اخبار داغ

محدود شدن ظرفیت های شغلی در شهر با به کارگیری اتباع بیگانه/ وقتی کارگران ایرانی با جیب خالی صبح را به شب می رسانند

محدود شدن ظرفیت های شغلی در شهر با به کارگیری اتباع بیگانه/ وقتی کارگران ایرانی با جیب خالی صبح را به شب می رسانند
کارگران یاسوجی به دلیل عواملی مانند تورم و مشکلات اقتصادی از یک طرف و نداشتن امنیت شغلی و بکار گیری اتباع بیگانه از طرف دیگر، این روزها در رنج و سختی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس حرکت کشور به سمت پیشرفت و توسعه با توجه با آمارهای علمی و نسبت به دهه های گذشته نشان از تغییر مثبت و تلاش دولت های مختلف در طی دهه های گذشته تا امروز بوده است، پیشرفت در بخش های مختلف علمی، صنعتی، کشاورزی، تکنولوژی و نانو تکنولوژی، انرژی هسته ای، پزشکی و شاخه های مختلف آن و نهایتا رشد علمی در بخش های مختلف را شامل می شود و این تنها بخش کوچکی از پیشرفت های انقلاب است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

 

,

دانشگاه به عنوان مبداء همه تحولات از جمله تولید علم و فن آوری نقش بسزایی را می تواند در همه بخش ها ایفا نماید، هر چند رشد علمی در طی دهه های گذشته تا زمان حاضر روند صعودی را نشان می دهد، اما به کارگیری و پیاده سازی در عرصه عمل برای ایجاد شغل آمار مناسبی را نشان نمی دهد.

,

 

,

آمار بیکاران فارغ التحصیل از دانشگاه های مختلف کشور نشان از عدم برنامه ریزی برای اشتغال دارد، یعنی دانشگاه ها باید با آموزش مهارت های مختلف به تناسب رشته ها، زمینه کاری برای بعد از فارغ التحصیلی را فراهم نماید.

,
, ,

در شرایطی که آمار بیکاران در جامعه نشان از تعداد بالای این قشر دارد، مسئله کار اتباع بیگانه در بخش های مختلف کشور و خصوصا شهر یاسوج خود به عنوان معضلی برای استان محسوب    می شود، به عبارتی افرادی که فاقد گذرنامه های قانونی هستند یا تابعیت کشور را ندارند و به صورت قاچاق برای کار وارد کشور می شوند ظرفیت های شغلی برای افراد جویای کار را محدود می کنند.

,

 

,

در بین مشاغل مختلف نقش کارگران در صنعت، کشاورزی، عمران و آبادانی انکار ناپذیر است، زیرا آنها به نوعی نیروی محرک در بخش های مختلف محسوب می شوند.

,
 
,
 
 
,
 
,
 
,
,
, ,
 
,

در شرایط کنونی و به دلایل مختلف از قبیل تحریم ها و راه اندازی جنگ اقتصادی بر علیه کشور توسط بدخواهان و دشمنان انقلاب و نیز عدم حمایت کامل از تولید و کالای داخلی توسط مسئولان و خرید کافی توسط مردم و عدم رونق صنعت در یاسوج، قشر کارگر در استان کهگیلویه و بویر احمد و شهر یاسوج در بخش های مختلف شرایط سختی را سپری می کند و بیکار مانده است.

,
 
,

کارگران یاسوجی به دلایل تورم و مشکلات اقتصادی از یک طرف و نداشتن امنیت شغلی و بکار گیری اتباع بیگانه از طرف دیگر، این روزها در رنج و سختی هستند، بر همین اساس ذکر چند نکته ضروری است: کارفرمایان و نهاد های صنعتی و مجریان استانی و در بخش کلان دولت باید متناسب با وضعیت اقتصادی نسبت به بهبود معیشت کارگران از طرق مختلف تدابیر لازم را اتخاذ نمایند و از طرفی دولت به عنوان متولی امور اجرایی کشور از طریق ارائه برنامه و راهکار به مجلس قوانینی را برای عدم به کار گیری اتباع بیگانه در دستور کار خود قرار دهند.

,
 
 
,
 
,
,
,
, ,
 
,
, ,
 
,

کارگران قشر سخت کوش و زحمت کش نیاز به حمایت توسط نهاد ها دارند و اولویت استخدام باید برای به کارگیری آنها باشد و هر گونه به کارگیری اتباع بیگانه که مجوز های قانونی ندارند نوعی اجحاف و ظلم به کارگران یاسوجی و در هر نقطه از کشور است. نباید فراموش شود همه مردم باید  کارگران بومی را در اولویت قرار دهند و از این طریق اهمیت به کار هموطنان خود داده و در رفع بیکاری به سهم خود قدمی بردارند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه