اخبار داغ

امام جمعه فردوس:

فعالان فضای مجازی، اسلام و نهضت عاشورا را به خوبی تبیین کنند/ لزوم احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه

فعالان فضای مجازی، اسلام و نهضت عاشورا را به خوبی تبیین کنند/ لزوم احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه
امام جمعه فردوس گفت: اگر کسانی که آشنا به استفاده از فضای مجازی هستند اسلام، ظلم ستیزی اسلام و نهضت عاشورا را به خوبی تبیین کنند قطعا آزادگان جهان هم تبعیت خواهند کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا بابایی ماهانی امام جمعه فردوس در گفتگو با خاورستان، ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع)، اظهار کرد: دهه اول ماه محرم را دهه احیای امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری کرده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,
 
,
 
,
وی با اشاره به اینکه روش همه انبیاء از ابتدا امر به معروف و نهی از منکر بوده است، افزود: فلسفه ارسال پیامبران برای هدایت مردم همان امر به معروف و نهی از منکر است؛ جمیع پیامبران و اولیاء خدا مردم را به معروفات و خیر دعوت می‌کردند.
,
 
,
 
,
امام جمعه فردوس گفت: ویژگی امام حسین (ع) این بود که معروف را به مردم معرفی کرد که بدانند گاهی ممکن است برای احیای معروف، جان خود، اصحاب و فرزندان را فدا کنیم.
,
 
,
 
,
بابایی با اشاره به اینکه معروفی که امام حسین (ع) به دنبال آن بودند حکومت اسلامی بود، خاطر نشان کرد: منکری که امام حسین (ع) از آن نهی می‌کردند حکومت جاهلانه بنی امیه بود که در این راه جان خودشان، اصحاب و خویشان خود را دادند و همچنین به اسارت حضرت زینب و آل الله رضایت دادند تا این معروف تقویت شود.
,
 
,
 
,
وی با اشاره به این که بر همه روحانیون و واعظان واجب است که در دهه اول ماه محرم حماسه حسینی را احیا کنند، افزود: همچنین روحانیون باید فرمایشات امام حسین (ع) را در منبرها برای روشنگری مردم در مبارزه با ظلم بیان کنند.
,
 
,
 
,
امام جمعه فردوس به سخن آیت الله مطهری که فرمود" شمر زمان امام حسین مُرد، امروز شمر رژیم صهیونیستی و ظلم استکبار که در راس آن آمریکا است و باید با آن مبارزه کرد" اشاره و گفت: امیدواریم مسلمانان بیدار شوند و بر علیه ظالمان جهان قیام و زمینه حکومت حضرت بقیه الله العظم امام زمان (عج) را فراهم کنند.
,
 
,
 
,
بابایی تصریح کرد: کسی که قصد دارد امر به معروف و نهی از منکر کند باید معروف و منکر را بشناسد تا به اسم امر به معروف و نهی از منکر خطا نکند و لطمه‌ای به اسلام وارد نشود.
,
 
,
 
,
وی با بیان اینکه وظیفه همه است تا به شرایط و مراتب امر به معروف و نهی از منکر آگاه شوند و این دو فریضه را اجرایی کنند، افزود: اگر امر به معروف و نهی از منکر احیا شود جامعه اصلاح خواهد شد.
,
 
,
 
,
امام جمعه فردوس یکی از منکرات امروز را سوء استفاده از فضای مجازی بیان کرد و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند" مومنین، متدینین و افراد دغدغه‌مند اسلام باید از فضای مجازی به خوبی استفاده کنند" اگر کسانی که آشنا به استفاده از فضای مجازی هستند اسلام و ظلم ستیزی اسلام و نهضت عاشورا را به خوبی تبیین کنند قطعا آزادگان جهان هم تبعیت خواهند کرد لذا از فضای مجازی که یک فرصت است حداکثر استفاده خواهد شد تا استفاده‌های سوء دشمنان خنثی و تبلیغات اسلامی جایگزین آنها شود.
,
 
,
 
,
بابایی با اشاره به اینکه ایجاد مدینه فاضله‌ای که پیامبر اسلام تبیین کردند با امر به معروف و نهی از منکر قابل پیاده شدن است، خاطرنشان کرد: مادامی که مردم معروفات و منکرات را نشناسند و به وظیفه خود عمل نکنند به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید لذا باید سعی کرد اسلام حقیقی را در غالب امربه معروف و نهی از منکر به جهانیان معرفی کرد.
,
 
,
 
,
وی افزود: وظیفه مسئولان، دولت، ائمه جمعه، روحانیت، رهبر و هر کسی که تریبون‌دار و مُبلغ است، این است که در جهت معرفی اسلام ناب به مردم تلاش کند تا ان‌شا الله به فضل الهی زمینه تشکیل حکومت اسلامی  و ظهور صاحب الزمان (عج) فراهم شود.
,
 
,
 
,
امام جمعه فردوس به حدیث حضرت فاطمه‌الزهرا که فرمودند" خداوند امر به معروف و نهی از منکر را وسیله اصلاح جامعه قرار داده است" اشاره کرد و گفت: دشمنان آثار امر به معروف و نهی از منکر را دیده‌اند و به همین جهت با آن مبارزه می‌کنند.
,
 
,
 
,
بابایی تصریح کرد: دشمن می‌داند اگر امر به معروف و نهی از منکر به درستی اجرا شود نقشه‌های شومشان رسوا می‌‌شود و مردم بر علیه ظالمان می‌شورند و جایگاهی برای آنها نخواهد ماند.
,
 
,
 
,
وی به سخن امام راحل (ره) که فرمودند" محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است" اشاره کرد و افزود: امیدواریم مردم بتوانند در غالب عزاداری‌های محرم و صفر در جهت تبیین حماسه حسینی پیش از پیش تلاش کنند.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/ 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه