اخبار داغ

گزارشی از همایش شیرخوارگان حسینی در مصلی المهدی بیرجند؛

مادران بیرجندی کودکان خود را زیر پرچم عزت آفرین امام حسین (ع) بردند/ طفل هایی که نذر قیام امام زمان (عج) شدند

مادران بیرجندی کودکان خود را زیر پرچم عزت آفرین امام حسین (ع) بردند/ طفل هایی که نذر قیام امام زمان (عج) شدند
همزمان با اولین جمعه ماه محرم مادران بیرجندی کودکان خود را زیر پرچم عزت آفرین امام حسین (ع) بردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خاورستان، هر ساله همایش شیرخوارگان حسینی به یاد طفل 6 ماهه امام حسین (ع) در واقعه کربلا در نخستین جمعه از ماه محرم و با هدف گرامیداشت یاد و نام کوچک‌ترین سرباز حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در مساجد، حسینیه‌ها و اماکن مذهبی سراسر کشور برگزار می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان, ، هر ساله همایش شیرخوارگان حسینی به یاد طفل 6 ماهه امام حسین (ع) در واقعه کربلا در نخستین جمعه از ماه محرم و با هدف گرامیداشت یاد و نام کوچک‌ترین سرباز حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در مساجد، حسینیه‌ها و اماکن مذهبی سراسر کشور برگزار می‌شود.,
 
,
 امسال نیز همزمان با چهارمین روز از ماه محرم همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی به همکاری مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در سراسر کشور و بیش از 41 کشور جهان برگزار شده است.
,
 
,
همچنین این همایش در بیش از ۱۲۰ نقطه خراسان جنوبی همزمان با سایر استان های کشور روز گذشته برگزار شد.
,
 
,
صبح نخستین‌ جمعه ماه محرم خیابان‌ها مملو از مادران و شیرخواران سبزپوشی بود که عازم مراسم شیرخوارگان حسینی بودند مادرانی که همراه با کودکان خود به یاد علی‌اصغر امام حسین(ع) در مصلا‌ی المهدی بیرجند به سوگ نشستند. 
,
 
,
شیرخوارگان سربندهایی مزین به «یا صاحب‌الزمان»، «یا حسین» و «یا علی‌اصغر» بر سر و لباس‌های سبزرنگی را به تن داشتند و وجود پاک و معصوم‌شان در آغوش مادران یادآور صحنه واقعه عاشورا و طفل تشنه امام حسین(ع) بود.
,
 
,
 
,
مادران در این همایش با در آغوش گرفتن طفلهای خود برای لحظاتی با رباب همدردی کرده و کودکان خود را زیر پرجم عزت بخش امام حسین (ع) بردند.
,
 
,
یکی از مادران حاضر در این همایش در حالی که نوزادش را در آغوش داشت و با یاد مادر علی اصغر (ع) اشک می‌ریخت در گفتگو با خاورستان، اظهار کرد: نذر کردم که فرزندم سرباز کوچک امام زمان (عج) باشد و هدفم این بود که فرزندم از شیرخوارگی محب امام حسین (ع)  و بیمه علی‌اصغر (ع) باشد.
, خاورستان, خاورستان,
 
,
 
,
یکی دیگر از مادران که کودک 6 ماهه‌ای را در بغل داشت، نیز گفت: ما اینجا جمع شده ایم تا با رباب مادر حضرت علی اصغر (ع) همدردی کنیم و فرزندانمان ادامه دهنده راه امام حسین (ع) باشند.
,
 
,
وی با بغضی که در گلو داشت ادامه داد: سلامتی و ظهور امام زمان (عج) و سربلندی همه مسلمانان را از خداوند می‌خواهم.
,
 
,
, ,
یکی از دختران خردسال که در این همایش به همراه مادرش شرکت کرده بود نیز از احساسات خودش گفت و ادامه داد: من آمده‌ام تا به امام زمان (عج) بگویم که سرباز کوچک شما هستم.
,
 
,
یکی دیگر از مادران حاضر در همایش شیرخوارگان حسینی نیز در گفت و گو با خاورستان، گفت: آمده ام فرزندم را نذر صاحب الزمان کنم که یاور حضرت علی اصغر (ع) باشد و انشاءالله خداوند به هر کسی که فرزند ندارد فرزندی عطا کند.
, خاورستان, خاورستان,
 
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: من فرزندانم را آوردم که با امام حسین (ع) و این فضاهای معنوی آشنا شوند و ادامه دهنده راه امام حسین (ع) باشند.
,
 
,
یکی از مادران که با نوزاد 10 روزه‌اش در این مراسم شرکت کرده بود در گفتگو با خاورستان، اظهار کرد: اسم فرزندم را به نیت حضرت ابالفضل (ع)، ابالفضل نام نهاده ام تا بیمه حضرت ابالفضل (ع) باشد و آمدم به اینجا تا با حضرت رباب همدردی کنم.
, خاورستان, خاورستان,
 
,
یکی دیگر از مادران حاضر در این همایش در گفتگو با خاورستان، گفت: بسیاری از خواهرانی که در این مراسم شرکت کردند، آمده اند تا به حضرت علی اصغر (ع) توسل جویند چراکه حضرت علی اصغر کوچکترین شهید کربلا است و با دست‌های کوچکش گره‌های بزرگی را باز می‌کند.
, خاورستان, خاورستان,
, ,
 
,
 
,
در پایان همایش شیرخوارگان گهواره نمادین حضرت علی اصغر(ع) روی دستان خواهرانی که با هزار امید و آرزو برای مادر شدن در این همایش شرکت کرده بودند بین جمعیت چرخید و مادران فرزندان خود را با قرائت نذرنامه طفلهای خردسال خود را نذر قیام امام زمان (عج) کردند.
,
 
,
 علی اصغر (ع) کوچکترین سرباز سپاه امام حسین (ع) اما پیر عشق بود و برای پدر ظهر عاشورا  روی دستانش عشق بازی کرد.
,
 
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
,
, ,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه