اخبار داغ

معاون میراث فرهنگی زنجان:

اوضاع ملتهب مس فروکش کرده است/فراهم شدن زمینه خرید بدون واسطه مواد اولیه مس

اوضاع ملتهب مس فروکش کرده است/فراهم شدن زمینه خرید بدون واسطه مواد اولیه مس
معاون صنایع دستی،میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: در حال حاضر با برنامه ریزی های انجام شده اوضاع ملتهب صنعت مس به عنوان صنعت دست زنجانی ها فروکش کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ الناز خدایی فرد امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ،اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت ارز،قیمت مواد اولیه مس نیز افزایش یافت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, الناز خدایی فرد امروز در گفت و گو با خبرنگار , موج رسا;,  ،اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت ارز،قیمت مواد اولیه مس نیز افزایش یافت.,

وی با بیان اینکه این وضعیت روز به روز به قیمت مس تسری یافت،تصریح کرد: نایاب شدن مواد اولیه نیز ناشی از قیمت روز افزون بود.
معاون صنایع دستی،میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان زنجان خاطرنشان کرد: خام فروشی یکی دیگر از عوارض افزایش قیمت ارز بر صنعت مس بود که به صورت شمش مس از کشور خارج می شد.

,
,

, ,

خدایی فرد با بیان اینکه با رایزنی هایی که با سازمان صنعت،معدن و تجارت انجام شد، صادرات شمش مس ممنوع شد،افزود: این صادرات به کشور عراق و کردستان عراق به صورت خام انجام می شد.
وی بیان داشت: جلوگیری از صادرات توسط بورس کالا از دیگر اقدامات در این زمینه بود که این امر موجب فروکش شدن اوضاع خیلی ملتهب این صنعت شد.
این مسئول ادامه داد: با رایزنی های انجام شده با سازمان میراث فرهنگی زمینه خرید بدون واسطه و مستقیم مواد اولیه مس فراهم شده است.
معاون صنایع دستی،میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان زنجان افزود: صنعتگران مس که در قالب تشکل فعالیت می کنند، می توانند برای تهیه از طریق اتحادیه تعاونی نسبت به خرید شمش و ورق مس اقدام کنند.

,
,
,
,

, ,

خدایی فرد ابراز امیدواری کرد که با کنترل قیمت ارز مواد اولیه با قیمت مناسب و وفور به دست صعنتگران برسد.
وی با اشاره به ارائه تسهیلات ارزان قیمت به صنعتگران،یادآور شد: در دو سال اخیر در قالب تسهیلات اشتغال و فراگیر به هنرمندان تسهیلات ارائه شده است.
این مسئول بیان داشت:به ۱۳۰ طرح در قالب اشتغال فراگیر دو میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

,
,
,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه