اخبار داغ

آیت‌الله حسینی‌زنجانی:

احقاق حکومت حق پیام ماه محرم به تمام جهانیان است/ قیام امام حسین(ع) برای زنده کردن معالم دین بود

احقاق حکومت حق پیام ماه محرم به تمام جهانیان است/ قیام امام حسین(ع) برای زنده کردن معالم دین بود
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به فرارسیدن ماه محرم گفت: احقاق حکومت حق پیام محرم به تمام جهانیان است‏.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; آ‌یت‌الله العظمی سید محمد حسینی از مراجع تقلید شیعیان و فرزند مرحوم آیت‌الله العظمی عزالدین حسینی زنجانی است، این عالم اهل تشیع درخاندان علم و فقاهت، خاندان امام جمعه زنجان تربیت یافته و به درجه اجتهاد رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , موج رسا;,

پدر بزرگوار آیت‌الله حسینی زنجانی از شاگردان امام خمینی و از روحانیان حامی انقلاب اسلامی ایران بود و به همین دلیل بازداشت و تبعید شد. مرحوم آیت‌الله عزالدین زنجانی همچنین از شاگردان نزدیک علامه طباطبائی به شمار می‌رفت.

,

خانواده آیت‌الله حسینی زنجانی با خانواده رهبر معظم انقلاب آیت‌الله العظمی سید علی خامنه‌ای ارتباط دوستانه ای داشتند. آیت‌الله العظمی سید محمود حسینی زنجانی -پدربزرگ آیت‌الله سیدمحمد حسینی زنجانی هرگاه به مشهد می‌رفت، با آیت‌الله سیدجواد خامنه‌ای پدر بزرگوار مقام معظم رهبری دیدارهای منظمی داشتند. پس از انقلاب هم هرگاه رهبر معظم انقلاب به مشهد می‌رفت، با آیت‌الله العظمی سید عزالدین زنجانی دیدار می‌کرد.

,

آیت‌الله العظمی سیدمحمد حسینی زنجانی که از شاگران پدر مرحوم‌شان بودند از ایشان و همچنین چند تن از مراجع گرانقدر دیگر اجازه اجتهاد یافته‌اند.

,

به مناسبت ایام محرم و برای تبیین حرکت عاشورا به سراغ این مرجع عالیقدر رفتیم تا گفت‌وگویی را در این رابطه با معظم له ترتیب دهیم، در ذیل بخش نخست گفت‌وگوی اختصاصی موج رسا با معظم له را می‌خوانید:

, به مناسبت ایام محرم و برای تبیین حرکت عاشورا به سراغ این مرجع عالیقدر رفتیم تا گفت‌وگویی را در این رابطه با معظم له ترتیب دهیم، در ذیل بخش نخست گفت‌وگوی اختصاصی موج رسا با معظم له را می‌خوانید:, به مناسبت ایام محرم و برای تبیین حرکت عاشورا به سراغ این مرجع عالیقدر رفتیم تا گفت‌وگویی را در این رابطه با معظم له ترتیب دهیم، در ذیل بخش نخست گفت‌وگوی اختصاصی موج رسا با معظم له را می‌خوانید:,

آیت‌الله حسینی زنجانی مباحث مختلفی را در این گفت‌وگو تبیین فرموده‌اند که در ایام محرم توسط این رسانه منتشر خواهد شد.

,

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به پیام ماه محرم اظهار کرد: پیام این ماه به تمام جهان و به ویژه مسلمانان این است که آقا اباعبدالله الحسین(ع) جهت احقاق حکومت حقه قیام کردند تا جامعه اسلامی در مسیر امامت قرار گیرد، این هم نشات گرفته از قرآن است که فرمود «لَقَد أَرسَلنا رُسُلَنا بِالبَیِّناتِ وَأَنزَلنا مَعَهُمُ الکِتابَ وَالمیزانَ لِیَقومَ النّاسُ بِالقِسطِ».

,

وی افزود: اقامه قسط علت غایی بعثت انبیا ‏بوده و بعثت انبیا ادامه داشته و در اوصیا نیز همین اهدف باید دنبال شود، بنابراین برای درست کردن جامعه جز اینکه صالحین حکومت کنند راه دیگری برای نجات بشریت وجود ندارد.

,

آیت‌الله حسینی زنجانی با اشاره به این آیه از قرآن کریم که فرمود «وَ لَقَدْ کَتَبْنا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُها عِبادِیَ الصَّالِحُونَ» گفت: وقتی که زمین به دست صالحان افتاد آن موقع یک حکومت عدل و عدل الهی پیاده خواهد شد، پس ماه محرم عبارت است از اقامه حکومت عدل و راهی که انبیا رفتند.

,

وی با تاکید بر اینکه راه امام حسین(ع) راهی جز راه انبیا نبود، خاطرنشان کرد: این هدف غایی و نهایی محرم‌ها و عاشورهاست که باید آشنایی کامل نسبت به آن داشته باشیم تا بفهمیم امام حسین(ع) برای چه قیام فرمودند.

,

این مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه قیام امام حسین(ع) برای زنده کردن معالم دین بود، ادامه داد: دین برای اصلاح جامعه آمده است، وقتی که اصلاح جامعه نمی‌تواند با صرف دعوت کردن به خوبی‌ها و نهی کردن از بدیها به مرحله اجرا درآید، باید به وسیله یک حکومت که الهی بوده و براساس داده‌های توحیدی است، میسر شود.

,

وی بیان کرد: اگر این هدف تامین نشود نهضت باید همچنان ادامه داشته باشد تا اینکه بشریت و به طور اخص جامعه اسلامی به این نکته متوجه شوند که اگر اصلاح جامعه را می‌خواهند باید حکومت صالحان را دنبال کنند و راه دیگری وجود نخواهد داشت.

,

مشروح گفت‌وگوی اختصاصی موج رسا با مرجع تقلید شیعیان به زودی منتشر می‌شود...

, مشروح گفت‌وگوی اختصاصی موج رسا با مرجع تقلید شیعیان به زودی منتشر می‌شود..., مشروح گفت‌وگوی اختصاصی موج رسا با مرجع تقلید شیعیان به زودی منتشر می‌شود...,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه