اخبار داغ

قاضی پور مطرح کرد؛

واردات بی رویه تلفن همراه؛ تازیانه بر پیکر اقتصاد داخلی/ دولت از خروج ارز جلوگیری کند

واردات بی رویه تلفن همراه؛ تازیانه بر پیکر اقتصاد داخلی/ دولت از خروج ارز جلوگیری کند
عضو کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واردات بی رویه گوشی موبایل تازیانه بر اقتصاد داخلی است گفت: دولت با ویران کردن مسیرهای قاچاق از خروج ارز جلوگیری کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا نادر قاضی پور در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ میلیون گوشی موبایل در کشور فعال است، گفت: همین تعداد نیز در انبارها، منازل و مغازه ها انبار شده که سر جمع از وجود ۲۰۰ میلیون گوشی موبایل خبر می دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، افزود: اگرهزینه سالانه این گوشی ها را ۲۰ میلیون دلار در نظر بگیریم و طبق اظهارات وزیر ارتباطات ۹۵ درصد گوشی های موبایل قاچاق باشد می توان گفت مبلغ ۱۹ میلیون دلار گوشی های قاچاق بوده   و خروج ارز از کشور را شامل شده است.

,

عضو کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بی شک مبلغ ۱۹ میلیون دلار مبلغ قابل توجهی برای ایجاد یک برند گوشی موبایل در داخل کشور بوده تا علاه بر اشتغالزایی در راستای ایجاد گردش مالی در کشور و جلوگیری از خروج ارز گام های اساسی برداشت.

,

وی، مرزهای ایران را مامنی امن برای قاچاقچیان عنوان کرد و خاطرنشان کرد: بازار موبایل کشور از اجناس قاچاق سیراب شده است و باید برای تنفس اقتصاد کشور مسیر قاچاق به ایران اسلامی را تخریب کرد.

,

قاضی پور، در این خصوص، ابراز کرد: اما وارد کنندگان و قاچاقچیان با رانت ها و پارتی های آقازاده ای خود مانع این اقدام می شوند.

,

وی با اشاره به پیشینه ایران در زمینه ساخت گوشی های برند، عنوان کرد: در سال های گذشته کارخانه هایی با اشتغالزایی برای بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ جوان بهترین گوشی های موبایل را ساخته و در بازار توزیع می کردند که اقدامات غیرکارشناسانه باعث تعطیلی این کارخانجات شد.

,

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ، بیان کرد: دولت نهم با اجازه به چین جهت سرمایه گذاری در بازار های موبایل و گوشی های تلفن ثابت موجبات فلج شدن اقتصاد الکترونیک را فراهم کردند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه