اخبار داغ

قصه دنباله دار محرومیت های شرق هرمزگان؛

همسایگان بزرگترین خور خاورمیانه از ابتدایی ترین امکانات رفاهی محرومند!

همسایگان بزرگترین خور خاورمیانه از ابتدایی ترین امکانات رفاهی محرومند!
روستای کرتی واقع در شرق شهرستان جاسک بزرگترین خور خاورمیانه را در خود جای داده اما مردم آن از امکانات اولیه زندگی مانند آنتن دهی تلفن همراه بی بهره اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ شرق هرمزگان یکی از محروم ترین نقاط کشور در زمینه زیرساختی و معیشتی به شمار می رود و این منطقه که شامل شهرستان هایی همچون میناب، بشاگرد و جاسک است با وجود ظرفیت های بالقوه، سال ها است که دچار محرومیت های کهنه ای شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  هرمز,

فقر مشخص ترین ویژگی مردم در روستا های شرق هرمزگان بوده و نبود زیر ساخت های اولیه، زندگی مردم را مختل کرده است.

,

روستای کرتی واقع در شرق شهرستان جاسک یکی از روستاهای کم برخودار هرمزگان است که با داشتن ظرفیت های بسیار، مردم آن درگیر مشکلات معیشتی و زیر ساختی بسیاری هستند.

,

این روستا که بزرگترین خور خاورمیانه را دارد، ناشناخته مانده و نه تنها مردم کشور، حتی اکثر مردم هرمزگان هم از آن بی خبرند.

,

بیکاری همچنان اصلی ترین دغدغه روستا نشینان و به خصوص مردم کرتی است که باعث به وجود آمدن مشکلات فرهنگی و کشیده شدن جوانان به سمت اعتیاد شده است.

,

عده ای از مردم روستا به برکت دریا مشغول به صیادی هستند که آن هم به لطف جارو کردن دریا توسط کشتی های چینی کسب و کارشان کم رونق شده است.

,

کرتی؛ روستایی فاقد آنتن دهی تلفن همراه

, کرتی؛ روستایی فاقد آنتن دهی تلفن همراه, کرتی؛ روستایی فاقد آنتن دهی تلفن همراه,

مردم روستا از امکانات اولیه زندگی هم بی بهره اند و حتی برقراری یک تماس در روستا به واسطه نبود آنتن های تلفن همراه بسیار دشوار است.

,

نبود امواج تلفنی و تلویزیونی که ابتدایی ترین نیاز مردم در قرن حاضر است باعث ایجاد نارضایتی در میان مردم شده است.

,

بی برنامه بودن و نداشتن بینش مدیریتی باعث شده تا روستایی با چنین ظرفیت توریستی بالا غرق در محرومیت شوند و مردم در پایین ترین سطح معیشتی، حتی از برقراری یک تماس تلفنی بی بهره باشند.

,

بهرمندی از بزرگترین خور خاورمیانه در روستای کرتی

, بهرمندی از بزرگترین خور خاورمیانه در روستای کرتی, بهرمندی از بزرگترین خور خاورمیانه در روستای کرتی,

حسن خادمی، معتمد روستای کرتی شهرستان جاسک در گفتگو با فرهنگ کده با اشاره به ظرفیت های این روستا، اظهار کرد: روستای کرتی در فاصله 175 کیلومتری جاسک قرار داشته که حدود 900 نفر جمعیت دارد.

,

معتمد روستای کرتی جاسک افزود: این روستا سواحل صخره ای تا رملی و کویری را در خود جای داده و بزرگترین خور خاورمیانه و سومین خور آسیا در این منطقه است.

,

خادمی با بیان اینکه روستای کرتی می تواند به بهشت گردشگران تبدیل شود، گفت: تقارن کویر و دریا یکی از جاذبه های بکر این روستا به شمار می رود که به دلیل گمنام بودن کم تردد بوده و از چشم گردشگران دور مانده است.

,

وی افزود: با ایجاد برنامه ریزی و معرفی این روستا به ایران و جهان می توان این طبیعت زیبا را به گردشگران معرفی کرد که قطعا باعث رونق اقتصادی در این منطقه می شود.

,

نبود امکانات اولیه زندگی در روستای «کرتی» جاسک

, نبود امکانات اولیه زندگی در روستای «کرتی» جاسک, نبود امکانات اولیه زندگی در روستای «کرتی» جاسک,

این معتمد روستای کرتی به نبود امکانات اولیه در سطح روستا اشاره کرد و گفت: مردم روستای کرتی به دلیل عدم آنتن دهی تلفن همراه در روزهای آفتابی، بارانی، سرمای زمستان و گرمای سوزان تابستان باید به روی تپه ها وپشت بام خانه ها برای برقراری یک تماس ساده بروند.

,

خادمی ادامه داد: در عصر امروز که به عصر ارتباطات شهرت دارد، زندگی مردم نیازمند امکانات و تکنولوژی های ارتباطی و مخابراتی می باشد امام متأسفانه روستاهای شهرستان جاسک ازجمله کرتی همچنان فاقد پوشش تلفن همراه است.

,

وی به اشتغال مردم روستا اشاره کرد و یادآور شد: به واسطه نعمت بزرگ دریا شغل بیشتر مردم صیادی بوده و صید ماهی در کنار سختی هایش با رزق حلالی که به دست صیادان می دهد سختی کار را شیرین تر کرده است.

,

این معتمد روستا در پایان خاطر نشان کرد: مشکلات روستا در حال حاضر بسیار بوده اما نبود اشتغال پایدار در روستا و سیگنال های تلفن همراه در اولویت قرار داشته که از مسئولان مربوطه انتظار می رود در جهت رفع آن اقدامات لازم را انجام دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه