اخبار داغ

در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خراسان جنوبی مطرح شد

پرداخت ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی خراسان جنوبی/ مشکلات 52 واحد تولیدی بررسی شد

پرداخت  ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی خراسان جنوبی/ مشکلات 52 واحد تولیدی بررسی شد
مشکلات 52 واحد تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خراسان جنوبی بررسی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان, ، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز برگزار شد.,

 

,

در این کارگروه مشکلات دو واحد تولیدی با حضور مدیران آن واحدها بررسی و مصوباتی جهت حل مشکلات آن‌ها، به تصویب رسید. همچنین مشکلات چندین واحد تولیدی که در جلسات تخصصی و کارشناسی مورد بررسی قرار گرفته شود و راه‌کارها مصوب شده بود، راه‌کار حل مشکلات آن وحدهای تولیدی در کارگروه امروز به تصویب نهایی رسید و به بانک‌ها و دستگاه‌های دخیل در موضوع، ابلاغ شد.

,

 

,

داوود شهرکی مدیرکل صنعت، معدن و تجارات خراسان جنوبی در این کارگروه گفت: سال گذشته اعتباری بالغ بر 268 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی استان در راستای تسهیل و رفع موانع تولید از طریق بانک‌های عامل پرداخت شده است.

,

 

,

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی استان پرداخت شده است.

,

 

,

مدیرکل صنعت، معدن و تجارات خراسان جنوبی گفت: در راستای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خراسان جنوبی از ابتدای سال‌جاری تاکنون 28 جلسه کارشناسی برگزار شده و 200 پرونده واحد تولیدی مورد بررسی قرار گرفته است.

,

 

,

شهرکی یادآور شد: از 15 تیرماه امسال تا 20 شهریورماه‌جاری 5 جلسه استانی و 9 جلسه کارشناسی برگزار شده و 52 پرونده واحد تولیدی مورد بررسی قرار گرفته است.

,

 

,

کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خراسان جنوبی

, کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خراسان جنوبی,

 

,

بررسی مشکلات واحد تولیدی که به 6 بانک بدهی دارد

, بررسی مشکلات واحد تولیدی که به 6 بانک بدهی دارد, بررسی مشکلات واحد تولیدی که به 6 بانک بدهی دارد,

مهدی پارسا معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارات خراسان جنوبی نیز در این جسله گفت: مشکلات یکی از واحدهای تولیدی استان که به 6 بانک بدهی دارد، در این جلسه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

,

 

,

وی افزود: جهت حل مشکلات این واحد تولیدی، 2 بانک به مصوبات عمل کردند و 4 بانک در اجرای مصوبات با مشکلاتی روبرو هستند.

,

 

,

مدیر این واحد تولیدی درخواست داشت مهلت 6 ماهه داده شود تا بتواند نسبت به پرداخت بدهی‌هایش به بانک‌ها اقدام کند.

,

 

,

وی افزود: حدود 7 میلیارد تومان در این واحد تولیدی کار شده اما بدهی این واحد تولیدی به بانک‌ها در مجموع حدود 9 میلیارد تومان است چراکه سود و تأخیر به تسهیلات دریافتی تعلق گرفته است.

,

 

,

وی معتقد بود با حساب و کتابی که انجام داده است، حدود 53 درصد سود پرداخت می‌کند.

,

 

,

مدیر این واحد تولیدی اظهار کرد: در صورت اجرای طرح تکمیلی، برای 100 نفر اشتغال‌زایی انجام می‌شود و درآمدمان با افزایش ظرفیت، 2 برابر می‌شود.

,

 

,

مدیران عامل بانک‌ها اعلام کردند: تاکنون بدهی این واحد تولیدی به بانک‌ها، تقسیط شده است و در صورت تصویب، به مدت 6 ماه، مهلت داده خواهد شد.

,

 

,

امیرحسام قزلباش مدیر شعب بانک کشاورزی استان خراسان جنوبی در این جلسه گفت: یک‌هزار و 300 میلیارد تومان مطالبات استان در بانک کشاورزی است که فریز شده و در خدمت تولید نیست.

, یک‌هزار و 300 میلیارد تومان ,

 

,

وی افزود: دغدغه ما همواره حمایت از تولید بوده است و بیشترین همراهی را با واحدهای تولیدی داشته‌ایم.

,

 

,

مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان جنوبی گفت: همان‌گونه که تاکنون کمک کردیم، بازهم کمک خواهیم کرد تا این واحد تولیدی روی پای خودش بایستد.

,

 

,

قزلباش با بیان این‌که بدهی این واحد تولیدی فقط به بانک کشاورزی حدود 5 میلیارد تومان است افزود: با شرایط فعلی مطمئن هستیم تا 6 ماه آینده این واحد تولیدی به مشکل برمی‌خورد و وضعیت همین‌گونه خواهد بود.

,

 

,

وی اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنیم این واحد تولیدی، وثیقه‌های مورد نیاز را به بانک ارائه دهد و بازپرداخت تسهیلات و بدهی را به مدت 3 سال، قسط‌بندی کنیم.

,

 

,

در پایان بررسی مشکل این واحد تولیدی، مصوب شد پرداخت بدهی این واحد تولیدی به بانک کشاورزی به مدت 3 سال قسط‌بندی شود و سایر بانک‌ها به دلیل کم‌بودن میزان بدهی، 6 ماهه کمک کنند.

,

 

,

مشیرالحق عابدی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان جنوبی گفت: این اقدام، نهایت همکاری ستاد تسهیل در استان خراسان جنوبی با واحد تولیدی است.

,

 

,

محمدمهدی مروج‌الشریعه استاندار خراسان جنوبی گفت: بخش خصوصی انتظاراتش از ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را در حد مقدورات بانک‌های استان تعیین کند.

,

 

,

وی افزود: نباید مشکل را به آینده موکول کرد بلکه باید به جایی رساند و حل کرد.

,

 

,

کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خراسان جنوبی

, کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خراسان جنوبی,

 

,

بررسی مشکلات واحد تولیدی که از بانک سینا درخواست 2 میلیارد تومان تسهیلات داشته است

, بررسی مشکلات واحد تولیدی که از بانک سینا درخواست 2 میلیارد تومان تسهیلات داشته است, بررسی مشکلات واحد تولیدی که از بانک سینا درخواست 2 میلیارد تومان تسهیلات داشته است,

در ادامه جلسه، مشکلات یکی دیگر از واحدهای تولیدی استان مورد بررسی قرار گرفت.

,

 

,

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: این واحد تولیدی از بانک سینا تسهیلاتی جهت سرمایه در گردش درخواست کرده است که بخشی از این تسهیلات پرداخت شده است اما بخش دوم پرداخت نشده است.

,

 

,

وی افزود: واحد تولیدی روی تسهیلات برنامه‌ریزی کرده بود و نیاز بود تسهیلات به واحد تولیدی پرداخت شود.

,

 

,

مدیر این واحد تولیدی با بیان این‌که این واحد تولیدی در سال 1388 راه‌اندازی شده است گفت: این واحد تولیدی برای 13 نفر اشتغال‌زایی کرده است و هیچ‌پونه بدهی ندارد.

,

 

,

وی افزود: این واحد تولیدی واحد نمونه تولید و همچنین صادرکننده نمونه شناخته شده است.

,

 

,

مدیر این واحد تولیدی گفت: در راستای تکمیل زنجیره تولید در ابتدای سال 1396 درخواست 2 میلیارد تومان تسهیلات دادیم که با یک میلیارد تومان موافقت شد و قول دادند اگر اعتبار آمد کمک کنند.

,

 

,

وی افزود: از یک میلیارد تومان دوم که درخواست داده بودیم، 500 میلیون تومان دریافت کردیم اما زمانی که در جهت دریافت 500 میلیون تومان بعدی اقدام می‌کردیم، مصوبه آمد که واحدهای شهرک صنعتی نمی‌توانند دریافت کنند.

,

 

,

وی اظهار کرد: بانک اعلام کرد ابتدا یک میلیارد تومان را هزینه کنید تا کارشناس بانک بررسی کند و بعد از آن، تسهیلات درخواستی پرداخت می‌شود اما با وجود این‌که هر روز قیمت‌ها به خصوص قیمت مصالح تغییر می‌کند، نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.

,

 

,

وی افزود: تاکنون فقط 100 میلیون تومان دریافت کردیم و بانک سخت‌گیری می‌کند.

,

 

,

وی گفت: درخواست داریم 500 میلیون تومان را در قلب 1 میلیارد تومان قرار دهند چراکه همواره با افزایش قیمت مصالح روبرو هستیم.

,

 

,

در ادامه جلسه، استاندار خراسان جنوبی گفت: رئیس بانک سینا در این خصوص توضیح دهد.

,

 

,

معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارات خراسان جنوبی گفت: مدیر شعب بانک سینا در استان خراسان جنوبی در سفر حج هستند و در تماسی که با معاون ایشان داشتیم، اعلام کردند نمی‌توانم حوزه را رها کنم و به جلسه بیایم.

,

 

,

استاندار خراسان جنوبی خطاب به معاون اقتصادی استاندار گفت: به مدیرعامل بانک سینا در تهران نامه ارسال و کارت قرمز برای این مدیر صادر شود.

,

 

,

مروج‌الشریعه افزود: درخواست جابه‌جایی این معاون بانک را داشته باشید.

,

 

,

وی اظهار کرد: پیشنهاد را مصوب و به بانک سینا ابلاغ کنید.

,

 

,

استاندار خراسان جنوبی گفت: بانک سینا باید این‌قدر عقل می‌داشت و حداقل به احترام مدیر واحد تولیدی به جلسه می‌آمد.

,

 

,

در خصوص مشکل این واحد تولیدی، درخواست مدیر این واحد تولیدی به تصویب رسید.

,

 

,

کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خراسان جنوبی

, کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خراسان جنوبی,

 

,

بررسی مشکلات 52 واحد تولیدی

, بررسی مشکلات 52 واحد تولیدی, بررسی مشکلات 52 واحد تولیدی,

در ادامه جلسه، توافق‌نامه بانک‌ها و سازمان صنعت، معدن و تجارت که دارای 14 ماده بود، خوانده و از حاضران درخواست شد تا نظرات خود را ارائه دهند.

,

 

,

استاندار خراسان جنوبی گفت: این توافق‌نامه توسط بانک‌ها و دستگاه‌های دخیل در موضوع، بررسی شود و اگر جایی نیاز به اصلاح دارد، اعلام شود.

,

 

,

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: دستور سوم و پایانی جلسه امروز، اقداماتی است که از ابتدای سال‌جاری تاکنون کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید انجام داده است.

,

 

,

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی نیز اظهار کرد: در سفری که به تهران داشتیم، موضوه مالیات شرکت تعاونی مرزنشینان در حضور رئیس سازمان مالیاتی کشور بررسی شد که نگاه مدیران مالیات کشور نزدیک به نگاه مدیران مالیات خراسان جنوبی بود.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه