اخبار داغ

تحولات منطقه؛

پیشروی ارتش سوریه در عمق مناطق کوهستانی «تلول الصفا»+ نقشه میدانی

پیشروی ارتش سوریه در عمق مناطق کوهستانی «تلول الصفا»+ نقشه میدانی
نیروهای ارتش سوریه در ادامه عملیات خود در منطقه «تلول الصفا» موفق شدند چند منطقه کوهستانی را تحت کنترل خود دربیاوردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ نیروهای مردمی و ارتش سوریه در ادامه عملیات خود در منطقه تلول الصفا واقع در غرب استان دمشق و در محور شرقی بادیه السویداء توانستند چند منطقه کوهستانی را تحت کنترل خود دربیاوردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

خبرگزاری «سانا» وابسته به دولت سوریه اعلام کرد: نیروهای مردمی و ارتش سوریه با پشتیبانی جنگنده‌ها و یگان موشکی عملیات گسترده و وسیعی را در منطقه کوهستانی «جروف الصخریه» واقع در محور غربی تلول الصفا علیه مواضع عناصر مخفی داعش در منطقه آغاز کردند.

,

نیروهای سوری با حمله گسترده خود علیه مواضع عناصر مخفی داعش در منطقه توانستند بعد از چند ساعت درگیری نفس‌گیر، حدود پنج کیلومتر در عمق منطقه جروف الصخریه پیشروی کردند.

,

رزمندگان در این عملیات گسترده توانستند علاوه بر کشته و زخمی کردن شماری از تروریست‌ها، خسارت سنگینی را به پایگاه‌ها و تجهیزات نظامی آن‌ها وارد کنند.

,

هم‌زمان یگان متخصص سوریه به‌ منظور کشف تله‌های انفجاری، تونل‌های حفرشده، انبارهای سلاح و ... به منطقه اعزام شدند تا بخش غربی تلول الصفا را به‌ طور کامل امن کنند.

,

با ادامه عملیات زمینی نیروها در منطقه، جنگنده‌ها و یگان موشکی ارتش به‌شدت مواضع تروریست‌ها را در مناطق مرکزی مورد هدف قراردادند و علاوه بر انهدام چند پایگاه، انبار سلاح و تونل حفرشده، ده‌ها تن از آن‌ها را کشته و زخمی کردند و مسیرهای کمک‌رسانی تروریست‌ها به یکدیگر را مسدود کردند.

,

به گفته منابع میدانی، تروریست‌های داعش موجود در منطقه از ترس ادامه عملیات ارتش، راهی مناطق مرکزی و شرقی منطقه تلول الصفا شدند.

,

بر اساس اطلاعات منتشرشده، رزمندگان سوری در یک ماه گذشته موفق شده‌اند حدود یک هزار و 400 کیلومترمربع از منطقه را تحت کنترل خود دربیاوردند و ده‌ها تروریست را به هلاکت برسانند.

,

بخش کوچکی از منطقه تلول الصفا شامل «تل الکوایر، تلل رغیله، مرقب قبیان، رجم المغربه، منقار الرحبه و ...» همچنان تحت اشغال داعش است.

,

منطقه تلول الصفا به دلیل قرار گرفتن در مسیر استان‌های «السویداء، حمص، درعا» و کشور اردن، از اهمیت بالایی برخوردار است.

,

سانا

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه