اخبار داغ

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

ارتقای ضریب مکانیزاسیون با سرمایه‌گذاری ۱۹۱ میلیارد تومان در استان زنجان/ ۲۲۰ هزار تن گندم امسال در خدابنده تولید شد

ارتقای ضریب مکانیزاسیون با سرمایه‌گذاری ۱۹۱ میلیارد تومان در استان زنجان/ ۲۲۰ هزار تن گندم امسال در خدابنده تولید شد
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه خدابنده بیشترین سهم تولید و خرید گندم را به خود اختصاص داده است گفت: ۲۲۰ هزار تن گندم امسال در خدابنده تولید شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اکبر کرامتی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; سطح گندم آبی و دیم طی سال زراعی 97-96 در استان را به ترتیب 18 هزار هکتار و 276 هزار هکتار اعلام و اظهار کرد: امسال تاکنون با تولید 500 هزار تن گندم و خرید 450 هزار تن، رکورد تولید گندم در تاریخ کشاورزی استان شکسته شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه شهرستان خدابنده با خرید 220 هزار تن بیشترین سهم تولید و خرید گندم در استان را دارد، عنوان کرد: آخرین رکورد تولید گندم در استان زنجان با تولید 420 هزار تن و خرید 373 هزار تن مربوط به سال 89 بوده است.

,

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان شکسته شدن رکورد تولیدگندم در استان را علاوه بر بارش‌ها، مرهون سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته در بخش کشاورزی و تلاش کشاورزان دانست و تصریح کرد: متوسط بارندگی بلندمدت استان زنجان 300 میلی متر است و سال زراعی 97-96 میزان بارشها 305 میلی متر یعنی فقط پنج میلیمتر بیشتر از میانگین بلندمدت بوده است.

,

وی با اشاره به جایگاه استان در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی، تامین و توزیع انواع کود، تولید بذور اصلاح شده و توسعه سیستم‌های نوین آبیاری بیان کرد: استان زنجان رتبه دوم کشوری در شاخص ضریب مکانیزاسیون کشاورزی را دارد و از سال 92 تاکنون بیش از 191 میلیارد تومان برای ارتقای ضریب مکانیزاسیون استان سرمایه گذاری شده است.  

,

کرامتی افزود: سال زراعی97-96 بیش از 50 هزار تن انواع کود برای محصول گندم اختصاص داده شد.

,

وی تصریح کرد: استان زنجان در اجرای آبیاری میکرو نیز دارای رتبه دوم کشوری بوده و همچنین موفق به کسب رتبه برتر کشوری برای چندین سال متوالی در تولید و پخش برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی شده است.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه