اخبار داغ

بعد از ۴ سال سردرگمی؛

احداث موزه مفاخر شهرستان بوکان اجرائی می شود

احداث موزه مفاخر شهرستان بوکان اجرائی می شود
احداث موزه مفاخر شهرستان بوکان پس از گذشت ۴ سال اجرائی می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز،  بعد از ۴ سال از تصویب ایجاد موزه مفاخر بوکان روز سه شنبه ۲۰ شهریور ماه ۹۷ جلسه اعضای شورای اسلامی شهر بوکان با طراحان و کارشناسان معماری و میراث فرهنگی در خصوص ایجاد این موزه (خانه مرحوم استاد حقیقی) با حضور جمیانی رئیس اداره میراث فرهنگی و مردانی مسئول واحد زیباسازی شهرداری بوکان برگزار گردید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

یوسفی رئیس کمیسیون فرهنگی شورا با اشاره به اینکه احداث موزه مفاخر بوکان میتواند گام مهمی در حوزه گردشگری باشد، نیاز این شهرستان به چنین مکانی از ابتدا، دغدغه شورای دوره پنجم بوده که این کار با همکاری اداره میراث فرهنگی و شهرداری در حال طی مراحل صدور مجوز و طراحی فضای موزه قرار دارد.

,

اسکی بغدادی و  رحیمی، طراحان نقشه این موزه، با ارائه مشخصات طرح و ویژگیهای ساختاری نقشه، توضیحات لازم را برای حضار جلسه تشریح نمودند.

,

عبدالهی و دکتر عباس زاده کارشناسان حوزه مرمت و میراث فرهنگی، جنبه های فنی و ساختاری طرح، تجهیزات لازم برای طراحی داخلی و حیات موزه، نحوه نورپردازی مکان و میزان هزینه های لازم را مورد بررسی قرار دادند.

,

جمیانی رئیس اداره میراث فرهنگی بوکان نیز گزارشی از میزان پیشرفت اقدامات اداری برای کسب مجوز احداث موزه توسط اداره کل میراث فرهنگی استان را ارائه نمود.

,

در پایان وجدی قزلجی رئیس شورا، صالحی، صناعتی و خانمها احمدی اقدم و تردست، اعضای شورا نیز سوالاتی پیرامون نحوه ی طراحی نقشه ساخت موزه را از طراحان و کارشناسان حاضر در جلسه مطرح نمودند که مقرر گردید در اولین فرصت پس از صدور مجوز احداث، اقدامات عملی ساخت موزه مفاخر شهرستان بوکان توسط شورا و شهرداری انجام گردد .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه