اخبار داغ

واکنش تنی چند از ائمه جمعه به عدم انتخاب استاندار در استان کرمان؛

دولت پاسخگو باشند که چرا نسبت به مردم کرمان بی تفاوت است/با سرپرست نمی شود استان پهناوری را اداره کرد/رمز توسعه و پیشرفت فراجناحی عمل کردن است

دولت پاسخگو باشند که چرا نسبت به مردم کرمان بی تفاوت است/با سرپرست نمی شود استان پهناوری را اداره کرد/رمز توسعه و پیشرفت فراجناحی عمل کردن است
بعد از گذشت ۱۰۵ روز از زمان استعفای استاندار سابق کرمان علیرضا رزم حسینی تا کنون وزارت کشور استاندار را معرفی نکرده است؛ تنی چند از ائمه جمعه در استان کرمان در این خصوص مواردی را بیان کرده اند که مشروح آن را در گزارش زیر می خوانید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان ؛صد و پنج روز از استعفای استاندار سابق کرمان علیرضا رزم حسینی می گذرد؛ اما از آن زمان تاکنون استان کرمان همچنان منتظر تصمیم وزارت کشور در انتخاب و معرفی استاندار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,

کرمان به عنوان پهناورترین استان کشور به دلیل واقع بودن در منطقه کویری با مشکلات عدیده ای از جمله کم آبی، وقوع ریز گردها،مشکلات کشاورزی، پروژه های نیمه تمام و … رو به رو است و این در حالی است که با تعیین و تکلیف هر چه سریع تر استاندار  مطمئنا علاوه بر حل مشکلات متعدد در سطح استان اعتماد مردم نیز بییشتر خواهد شد.

,

با توجه به اتفاقات رخ داده و عدم معرفی استاندار در استان کرمان از سوی وزارت کشور با تنی چند از ائمه جمعه در استان به گفتگو نشسته ایم که مشروح آن را در گزارش زیر می خوانید.

,

تذکر امام جمعه کرمان به وزیر کشور در خصوص طولانی شدن انتخاب استاندار

, تذکر امام جمعه کرمان به وزیر کشور در خصوص طولانی شدن انتخاب استاندار, تذکر امام جمعه کرمان به وزیر کشور در خصوص طولانی شدن انتخاب استاندار,

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در خطبه های نمازجمعه هفته گذشته با انتقاد از طولانی شدن روند انتخاب استاندار، خطاب به دولت و وزیر کشور گفت: آقای وزیر کشور آیا قبول دارید استان کرمان پهناور است، آیا قبول دارید این استان دارای نیروهای لایق است، استانی که در بخش های مختلف حرف برای گفتن دارد، نمی دانم چرا باید ماه ها سپری شود و از طرف دولت و وزیر کشور هیچ تصمیمی در مدیریت استان گرفته نشود امیدوارم این آخرین تذکر در خصوص انتخاب استاندار این استان باشد.

,

امام جمعه رابر:استاندار کرمان باید فردی انقلابی و جهادی همانند سردار ابو حمزه باشد/با سرپرست نمی شود استان پهناوری را اداره کرد

, امام جمعه رابر:استاندار کرمان باید فردی انقلابی و جهادی همانند سردار ابو حمزه باشد/با سرپرست نمی شود استان پهناوری را اداره کرد, امام جمعه رابر:استاندار کرمان باید فردی انقلابی و جهادی همانند سردار ابو حمزه باشد/با سرپرست نمی شود استان پهناوری را اداره کرد,

حجت الاسلام و المسلمین مهدی صادقی امام جمعه شهرستان رابر در گفتگو با  راه آرمان؛ درباره ملاک های انتخاب استاندار کرمان گفت: یکی از استانهای پهناور ایران، استان کرمان است با  شرایط ویژه و خاصی  که نسبت به استانهای دیگر دارد لذا استاندار باید جامع  شرایط را داشته باشد.

, راه آرمان, راه آرمان,

وی افزود: استان  کرمان دارای معادن فراوانی در اقصی نقاط شهرستان است باید تسلط نسبت به بحث معادن وهمچنین یکی  از مباحث سیاسی که در کرمان وجود دارد یک استانداری باید باشد نسبت به سلایق سیاسی افرادو گروهها یک شناخت کامل داشته باشد  وبتواند یک جامعیت یا اتحاد سایق سیاسی را به وجود آورد.

,

امام جمعه رابر دلیل اینکه استان کرمان نزدیک به چند ماه استاندار ندارد را سلایق سیاسی خواند و گفت: وزیر کشور با توجه  به نقاط ضعف و قوتی که در استان وجود دارد باید حرکتش انقلابی و جدی باشد وقتی استاندار دراستان وجود نداشته باشد مدیریت ها رها  می شود و هر کس هر کاری دلش می خواهد انجام می دهد.

,

وی افزود: با سرپرست نمی شود یک استان پهناوری را مثل استان کرمان اداره کرد باید یک حرکت انقلابی انجام شود همان تعداد افرادی که جامع این شرایط  دارند یک نفر را انتخاب کند تا این مشکلی که وجود دارد را مرتفع کنند.

,

حجت الاسلام صادقی تأکید کرد: استاندار قوی، قدر و انقلابی انتخاب شود در برابر افرادی که در استان لانه کردند و خون مردم را می مکند بتواند مقابله کند، استاندار کرمان باید کسی باشد مثل سردار ابو حمزه بدون تعارف با جناح های سیاسی انقلابی عمل کند.

,

امام جمعه رفسنجان:دولت پاسخگو باشند که چرا نسبت به مردم کرمان بی تفاوت است/استانداری پاکدست و بدون هیچ وامداری برگزنید

, امام جمعه رفسنجان:دولت پاسخگو باشند که چرا نسبت به مردم کرمان بی تفاوت است/استانداری پاکدست و بدون هیچ وامداری برگزنید, امام جمعه رفسنجان:دولت پاسخگو باشند که چرا نسبت به مردم کرمان بی تفاوت است/استانداری پاکدست و بدون هیچ وامداری برگزنید,

حجت الاسلام رمضانی پور امام جمعه رفسنجان در گفتگو با راه آرمان در خصوص تاخیر در انتخاب و انتصاب استاندار کرمان اظهار داشت : استان کرمان با جمعیت بیش ازسه میلیون نفر از پهناورترین استانهای کشور می باشد در کنار ظرفیتهای بالای معادنی که در این استان وجود دارد بالطبع مشکلات وبحرانهایی هم وجود دارد.

, راه آرمان, راه آرمان,

وی بیان داشت :با وجود اینکه امار بیکاری در استان کرمان کمتر از جاهای دیگر نیست می طلبد یک استاندار قوی ،کارآمد و جوان در راس استان وجود داشته باشد تا بتواند تمام اموراستان را اداره کند.

,

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد :جای تعجب است که در طی سه و چهارماه گذشته دولت فکری برای این امر نکرده است در حالیکه در همان روزهای نخست فکر می کردند وقتی استاندار استعفا می دهد استاندار بعدی باید باسرعت انتخاب می شد نباید کار مردم معطل بماند .

,

وی افزود :سرپرست نوعا اختیارات و کارآمدی لازم را ندارد و مرسوم نبوده برای استاندار یک سرپرستی انتخاب شود که متاسفانه در استان کرمان این اتفاق افتاده و اعتراض همه بزرگان و ائمه جمعه را در برداشته است .

,

رمضانی پور عنوان داشت : یکی از تعلل های دولت همین است اگر وزیر و هیات دولت در این امر مقصرند باید پاسخگو باشند که چرا نسبت به مردم کرمان بی تفاوت بودند.

,

امام جمعه رفسنجان تاکید داشت :از وزارت محترم و هیات دولت خواهشمندیم که در اسرع وقت استانداری جوان و خلاق انتخاب کنند و بدون تعلق به گرایش سیاسی باشد .

,

وی یاداور شد :دولت باید فردی خلاق و انقلابی با روحیه جهادی پیدا کنند ،متاسفانه در این دولت لحاظ شده که حتما فرماندار و مدیران باید فلان گرایش داشته باشند که خیلی رسم بدی بوده است و با توجه به شعاری که رئیس جمهور دادند که ما مشی اعتدال داریم فقط در الفاظ رئیس جمهوری بوده است و در عمل اتفاقی نیفتاده است و همیشه از جناح خاصی مدیران را انتخاب کردند که باعث بروز  مشکلات امروزی برای کشورمان به شده اند.

,

حجت الاسلام رمضانی پور گفت :مدیریت جناحی و سلیقه ای که در کشور ما حاکم است مدیریت زیر صفر است و عرصه را بر مردم تنگ کرده اند انها  حرفی برای گفتن ندارند گرچه اینها دنبال جوسازی و هیاهو هستند و میخواهند تقصیرات را گردن این و ان بیاندازند و سناریوهایی که امروز اینها برای خودشان به وجود آوردند مخصوصا ان سی نفر نماینده ای که در تهران از یک لیست و جناح هستند میخواهند طوری برنامه ریزی کنند که مشکلات امروزی را گردن رهبری بیاندازند .

,

وی ادامه داد :در حالیکه رهبری کم کاری و عدم مدیریت انها را بر دوش می کشند اگر بخواهند در مقابل بایستند ما هیچ کدام ساکت نمی مانیم و برای افشاگری قطعا وارد عرصه می شویم و نمی گذاریم چنین  سناریوهایی را اجرا کنند .

,

امام جمعه رفسنجان بیان داشت :امروز ما طلبه ها در خط رهبری که همان راه انبیاء و اولیاء خداوند است حرکت می کنیم در همان راستا برای نظام و حاکمیت تلاش می کنیم و هر فردی و گروهی ازهر قوایی که در مسیر ولایت باشند حمایتشان می کنیم وگرنه ما همان مسیر ولایت را می رویم و وامدار احدی از گروه ها نخواهیم بود .

,

وی خاطرنشان کرد :امیدواریم دولتمردان ان روحیه تحرک و جهادی و انقلابی در خودشان ایجاد کنند وزرای پیر را کناره بگذارند و از جوانان بیشتر استفاده کنند تا تحرک در بدنه قوه مجریه و دولت بیشتر شود افراد مسن باید به صورت مشاور از آنها استفاده شود تا کارهای نظام به سرعت انجام شود .

,

رمضانی پور گفت :تقریبا نیمی از سال ۹۷ گذشته است اما هیچ قدم مثبتی در رابطه با رفع مشکلات معیشتی مردم برداشته نشده است ما نمی گوییم کاری انجام نشده است ما کارهای مثبت را هم می بینیم اما کار اساسی که در راستای رفع مشکلات معیشتی و اشتغال برداشته نشده است .

,

وی اضافه کرد :امیدواریم از امارهای بیجا پرهیز کنند امارها دردی از جامعه را دوا نمی کند امیدواریم عمل را دولت ببینیم مهم عمل است که میتواند امیدواری ایجاد کند .

,

امام جمعه بیان داشت : در راس استانداری یک استاندار پرتلاش با داشتن روحیه جهادی و پاکدستی خیلی مهم است که وجود داشته باشد این باعث می شود دیگر مدیران استانی و شهرستانی از وی تاسی بگیرند .

,

وی با بیان اینکه عمل استاندار میتواند خودش نظارت گر باشد گفت :عمل استاندار به پاکی و رفع مفاسد کمک می کند امیدواریم استاندار منتخب دارای خصلتهای پاک باشد تا شاهد فساد در جامعه و محیط اداری نباشیم مردم ما مردم امیدواری و معتقد به ولایت هستند این مردم لیاقت بیشتر از این را دارند که استاندار ولایی و انقلابی داشته باشند .

,

امام جمعه رودبارجنوب:استان کرمان نیازمند یک استاندار کار آمد با تفکر جهادی است/رمز توسعه و پیشرفت فراجناحی عمل کردن است

, امام جمعه رودبارجنوب:استان کرمان نیازمند یک استاندار کار آمد با تفکر جهادی است/رمز توسعه و پیشرفت فراجناحی عمل کردن است, امام جمعه رودبارجنوب:استان کرمان نیازمند یک استاندار کار آمد با تفکر جهادی است/رمز توسعه و پیشرفت فراجناحی عمل کردن است,

حجت الاسلام والمسلمین عباس گروهی امام جمعه شهرستان رودبارجنوب در گفت وگو با راه آرمان در رابطه با ملاک های انتخاب استاندار کرمان گفت: معیار و ملائک در انتخاب مسئولین و کار گزاران نظام تخصص،تعهد و تقواست.

, راه آرمان, راه آرمان,

وی در ادامه افزود: هر انسانی معیار تخصص،تقوا و تعهد را داشته باشد لغزش هایش به حداقل می رسد و استان پهناوری مثل کرمان نیاز به یک مدیر کار آمد با تفکر جهادی دارد.

,

امام جمعه شهرستان رودبارجنوب اظهار داشت: در استان کرمان مشکلات اقتصادی و معیشتی متعددی داریم که رفع این مشکلات نیازمند مدیر برنامه ریز و قوی دارد.

,

حجت الاسلام گروهی خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم استان کرمان را از جهات مختلف در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دهیم باید با دید وسیع و خالی از تفکرات سیاسی به مسائل نگاه کرد،چون رمز پیشرفت و توسعه فراجناحی عمل کردن است.

,

وی افزود: هر کس مخلصانه و برای رضای خدا کار کند و با این تفکر مسئولیت بپذیرد بدون شک و تردید مورد توجه خداوند سبحان و ائمه اطهار قرار خواهد گرفت و در کار خود موفق خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه