اخبار داغ

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

برخی رسانه‌ها، اظهاراتم در مورد میوه را تقطیع کردند/ ریشه گرانی میوه در سوء‌ مدیریت مسئولان است

برخی رسانه‌ها، اظهاراتم در مورد میوه را تقطیع کردند/ ریشه گرانی میوه در سوء‌ مدیریت مسئولان است
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برخی رسانه‌ها به جهت تقطیع فیلم اظهاراتش در خصوص گرانی میوه گفت: در بخش خبری سیما گفتم همسرم «نتوانست و نخواست» بیشتر از 1 کیلو میوه تهیه کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید حسن حسینی شاهرودی، نماینده مردم شاهرود و میامی و نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی مرآت در خصوص اظهارات خود در یکی از بخش‌های خبری شبکه اول سیما که بازتاب‌های وسیعی در رسانه‌ها به دنبال داشت با بیان اینکه در آن بخش خبری به بررسی مشکلات بخش عرضه و نظارت توزیع کالا پرداخته شد اظهار کرد: در بخش خبری 21، موضوع ساماندهی نظام توزیع و نیز گرانی اجناس بویژه میوه مطرح شد و معتقدم مساله گرانی جز عامل روانی و نیز عامل سوءمدیریت هیچ دلیل دیگری ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع‌رسانی مرآت,

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: در بخش خبری مذکور عرض کردم که همسر بنده به عنوان خواهر شهید به خودش اجازه نمی‌دهد در شرایط دشوار کنونی که بسیاری از مردم، توان خرید حتی یک کیلو میوه را هم ندارند میوه بیشتری تهیه کند.

,

حسینی شاهرودی ادامه داد: اینکه قید کردم «نتوانست و نخواست» نه از لحاظ مادی بلکه از لحاظ وجدانی و اخلاقی بود اما متاسفانه باوجود اینکه حتی برخی رسانه‌های بیگانه آنرا به طور کامل پخش کردند برخی رسانه‌های جناحی اقدام به تقطیع این فیلم کردند تا نقد صریح بنده را نسبت به عملکرد مسئولان پوشش دهند.

,

وی با تاکید بر اینکه گرانی میوه هیچ ریشه اقتصادی و منطقی ندارد گفت: معتقدم این گرانی جز سوءمدیریت و عوامل روانی علت دیگری ندارد، چگونه است که در برخی مقاطع مانند شب عید، مدیریت مطلوبی بر توزیع میوه صورت می‌گیرد و مشکلی در این بخش ایجاد نمی‌شود؟

,

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس تصریح کرد: متاسفانه فشاری که بر اثر گرانی‌ اجناس به مردم وارد می‌شود برای برخی از مسئولان اهمیت چندانی ندارد و اگر برای حل این مشکلات اقدام کنند بدون تردید شاهد رفع آن‌ها خواهیم بود.

,

حسینی شاهرودی با بیان اینکه قیمت نهایی میوه با قیمت فروش آن توسط باغدار فاصله بسیار زیادی دارد گفت: اگر به باغداران مراجعه کنید مشاهده خواهید کرد که سهم باغداران از قیمت نهایی میوه کمتر از 20 درصد است و بخش عمده سود به جیب دلالان می‌رود و این امر باعث می‌شود قیمت میوه به 4 تا 5 برابر قیمت واقعی خود به دست مصرف‌کننده نهایی برسد.

,

وی افزود: می‌توان با ایجاد شبکه‌های توزیع مناسب و تقویت تعاونی‌های روستایی، بازار دلالی و واسطه‌گری میوه را تا حد زیادی از بین برد که این موضوع هم نفع مصرف کننده و هم نفع تولید‌کننده را به دنبال خواهد داشت.

,

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به وجود هزاران تعاونی روستایی در کشور خاطرنشان کرد: اگر بخشی از فرآیند توزیع به این تعاونی‌ها واگذار شود شاهد ثبات قیمت‌ها خواهیم بود اما به نظر می‌رسد برخی مسئولان نمی‌خواهند به خودشان زحمت برنامه‌ریزی و اقدام برای حل این مشکلات را بدهند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه