 800 میلیون تومان به 4 سال حبس تعزیری محکوم شده است.
,
 
,
وی افزود: بهنام آدابی نیا که خود را سید مهدی حسینی معرفی می کرده به جرم کلاهبرداری و ادعای نفوذ و چند جرم دیگر به 10 سال و نیم زندان محکوم شد.
,
 
,
القاصی درخصوص پرونده مربوط به سازمان همیاری های شهرداری استان، گفت: این پرونده بررسی و رای نهایی نیز صادر شده اما فرد متهم تاکنون دستگیر نشده است.
,

رئیس کل دادگستری فارس درباره انبارهای کشف شده حاوی اجناس احتکار شده، بیان کرد: این اجناس طبق قانون باید وارد بازار شود.
,
,
 
,

وی در انتها به پرونده ضارب پلیس راه شیراز در دشت ارژن اشاره کرد و گفت: این پرونده به دادسرا ارائه و درخواست نیز صادر شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه