اخبار داغ

بازار داغ صید میگو از ذخایر خلیج فارس/ سرتیز، میگوی محبوب هرمزگانی ها

بازار داغ صید میگو از ذخایر خلیج فارس/ سرتیز، میگوی محبوب هرمزگانی ها
فصل صید میگو در هرمزگان از اواخر مرداد ماه به صورت برداشت غیر رسمی آغاز می شود تاجایی که صیادان بهمراه تمامی اعضای خانواده در زمینه برداشت و فروش این آبزی فعالیت می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛استان هرمزگان به عنوان کانون تولید و پرورش میگوی کشور سالانه دهها هزار تن میگو را از ذخایر خود برداشت می کند از این رو به دلیل برخورداری از نوار ساحلی گسترده، تنوع بالای گونه ها، تنوع متد های صید،برخورداری از چهار هزار فروند شناور مجاز و وجود بالغ بر 40 هزار صیاد به عنوان قطب صید و صیادی در کشور محسوب می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

سرتاسر نوار ساحلی هرمزگان زبستگاه گونه های مختلف آبزی حلال و حرام است که شهرستان های بندرعباس، قشم، میناب و سیریک بیشترین میزان صید و پرورش میگو را در خود دارند از این رو برخی ارقام میگویپرورشی به صورت کلان به سایر کشورها صادر می شود.

,

غرب جزیره "هرمز" تا منطقه طولای قشم و منطقه"سیرگ" تا جزیره "هرمز" کانون های صید میگو هرمزگان به شمار می روندکه سالانه حدود دو هزار تن میگو از این مناطق صید می شود لذا میگوی موزی، سرتیز، ببری سبز، میگوی سفید هندی، خنجری و میگوی کینگ از جمله گونه های این آبزی در هرمزگان هستند که از نیمه دوم شهریور در بندرعباس صید میگو سرتیز آغازمی شود.

,

 

,

, ,

آغاز شهریور در هرمزگان و شروع فصل برداشت میگو به صورت غیر رسمی بازار این آبزی پرطرفدار به تب و تاب می اندازد که موجب شده مردم سایر نقاط کشور به بهانه خرید میگو بندرعباس را آخرین مقصد سفرهای تابستانه خود قرار می دهند.

,

بازار غیر رسمی میگو با برداشت پیش از موعد در بندرعباس از اواخر مرداد ماه  به اوج رسیده و بازار خرید و فروش میگو سرتیز به دلیل قیمت ارزان مملو از مشتریان بسیار از گوشه و کنار کشور است.

,

سراسر بلوار ساحلی بندرعباس از ساحل سورو تا محدوده ترمینال و نخل ناخدا این روزها در ساعات بعدازظهر و بازگشت قایق های کوچک صیادی شاهد گسترده شدن دستفروشانی است که نسبت به عرضه ماهی و میگو فعالیت دارند.

,

, ,

خالی کردن تورهای ماهی گیری از میگوهای به دام افتاده جلوه زیبا و منحصر به فرد است که در اغلب نقاط ساحل بندرعباس به چشم می خورد و زن و مرد، کودک و نوجوان فارغ از گرما و شرجی هوا دوشادوش یکدیگر برای کسب رزق و روزی حلال تلاش می کنند.

,

زنان بندری فصل میگو نقش بسزایی در این عرصه ایفا می کنند چرا که از لحظه ورود قایق های صیادی برای جمع آوری میگو ، فروش و حتی پاک کردن آن حضور پررنگی دارند.

,

صید میگو یکی از سخت ترین زمینه های صیادی به صورت سنتی است اما به دلیل مرغوبیت و طعم منحصر به فرد این آبزی از یک سو و بازار داغ فروش آن موجب ترغیب صیاد برای صید میگو می کند و به صراحت می توان اظهار کرد که تمام امید صیادان سنتی و خرده پا بف فصل میگو می باشد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه