اخبار داغ

نمونه‌ای از همکاری و همدلی در کویر؛

مراسم سنتی خشت زنی در شهر حسن آباد برگزار شد+ تصاویر

مراسم سنتی خشت زنی در شهر حسن آباد برگزار شد+ تصاویر
مراسم سنتی خشت زنی با حضور داوطلبانه مردم در آرامستان شهر حسن آباد برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ مراسم سنتی خشت زنی هر ساله به منظور تهیه خشت مورد نیاز برای دفن اموات با حضور داوطلبانه مردم در کنار قبور گذشتگان برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

بانی این عمل خیر در گفتگویی با خبرنگار ما، گفت: در شهر حسن آباد و بعضی از روستاها وقتی کسی از دنیا می رود تمام اعمال دفن از جمله کندن قبر، غسل و کفن کردن میت و ... به صورت رایگان و با همکاری یکدیگر انجام و برای پوشاندن لحد و قبور از خشت های سنتی استفاده می شود.

,

رضا حق شناس در ادامه افزود: در این مراسم سنتی 200 ساله، سه هزار خشت تهیه و در محلی نگهداری می شود تا هنگام نیاز به راحتی در دسترس باشد.

,

وی با اشاره به مواد اولیه برای ساخت خشت، اظهار کرد: مواد اولیه آن کاه، خاک رس و ماسه و قالب مخصوص است که آن هم افراد به صورت رایگان فراهم می کنند.

,

این خیر نیکوکار در خصوص جمع آوری کردن خشت ها، تصریح کرد: ابتدا مکانی را که می خواهند خشت بزنند را ماسه پاشی می کنند، بعد از اینکه خشت ها در ردیف های منظم زده شد یک یا دو روز بعد خشت ها را از جا بلند می کنند و به صورت عمودی با یک نظم و شکل خاصی می چینند و برای راحتی شمارش آن ها به ازای هر 100 عدد خشت یک خشت را روی ردیف ها یا یک خشت را بالای آن قرار می دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه