اخبار داغ

امام جمعه بخش مرکزی یزد:

مردم محتکران را معرفی کنند/ دشمن به دنبال ایجاد تفرقه بین مردم است

مردم محتکران را معرفی کنند/ دشمن به دنبال ایجاد تفرقه بین مردم است
امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: اتحاد و انسجام خودمان را باید حفظ کنیم، دشمن می‌خواهد بین ما تفرقه و دو دستگی ایجاد کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت‌الله سید کاظم مدرسی در گفتگو با یزدرسا با اشاره به برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه ماه محرم گفت: این کار از سال 1382 در یکی از مراکز دینی تهران شروع شد و امروز در بالغ بر 5 هزار مکان با شور و حال این مراسم برگزار می‌شود. در خود استان یزد بیش از 170 نقطه این مراسم برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ , یزدرسا ,

وی افزود: جریانات امام حسین (ع) و ارادت مردم به اباعبدالله استثنایی است. دشمن نمی تواند این محبت و عشق و علاقه را درک کند و لمس کند. با وجود آنکه مردم در تنگنای اقتصادی قرار دارند حاضرند غذای شب‌شان را و مخارج روزشان را و ضروریات زندگی شان در اختیار عظمت اباعبدالله و در اختیار هیئت‌ها حسینی و مجالس اباعبدلله قرار بدهند.

,

امام جمعه بخش مرکزی یزد اظهار داشت: در فرهنگ دینی ما فرزندآوری جایگاه رفیعی دارد، فرزندآوری و قبل از آن ازدواج آنقدر ارزش دارد که می‌توان در این رابطه کتاب‌ها نوشت و روایات آن را جمع‌آوری کرد.

,

مدرسی یادآور شد: در برخی روایات آمده است که من پیغمبر در روز قیامت به تک تک فرزندان شما از باب تعداد امت اسلامی افتخار می‌کنم و می‌خواهم در این عرصه با دیگر امت‌ها به مفاخره برخیزم و بیان کنم امت من از لحاظ تعداد بیشترین و از نظر کمیت بالاترینند.

,

وی تأکید کرد: پیامبر در روایتی می‌فرماید «فرزندآوری فراوانی داشته باشید تا من فردای قیامت در مقابل امت‌های دیگر افتخار داشته باشم» در روایت دیگری آمده است «ازدواج کنید و فرزندآوری را اصل قرار دهید، من فردای قیامت افتخار می‌کنم برای تعداد فرزندان امت خودم».

,

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: پیامبر بیان می‌کند «در روز قیامت بعد از حساب و کتاب، به فرزندان خردسالی که قبل از بلوغ‌شان از دار دنیا رحلت کرده‌اند و یا از رحم مادرشان سقط شده‌اند و هیچ حسابی برای آن‌ها نیست می‌گویند وارد بهداشت بشوید وقتی دم در بهشت می‌شوند آن مأمور دربار بهشت خطاب می‌کند فرزندان شیعه مسلمانی که اینجا نشسته‌ای و در کودکی از دنیا رفته‌ای وارد بهشت بشو؛ می‌گوید وارد بهشت نمی‌شوم تا اینکه پدر و مادرم قبل از من وارد بهشت شوند».

,

این استاد حوزه عنوان کرد: این اثر فرزند است. بله سختی هم دارد، هزینه هم دارد رفت و آمد هم دارد؛ همه این‌ها را باید به جان خرید چون منافع بزرگتری دارد. در روایت دیگری دارد «فرزندان شما مسلمانان در نزد پروردگار به عنوان شفیعان پذیرفته شده شفاعتشان شناخته می‌شوند» یعنی شفاعت می‌کنند و پذیرفته خواهد شد.

,

مدرسی خاطرنشان کرد: امام سجاد فرمود «خوب چیزی است فرزند؛ اگر زنده بماند برای پدر و مادر -بعد از مرگ‌شان- دعا می‌کند و اگر از دنیا برود قبل از مرگ پدر و مادر شفیع آن‌ها است.»

,

وی تصریح کرد: امروز گاهی شنیده می‌شود که می‌گویند فرزندآوری هزینه و سختی دارد و ما نمی‌دانیم چگونه باید او را تربیت کنیم. من عرضم این است بلاتشبیه مگر وقتی می‌خواهی صاحب منزل بشوی هزینه ندارد؟! مگر شما که می‌خواهی صاحب اتوموبیل بشوی نباید هزینه بدهی؟ البته اصلا فرزند قابل مقایسه با این موارد نیست و جایگاهش خیلی بالاتر از این حرف‌ها است.

,

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: همایش شیرخوارگان حسینی باید این پیام را داشته باشد که جامعه مخاطب اباعبدلله‌الحسین(علیه‌السلام) قشر خاصی نبودند، فرزندان شیرخواره هم بودند، پیامش این است که ما حاضریم فرزندانمان را هم در راه رضای خدا برای مبارزه با ظلم به مانند علی‌اصغر سیدالهشدا حتی با محاصره و حتی با محدودیت لب تشنه فدا کنیم اما دست از عزت‌مان برنداریم؛ این پیام همایش شیرخوارگان کربلا است. علاوه بر پیام عاطفی دینی و تربیتی که دارد این پیام سیاسی را هم دارد و به دشمن ابلاغ می‌کند.

,

مدرسی در بخش دیگری از سخنان خودش گفت: در شرایط خاص اقتصادی که قرار داریم این مهم است که بدانیم امروز در این وضعیت چه باید بکنیم. برخی از کارها را دولت‌مردان و مجموعه دستگاه‌های نظام باید انجام بدهند، اما برخی کارها را هم مردم باید به آن توجه داشته باشند.

,

وی اظهار داشت: کارهایی که دولت باید انجام دهد یکی از آن‌ها نسشتن پای درددل مردم و همدلی با مردم در درددل‌هایشان است. چه بسا بسیاری از این راهکارها از این گفتگوها به دست بیاید. در این زمینه دولتمردان، مسئولین استانی، مسئولین شهرستان‌ها وظیفه دارند پای دل مردم بنشینند و سنگ صبور مردم باشند و تا آنجا که می‌توانند باید مشکلات مردم را حل کنند. گاهی هم مشکلات واقعا وابسته به تحریم و جنگ اقتصادی دشمن نیست. گاهی مشکلات به واسطه سوءتدبیرها و زمان گرفتن‌ها است.

,

امام جمعه بخش مرکزی یزد عنوان کرد: من همین امروز وارد خویدک شدم، دیدم مردم آنجا یک نانوایی ندارند. مردم در این روستایی که 600، 700 نفر دارند زندگی می‌کنند آیا حق‌شان نیست که یک نانوایی داشته باشند؟ نمی‌خواهم انگشت اشاره را به سمت کسی دراز کنم اما به هر حال باید هر چه سریعتر مشکل نانوایی مردم حل بشود. این سوؤمدیریت و بی‌تدبیری است که باید هر چه سریعتر حل بشود.

,

مدرسی اضافه کرد: کار دیگری که دولت‌مردان باید انجام بدهند تصمیم و ارده جدی برای مبارزه با فساد اقتصادی در کشور و روشن کردن ذهن مردم در ارتباط با مشکلات اقتصادی آگاهی بخشی به مردم و روشن کردن راه است. همچنین ترخیص برخی از کالاها، تزریق نقدینیگی به برخی کارخانه‌ها، تأمین مایحتاج مواد اولیه برای برخی کارخانه‌ها و... از جمله کارهای دیگری است که باید دولت انجام دهد.

,

وی تصریح کرد: یک‌سری کارها را هم باید خودمان انجام دهیم. ما هم در بین خودمان افرادی را داریم که این‌ها به جای اینکه بیایند دست بدهند برای کمک کردن به جامعه و به وضعیت اقتصادی حاکم بر حامعه، به دنبال سودجویی و منافع هستند.

,

این استاد حوزه ادامه داد: ما در دوران دفاع مقدس این چهره‌های خبیثانه‌ای که اینچنین کالاهای موردنیاز مردم را انبار کنند، نداشتیم. در بین خود ماها هستند این‌ها را باید معرفی کنیم. من در اینجا باز هم جا دارد از سپاه تشکر کنم به خاطر مبارزه با این‌ها و کشف کالاهای احتکار شده.

,

مدرسی با اشاره به توطئه های دشمن علیه مردم ایران گفت: اتحاد و انسجام خودمان را باید حفظ کنیم، دشمن می‌خواهد بین ما تفرقه و دو دستگی ایجاد کند. این اتحاد نباید بخاطر برخی مشکلات از بین برود. اگر اتحاد خودمان را از دست بدهیم نه تنها کشور بلکه اسلام عزیز ضربه خواهد خورد.

,

وی افزود: دشمن بعد از این همه ترفندهای برای شکاف بین ملت‌ها، یک ترفند دیگری را هم به کار گرفته و آن هم فتنه‌انگیزی بین ملت ایران و عراق است، آن هم در آستانه بزرگترین اجتماع شیعیان در اربعین حسینی در عراق. این حرکت‌هایی که در فضای حقیقی و مجازی و در رسانه‌های معاند دیده می‌شود نباید آتش اختلاف و تفرقه را بین دو ملت ایجاد کند و باید نسبت به این مسئله هوشیار باشیم.

,

امام جمعه بخش مرکزی یزد بیان داشت: در هفته‌های اخیر جمع زیادی از شیعیان در افغانستان به واسطه ترورهای کور داعش به شهادت رسیدند. این حرکت‌ها هم به واسطه انتقام‌گیری از مردم افغانستان آن هم در ارتباط با حضور قدرتمند فاطمیون در سوریه و عراق است. دشمن وقتی آنجا شکست خورد 70، 80 هزار نیروی داعشی خودش را در افغانستان متمرکز کرد.

,

مدرسی خاطرنشان کرد: اگر انسجام بین ملت ما نبود امروز بخشی از این دشمنان در کشور ما بودند. این انسجام، این اتحاد، این پیروی که شما از رهبری دارید و این شاخصی که در اختیار دارید و گوش به فرمان رهبر انقلاب هستید این امنیت را امروز ایجاد کرده است. مبادا نسبت به این مسائل کوتاهی داشته باشیم.

,

وی گفت: خسته نباشید جانانه می‌گوییم به واحد موشکی سپاه بخاطر حمله به مرکز فساد و تصمیم‌گیری احزاب عنود علیه ملت‌ها و موشک‌باران برخی از مناطق آنان که هم نشان از اقتدار بود و هم نشان از تیزبینی و زمان‌شناسی بود و هم نشان از تکنیک بالای اطلاعاتی بود و اثرات بسیار خوبی را هم داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه