اخبار داغ

​دادستان عمومی و انقلاب زاهدان خبر داد؛

"انتقال چمدانی" کارت سوخت به سیستان وبلوچستان/ ۵۷ هزار کارت مهاجر مسدود شد

"انتقال چمدانی" کارت سوخت به سیستان وبلوچستان/ ۵۷  هزار کارت مهاجر مسدود شد
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سیستان وبلوچستان گفت: از سال گذشته تاکنون حدود 57هزار کارت سوخت مهاجر شناسایی و مسدود شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام علی موحدی راد در گفت وگو با عصرهامون گفت: با توجه به میل زیادی که برخی افراد سودجو نسبت به قاچاق سوخت و فروش در آن سوی مرز دارند شاهد هستیم که کارت های سوخت مهاجر به صورت چمدانی از سایر استان ها جمع آوری شده و در این استان مورد استفاده قرار می گیرد.
وی افزود: با استفاده از سیستم دوربین های مداربسته و تحقیقات تخصصی، از سال گذشته تاکنون حدود57هزار کارت سوخت مهاجر شناسایی و باطل شده است که تنها طی هفته گذشته بیش از 3هزار کارت مسدود و با متخلفان برخورد شد.
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان اظهار کرد: به منظور جلوگیری از ادامه روند این تخلفات مقرر شد تا خودروهایی که بیش از حد باک بنزین، درون گالن یا مشک سوخت گیری کنند به مدت 2ماه توقیف و روانه پارکینگ شود.
وی بیان کرد: همچنین اگر فردی در حد نرمال سوخت گیری کند اما پس از خروج از جایگاه اقدام به جابجایی سوخت به وسیله شیلنگ بکند و آن را به صورت غیرقانونی به فروش برساند نیز خودروی وی به مدت 10 روز توقیف می شود.
موحدی راد با اشاره به تخلفات صورت گرفته توسط فروشندگان سوخت در جایگاه ها نیز گفت: اگر متصدی جایگاه اقدام به فروش سوخت در داخل گالن یا مشک بکند با مالک جایگاه برخورد جدی قضایی می شود و قانون این اختیار را داده است که در صورت انجام 2 بار تخلف، صاحب امتیاز به وسیله کاهش سوخت، توقیف و یا خلعیت جریمه شود.
وی خاطرنشان کرد: از آنجا که سوخت متعلق به دولت است و مالک جایگاه تنها عرضه کننده آن است اگر متولی جایگاه نتواند نسبت به فروش قانونی و صحیح سوخت نظارت کافی را داشته باشد این اجازه را داریم تا جایگاه از فرد خلع شده و با تایید شورای تامین به فرد مورد وثوق دیگری واگذار شود.
وی با هشدار به قاچاقچیان سوخت که باعث برهم زدن نظم در جایگاه ها می شوند گفت: اگر توسط ماموران و بازرسان تایید شود که فردی قاچاق سوخت را به عنوان حرفه و شغل خود قرار داده است مجازات حبس و زندان برای او صادر خواهد شد.
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه