اخبار داغ

فواد ایزدی در گفت و گو با دانا؛

اهمیت بالای اجلاس 2018 سازمان ملل برای ایران/ معمول نیست رئیس جمهور آمریکا رئیس جلسه سازمان ملل شود/ آمریکا می خواهد مسئله ایران را در جلسه سازمان ملل مطرح کند

اهمیت بالای اجلاس 2018 سازمان ملل برای ایران/ معمول نیست رئیس جمهور آمریکا رئیس جلسه سازمان ملل شود/ آمریکا می خواهد مسئله ایران را در جلسه سازمان ملل مطرح کند
کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به نشست سالانه سازمان ملل که در روزهای آتی برگزار خواهد شد، گفت: با توجه به تحولات اخیر در منطقه خاورمیانه و تحرکات مخرب آمریکا و همچنین خروج ترامپ از برجام، این نشست اهمیت بیش تری پیدا می کند.
[

فواد ایزدی، کارشناس مسائل آمریکا در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا ضمن اشاره به نشست سالانه سازمان ملل که در آینده نزدیک برگزار خواهد شد، اظهار داشت: جلسه اجلاس سران سازمان ملل فرصت مناسبی برای فعالیت های دیپلماتیک و دیپلماسی عمومی جمهوری اسلامی ایران است؛ به این جهت که در صورت حضور رئیس جمهور ایران، وزیر خارجه و تیم همراه در نیویورک که محل برگزاری این جلسه است، دیدارهایی با رؤسای جمهور کشورهای عضو سازمان ملل خواهند داشت که این ها همگی برای کشور مثبت است و باید از این فضا و فرصت استفاده شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت برجام و پسا برجام و فعالیت های مخرب آمریکا در منطقه این اجلاس سالانه از اهمیت بیش تری برخوردار است.

,

 

,

کارشناس مسائل آمریکا خاطر نشان کرد: برای رئیس جمهوری آمریکا معمول نیست که مسئول برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل شود؛ علی رغم اینکه در ادوار گذشته نیز جلسات سازمان ملل به ریاست آمریکا برگزار شده است، این مسئله به ندرت اتفاق می افتد که آمریکا رئیس چنین جلساتی در سطوح بالای بین الملل باشد.

,

 

,

فواد ایزدی با اشاره به اهمیت و نقش اعضا و تیم مذاکره وزارت امور خارجه کشورمان، گفت: افرادی که در وزارت خارجه ایران هستند، باید ارزیابی کنند که ترامپ چه تصمیمی خواهد گرفت و چه اقداماتی صورت خواهد داد که این مسئله نیاز به فکر و تحلیل دارد.

,

 

,

وی افزود: آمریکایی ها می خواهند موضوع ایران را در این جلسه مطرح کنند، لذا موضوعی که حائز اهمیت است این است که ایران در صورت مواجهه با این وضعیت، چطور برخورد کند که این مسئله نیاز به کار کارشناسی دارد.

,

 

,

کارشناس مسائل آمریکا اشاره کرد: آمریکایی ها باید نسبت به فعالیت های مخربشان نسبت به خروجشان از برجام و تهدیداتی که علیه ایران کرده اند و همچنین کارهای خلافی که در سطح منطقه انجام داده اند، پاسخگو باشند.

,

 

,

ایزدی اذعان کرد:آمریکایی ها علاقمند هستند تا بجای پاسخگویی نسبت به رفتارشان به بحث های حاشیه ای بپردازند؛ مصداق بارز این حواشی می تواند این باشد که رئیس جمهور آمریکا با رئیس جمهور ایران دست دهد یا وزیر خارجه آمریکا با وزیر خارجه ایران گپ و گفت و گویی داشته باشد.

,

 

,

وی در پاسخ به این سوال که "چرا آمریکایی ها در صدد این هستند که بحث های حاشیه ای را به موضوع اصلی بدل کنند؟" گفت: آمریکایی ها باید به موضوع اصلی که عملکرد مخرب دولت آمریکا است، بپردازند اما به دنبال این هستند که این موضوع اصلی نباشد و به دنبال آن هستند که یک حاشیه بی تاثیر جایگزین موضوع اصلی شود.

,

 

,

کارشنای مسائل بین الملل ادامه داد: متاسفانه در داخل کشور عده ای با موج رسانه ای و تبلیغاتی آمریکایی ها همراه می شوند؛ آمریکا دشمن است و انتظاری غیر از این نیست که بخواهد حاشیه درست کند و حرف های حاشیه ای بزند و از مسئولیت خود شانه خالی کند.

,

 

,

فواد ایزدی در پایان گفت: این که در داخل کشور یک عده ای بخواهند همین بحث ها را مطرح کنند، جای تعحب دارد و قطعاً مسئولین کشور ما نباید در این دامی که آمریکا می خواهد در سازمان ملل برای ایران پهن کند، بیفتند که این مسئله نیاز به دقت دارد.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه