اخبار داغ

مدیرکل کتابخانه عمومی استان مرکزی

مشارکت بیش از ۱۴ هزار نفری مردم استان از جشنواره کتابخوانی رضوی/فضای مجازی تهدیدی برای مطالعه است

مشارکت بیش از ۱۴ هزار نفری مردم استان از جشنواره کتابخوانی رضوی/فضای مجازی تهدیدی برای مطالعه است
مدیرکل کتابخانه عمومی استان مرکزی با اعلام خرسندی از افزایش میزان مشارکت مردم در این دوره از جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: میزان مشارکت ها در سال ۹۶، ۳۳۳۴نفر بوده و در سال ۹۷ به بیش از ۱۴ هزار نفر رسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ حجت الاسلام عباس دانشی مدیرکل کتابخانه عمومی استان مرکزی روز پنج شنبه در کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی، به هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی اشاره کرد و گفت: این جشنواره مطابق با سراسر کشور در استان هم برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

دانشی با اشاره به اینکه این جشنواره در دو حوزه خانوادگی و انفرادی و در سه رده جوانان و نوجوانان و کودکان برگزار شد اظهار کرد: میزان مشارکت در بخش نقاشی ۲۵۹۶نفر، در قسمت نوجوانان ۱۹۴۰نفر، در قسمت بزرگسالان ۵۲۲۵نفر بوده که مجموع شرکت کننده ها در بخش مکتوب ۱۰۲۹۸نفر در استان است.

,

وی با اشاره به نقش خانواده ها در ترویج فرهنگ کتابخوانی گفت: در این دوره از جشنواره، شاهد مشارکت ۵۳۷ خانواده هم استانی بودیم که این موضوع روزنه و امیدی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در استان است.

,

مدیرکل کتابخانه عمومی استان مرکزی با اعلام خرسندی از افزایش میزان مشارکت مردم در این دوره از جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: میزان مشارکت ها در سال ۹۶، ۳۳۳۴نفر بوده و در سال ۹۷ به بیش از ۱۴ هزار نفر رسیده است.

,

دانشی با تاکید بر اینکه برگزاری این قبیل از برنامه ها کمکی شایان به ترویج فرهنگ کتابخوانی می کند بیان کرد: از اینرو می طلبد تا همه دست اندرکاران مربوطه از جمله مدیران فرهنگی وارد عمل شده تا رونق فرهنگ کتابخوانی در استان را شاهد باشیم.

,

مدیر کل کتابخانه های استان مرکزی با اشاره به اینکه مطالعه مفید در خلال کتب چاپی مفهوم می باشد گفت: فضای مجازی تهدیدی جدی برای مطالعات مکتوب است از اینرو با تشویق و ترویج نسخ چاپی می توانیم این تهدید را تا حدودی محدود کنیم.

,

وی به لزوم جدی گرفتن زنگ مطالعه در مدارس اشاره کرد و گفت: باورهای غلط در گذشته منوط به مطالعه کتب درسی توسط دانش آموزان زمینه بی رغبتی به مطالعات غیر درسی را پدید آورده، از اینرو این موضوع می تواند به ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین دانش آموزان کمک کند.

,

وی در این زمینه تاکید کرد: تنها نهاد و اولین پایگاه برای نهادینه کردن این فرهنگ نکو و ارزشمند آموزش و پرورش است.

,

دانشی به نقش و تاثیر مستقیم مطالعه در رشد جوامع اشاره کرد و گفت: زیر بنا و کالبد اصلی هرجامعه ای بستگی به سرانه مطالعه آن جامعه دارد و در همه حوزه های اجتماعی و فرهنگی نقش به سزایی دارد.

,

مدیرکل کتابخانه های استان مرکزی بیان کرد: لازم و مبرم است تا مبحث فرهنگ کتابخوانی در استان جدی گرفته شود براین اساس تحقق این امر فرهنگی به ساماندهی و همراهی همه جانبه متولیان مربوطه نیاز دارد.

,

وی تشکیل کارگروه مطالعه را در جهت بالا بردن سرانه مطالعه در استان مفید ارزیابی کرد و گفت: تشکیل این کارگروه با حضور مدیران کانون پرورش فکری استان، مسئولین آموزش و پرورش و متولیان کانون ها ی فرهنگی در مساجد می تواند زمینه ترویج این فرهنگ شایسته را سبب شود.

,

دانشی در ادامه به مصوبات این شورا اشاره کرد و گفت: هدایت دانش آموزان به کتابخانه ها، برگزاری زنگ انشا در کتابخانه های استان، برگزاری نشست های کتابخوانی و مسابقات کتابخوانی از مصوبات اصلی و کلیدی در این زمینه است.

,

وی خاطرنشان کرد: حضور کتابخانه های سیار در شهر ستان ها و اعزام آن به بخش هایی که فاقد کتابخانه هستند می تواند انگیزه ای برای ترغیب مردم به مطالعه شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه