اخبار داغ

اختصاصی دانا/

تخلفات میلیاردی در استانداری تهران/ افشاکننده تخلفات برکنار شد+سند

تخلفات میلیاردی در استانداری تهران/ افشاکننده تخلفات برکنار شد+سند
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران به دلیل مبارزه با تخلفات مالی و قانونی و اعلام جرم به مقامات مسئول، از کار برکنار شد.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران به دلیل مبارزه با تخلفات مالی و قانونی و اعلام جرم به مقامات مسئول، از کار برکنار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

سعید بیات که تنها شش ماه از مدیریتش بر اداره اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران می‌گذشت با کشف تخلفات میلیاردی در اداره کل مربوطه تحت پوشش شرکت تعاونی کارکنان که با نظر مستقیم یکی از معاونان استاندار تهران انجام می گرفت، این موضوع را از طریق هیات بازرسی وزارت کشور، سازمان بازرسی و دادستانی تهران به صورت قانونی پیگیری کرده بود، که به این دلیل از سمتش برکنار شد.

,

 

,

براساس اسناد موجود تخلفاتی مالی در این اداره تحت پوشش قرارداد تعاونی کارکنان دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران با شرکت تعاونی 10 ترمینال جنوب صورت می‌گرفت. یکی از ماموریت‌های اداره امور اتباع و مهاجرین استان تهران اعزام اتباع افغانستانی به مرز است. بخشی از این اتباع که به صورت رسمی و با مجوز در کشور حضور دارند از طریق پایانه خاوران اعزام می‌شوند و تعدادی که بدون مجوز در کشور حضور دارند و توسط پلیس بازداشت می‌شوند از اردوگاه مراقبتی استان تهران اعزام می‌شوند.

,

 

,

مجموع این افراد در سال گذشته 260 هزار نفر بوده اند و اداره مذکور طی قراردادی که به صورت پنهانی با شرکت تعاونی 10 ترمینال جنوب منعقد کرده است 55 درصد از بهای کل فروش بلیط‌های هر اتوبوس را از این تعاونی دریافت می‌کند و علاوه بر این مبلغ 7 هزار تومان وجه نقد هم از هر تبعه دریافت می‌شود که مغایر با ماده 600 قانون مجازات اسلامی است.

,

 

,

پس از ارجاع این پرونده به مرکز حراست وزارت کشور و معاونت امنیتی و انتظامی وزارت کشور، هیئت بازرسی تشکیل می‌شود و بازرسان موارد و تخلفات فوق را تایید می‌کنند و گزاراشات حاکی از کسری 4 میلیارد تومانی در صندوق موجودی اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران است اما با این وجود سعید بیات مدیر کل این اداره از کار برکنار می‌شود.

,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه