اخبار داغ

رئیس اتحادیه قصابان استان قزوین خبر داد؛

توزیع ۵۰ تن گوشت منجمد ویژه ماه محرم از امروز/ عدم عرضه دام توسط دامداران باعث گرانی گوشت شده است

توزیع ۵۰ تن گوشت منجمد ویژه ماه محرم از امروز/ عدم عرضه دام توسط دامداران باعث گرانی گوشت شده است
رئیس اتحادیه قصابان استان قزوین از توزیع 50 تن گوشت منجمد به مناسبت ایام محرم به ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا دایی دایی رئیس اتحادیه قصابان استان قزوین در گفت‌وگو با  شاخص، از توزیع ۵۰ تن گوشت منجمد به مناسبت ایام محرم به ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

وی افزود: این میزان گوشت برای هیئت‌ها، نذروات و عموم مردم در تعدادی از واحدهای صنفی، تعاونی‌های سطح شهر و حواله‌های ارسالی از طرف اداره اوقاف توزیع می شود.

,

دایی دایی خاطرنشان کرد: در هفته جاری نیز ۴۰ تن گوشت منجمد در استان بین واحدهای صنفی و تعاونی ها  توزیع شد.

,

رئیس اتحادیه قصابان استان قزوین ابراز کرد: قیمت گوشت گرم در بازار ۵۵ هزار تومان و گوشت منجمد بر اساس قیمت مصوب تنظیم بازار ۲۹ هزار تومان است.

,

وی در خصوص علت افزایش قیمت و گرانی گوشت تشریح کرد: عوامل بسیاری در افزایش قیمت گوشت تاثیر گذار است که می توان به گرانی خوراک دام و عدم عرضه دام توسط دامداران اشاره کرد.

,

دایی دایی تصریح کرد: متاسفانه دامداران با توجه به وضعیت اقتصادی بازار و افزایش مداوم قیمت اجناس، دام‌های خود را به قصابی عرضه نمی‌کنند و منتظر هستند که قیمت‌ها افزایش یافته و یا ثابت شود.

,

رئیس اتحادیه قصابان استان قزوین ادامه داد: از طرفی از آنجایی که کشورهای همسایه دام‌ها را با دلار خریداری می‌کنند افراد سودجو و دلالان دام ها را خریداری و به صورت قاچاق از مرز خارج می کنند.

,

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در ماه محرم قرار داریم و تقاضا برای خرید گوشت بالا است به دنبال آن افزایش قیمت ها را در پی خواهد داشت.

,

وضعیت توزیع گوشت گرم وارداتی در استان مناسب نیست

, وضعیت توزیع گوشت گرم وارداتی در استان مناسب نیست,

دایی دایی در خصوص توزیع گوشت دولتی گرم ابراز کرد: توزیع گوشت دولتی گرم در استان قزوین بسیار ضعیف است و این به  عدم مدیریت صحیح مسوولین استان بازمی‌گردد.

,

رئیس اتحادیه قصابان استان قزوین تصریح کرد: در استان‌های همجوار نظیر تهران روزانه ۱۶۰ تن گوشت گرم وارداتی توزیع می شود این در حالی است که در استان ما هفته‌ای ۲ تن هم وارد استان نمی‌شود و این یک ضعف برای دست اندرکاران در این عرصه است.

,

وی خاطرنشان کرد: این موضوع باید توسط مسوولین پیگیری شود که حداقل هفته ای ۱۰ تن گوشت وارد استان شود و این تاثیر بسیار خوبی در قیمت گوشت نیز خواهد گذاشت.

,

دایی دایی در خصوص عدم اطلاع رسانی در خصوص توزیع گوشت وارداتی اذعان داشت: متاسفانه به دلیل عدم برنامه ریزی صورت گرفته از تهران در زمان تحویل گوشت؛ فروشگا ه‌ها از زمان تحویل اطلاعی ندارند و همین موضوع سبب عدم اطلاع رسانی به مردم خواهد شد.

,

رئیس اتحادیه قصابان استان قزوین اضافه کرد: به علت کمبود سهمیه، گوشت وارداتی به صورت نوبتی در سطح فروشگاه‌ها و مراکز صنفی توزیع می‌شود تا تمام مردم سطح استان بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

,

وی عنوان کرد: در شهرستان قزوین و حومه که شامل کوهین، محمودآباد و اقبالیه می باشد ۱۵۶ واحد صنفی داریم که دارای پروانه کسب هستند و از این تعداد ۲۰ واحد پروتئینی و ۱۲ واحد هم گوشت منجمد عرضه می‌کنند.

,

دایی دایی در خصوص تخلفات واحدهای صنفی عرضه گوشت ابراز کرد: هر واحد صنفی ممکن است تخلفاتی داشته باشد که از طریق تماس‌های مردمی و واحدهای بازرسی سریعا رسیدگی می‌شود؛ در غیر این صورت پرونده به مراجع ذیربط نظیر سازمان بازرسی و تعزیرات ارجاع داده می شود.

,

رئیس اتحادیه قصابان استان قزوین با بیان اینکه گران فروشی عمده ترین تخلف در سطح واحدهای صنفی است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰ واحد متخلف توزیع گوشت شناسایی شده که تخلفاتی در زمینه‌های متفاوت داشته‌اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه