اخبار داغ

بازار داغ خرید لوازم التحریر در آستانه ماه مهر؛

جولان شخصیت های کارتونی خشن بر لوازم التحریر/ سهم حداقلی بازار بندرعباس از تولیدات ملی

جولان شخصیت های کارتونی خشن بر لوازم التحریر/ سهم حداقلی بازار بندرعباس از تولیدات ملی
جولان تصاویر و الگوهای غربی بر روی دفاتر و لوازم التحریرهای تولیدات داخلی موجب شده تا تصاویر بومی و مذهبی سهم اندکی از این آشفته بازار داشته باشند و در حاشیه قرار بگیرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ شهریور روزهای آخر خود را پشت سر می گذارد و بوی رسیدن ماه مهر بر هر کوی و برزن حاکم شده؛ کودکان و نوجوانان بعد از گذراندن سه ماه تعطیلات تابستانه بی صبرانه منتظر رسیدن ماه مهر هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

بازارهای بندرعباس مملو از اجناس رنگارنگ، ردیف‌های عریض و طویل دفترچه‌ها با طرح‌های مختلف شده و پیشخوان‌های فروشگاه ها مملو از خودکار، مداد و مداد رنگی‌ها که علاوه بر سر ذوق آوردن کودکان افراد مسن را به شوق تحصیل و یاد خاطرات مدرسه می‌اندازد.

,

کیف و کفش های رنگارنگ،انواع لوازم التحریر و تکاپوی والدین برای خرید مایحتاج تحصیل کودکان این روزها به بازار بندرعباس حال و هوای ویژه ای بخشیده به طوری که می توان انواع و اقسام لوازم التحریر چه از نوع داخلی و چه خارجی در آن یافت.

,

با توجه به تبلیغات گسترده و تلاش مسئولان برای ترویج حمایت از کالای ایرانی متاسفانه آنچه امروزه در بازارهای بندرعباس به وفور شاهد آن هستیم جولان تصاویر و الگوهای غربی بر روی دفاتر و لوازم التحریر دانش آموزان است و تولیدات داخلی و ملی سهم ناچیزی از بازار را در برگرفته است.

,

هجوم شخصیت های کارتونی با سلیقه های غربی گرایش کودکان را به سمت و سوی استفاده از این طرح ها کشانده و تنوع بالا این محصولات در بازار هر شهروندی را وسوسه خرید این برندهای خارجی می کند.

,

دیگر چالشی که در این اوضاع اقتصادی شهروند با آن مواجه هستند قیمت های سرسام آور  وسایل تحریر است که نظارت هرچه بیشتر مسئولان این امر برای مبارزه با کم فروشی و گران فروشی را می طلبد. 

,

, ,

در تولیدات ملی طرح های ساده جایگزین طرح های غربی شود

, در تولیدات ملی طرح های ساده جایگزین طرح های غربی شود,

آیه محمدی، یکی از شهروندان بندرعباسی در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: جولان تصاویر و الگوهای غربی بر روی دفاتر و لوازم التحریر دانش آموزان ایرانی و تولیدات داخلی موجب شده تا تصاویر بومی و مذهبی سهم اندکی از این آشفته بازار داشته باشند و در حاشیه قرار بگیرند.

,

این شهروند بندرعباسی تصریح کرد: بی توجهی مسئولان فرهنگی بر رواج شخصیت های کارتونی خشن و نامناسب بر طرح دفاتر و لوازم التحریر های تولید داخلی و استفاده از الگوهای کاذب غربی در لوازم التحریر موجب می شود تا آینده سازان به جای انتخاب الگوهای اسلامی و بومی به سراغ الگوهای غربی بروند و در این سیر تدریجی ایران اسلامی را بر اساس ذهن های اشباح شده از فرهنگ غرب اداره کنند.

,

محمدی ادامه داد: هر چند سالهای اخیر تاکیدات فراوانی بر فرهنگ سازی و استفاده از نقوش و طرح های بومی محلی شده اما اقبال طرح های ملی در هجوم الگوهای بیگانه کمرنگ است و تولیدکنندگان داخلی را مجبور به استفاده از نام و نشان های وارداتی کرده است.

,

وی بیان کرد: چه خوب می شود اگر در تولیدات ملی به جای استفاده از شخصیت های کارتونی خشن از طرح های ساده و پرمحتوای ایرانی و اسطوره های فرهنگی استفاده شود هرچند که اینگونه طرح هانیز وجود دارد اما سهم ناچیزی از بازار را دارند.

,

این شهروند بندرعباسی خاطر نشان کرد: برخی از لوازم التحریر های ایرانی مانند دفترش جنس های اعلایی دارد ولی وجود شخصیت های خشن بر روی آن انسان را از خرید آن باز می دارد.

,

, ,

متخلفان و گران فروشان برابر قانون مجازات خواهند شد

, متخلفان و گران فروشان برابر قانون مجازات خواهند شد,

عبدالرضا پیروی منش، معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید طرح ویژه نظارتی بازگشایی مدارس در استان هرمزگان از نظارت بر بازار و برخورد جدی با متخلفان و گرانفروشان خبر داد و افزود: طرح ویژه نظارتی بازگشایی مدارس از 15 شهریور لغایت 10مهرماه آغاز و بر بازار و نحوه فروش ملزومات دانش آموزی نظارت ویژه ای خواهند داشت. 

,

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان تصریح کرد: گروه گشت ویژه این اداره از مراکز، فروشگاه ها و بازارهای عرضه و فروش کیف، کفش، لوازم التحریر و فرم مدارس، بازرسی و با تخلفات احتمالی برخورد خواهند کرد.

,

پیروی منش گفت: بازرسی و نظارت بر نحوه عرضه کالا و خدمات اولویت دار به منظور جلوگیری از هرگونه کمبود یا افزایش غیرمنطقی قیمت و بروز تخلفات احتمالی از سوی واحدهای تولیدی، توزیعی و خدماتی و رسیدگی سریع به شکایت ها و گزارش های مردمی در قالب 40 تیم بازرسی انجام می شود.

,

وی نظارت بر میزان سود خرده فروشان و عمده فروشان، نصب برچسب قیمت، صدور فاکتور فروش و نظارت ویژه بر نرخ های تعیین شده را از جمله مهم ترین اهداف این طرح اعلام کرد.

,

 معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان با تاکید بر اینکه متخلفان و گران فروشان برابر قانون مجازات خواهند شد،خاطر نشان کرد: مردم می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را از طریق سامانه ارتباطی 124 به واحد بازرسی و رسیدگی به شکایات این سازمان در سراسر استان اطلاع دهند و پیگیر شکایت خود باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه