اخبار داغ

علمای اهل سنت سیستان وبلوچستان:

پیام کربلا و عاشورا پیام حریت، عدالت و عزت است/ امام حسین(ع) احیاگر امربه معروف و نهی از منکر بود

پیام کربلا و عاشورا پیام حریت، عدالت و عزت است/ امام حسین(ع) احیاگر امربه معروف و نهی از منکر بود
علمای اهل سنت سیستان وبلوچستان با بیان اینکه برای احیای امر به معروف و نهی از منکر باید از سیره و زندگی امام حسین(ع) الگوی برداری کرد، گفتند: پیام کربلا و عاشورا پیام حریت، عدالت، عزت و سرافرازی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) با بیان اینکه امام حسین(ع) احیاگر امربه معروف و نهی از منکر بود، گفتند: پیام کربلا و عاشورا پیام حریت، عدالت، عزت و سرافرازی است.

امام حسین (ع) برای احیای شریعت اسلام قیام کرد
مولوی عبدالخالق حسین زهی امام جمعه اهل سنت مهرستان در گفت وگو با عصرهامون با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک فریضه الهی است، اظهار کرد: خداوند متعال مدار دنیا را بر مبنای امر به معروف و نهی از منکر گذاشته است، هرگاه این فریضه احیا گردد دنیا در بهترین حالت قرار می گیرد.
وی علت گرفتاری مردم در مشکلات اقتصادی را بی توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و افزود: برخی ها دست به احتکار کالا می زنند که اگر این فرضیه در جامعه احیا شوند، مردم نسبت به یکدیگر مهربان خواهند شد و محبت های دینی به وجود خواهد آمد.
 امام جمعه اهل سنت مهرستان خاطر نشان کرد: اهمیت دادن به این دو فریضه الهی وظیفه یکایک مسلمانان است و نباید در این مسیر کوتاهی شود.
مولوی حسین زهی  گفت: امام حسین (ع) برای زنده نگه داشتن شریعت اسلام قیام کرد چرا که در آن ظلم جور جامعه را فرا گرفته بود.
وی با بیان اینکه امام حسین (ع) قیام کرد تا ظلم نسبت به مردم کم شود، تصریح کرد: امروز اگر بخواهیم دنیا و یا جامعه اصلاح شود باید فریضه امر به معروف و نهی از منکر را جدی بگیریم تا مشکلات رفع شود.
امام جمعه اهل سنت مهرستان در ادامه یادآور شد: اگر احکام الهی در ادارات، در تجارت و در حکومت داری اجرا شود زندگی برای انسان ها سهل خواهد شد.
 
توجه به امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه مسلمانان است
مولوی عبدالصمد کریم زایی امام جمعه اهل سنت ایرانشهر با بیان اینکه برای ترویج اسلام و جلوگیری از ظلم، بی عدالتی و احیای امر به معروف و نهی از منکر باید از سیره و زندگی امام حسین(ع) الگوی برداری کرد، افزود: امام حسین(ع) با فداکاری و از جان گذشتگی خود درخت اسلام را آبیاری کرد و ما نیز باید ادامه دهنده راه آن حضرت باشیم.
وی بیان کرد: مسلمانان و تمام آزادی خواهان جهان برای رسیدن به رستگاری باید اعمال و رفتار امام حسین(ع) را سرلوحه کارها و اقدامات خود قرار دهند.
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر ادامه داد: برای حفظ اهداف قیام امام حسین (ع) و ارزش های اسلامی در کشور و جهان اسلام بر همگان لازم است که تلاش و کوشش کنند ودر این مسیر گام بردارند.
 
امام حسین(ع) احیاگر امربه معروف و نهی از منکر بود
مولوی عبدالرحیم ریگیان پور امام جمعه اهل سنت میرجاوه هم با بیان اینکه محرم ماه حماسه، شجاعت و جوانمردی، ماه ظلم ستیزی و مبارزه با تبعیض و ذلت و ماه امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: پیام کربلا و عاشورا پیام حریت، عدالت، عزت و سرافرازی است.
وی با بیان اینکه نباید این اهداف بزرگ در مکتب حسین(ع)  فراموش شود، افزود: اگر این اهداف نادیده گرفته شود فلسفه عزاداری و به تبع آن راه حسین(ع) فراموش خواهد شد.
امام جمعه اهل سنت میرجاوه با بیان این مطلب که فشاراقتصادی و جنگ روانی دشمن با هدف تضعیف نیروی ایمان و خودباوری ملت ایران است، گفت: مردم و مسئولین باید در کنار هم مشکلات اقتصادی را حسینی وار رفع کنند.
وی در تکمیل مطلب فوق از امام حسین(ع) به عنوان احیاگر امربه معروف و نهی از منکر یاد کرد و افزود: امام حسین(ع) شهید راه حق و حقیقت بودند.
مولوی ریگیان پور خاطر نشان کرد: امام حسین(ع) برای مبارزه فاسقان و منکرات زمان خود یعنی زیدیان به پا خواستند و امروز ما نیز باید به مقابله با منکران زمان خویش و استکبار جهانی آمریکا به پا خیزیم.
وی در ادامه اذعان کرد: مسئولین باید برای مبارزه با منکرات و مفسدان اقتصادی همت کنند.
 

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون، ,
,
, امام حسین (ع) برای احیای شریعت اسلام قیام کرد,
,
, و,
,
,
, (ع),
,
,
, توجه به امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه مسلمانان است,
, ،,
,
,
,
, امام حسین(ع) احیاگر امربه معروف و نهی از منکر بود,
,
, ، ,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه