اخبار داغ

جاده های هرمزگان زیر بار ترافیک قاچاقچیان سوخت می رود/ مشک های سوخت، بمب های متحرک در آستانه انفجار

جاده های هرمزگان زیر بار ترافیک قاچاقچیان سوخت می رود/ مشک های سوخت، بمب های متحرک در آستانه انفجار
چالش قاچاق سوخت موریانه وار در حال سرایت به بخش های مختلف جامعه است که علاوه بر وجود حضور خرده پاها و عوام در این زمینه فعالیت سازمانی و کلان آن در بعد ملی حکایت از دست های پشت پرده ای دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛قاچاق سوخت در هرمزگان به یکی از چالشی ترین آسیب ها مبدل شده که علاوه بر ضربات جبران ناپذیر اقتصادی، جان و امنیت شهروندان را نیز تحت الشعاع خود قرار داده از این رو گوشه و کنار هرمزگان شاهد ریشه دواندن معضلی دارد که تاکنون جان های بسیاری را به ناحق ستانده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

موضوع قاچاق سوخت از آنجا آغاز شد که به دلیل تفاوت فاحش قیمت حامل های سوختی در ایران با کشورهای حاشیه خلیج فارس عده ای دندان طمع برای عرضه زیرزمینی سرمایه های ملی به آن سوی مرزها نمایند که استان هرمزگان با بیش از یک هزار و 100کیلومتر مرز آّی بیشترین حجم از تبادلات قاچاق سوخت را به خود دیده است.

,

سالهاست که قاچاق سوخت به صورت سازمانی و یا تیمی در مرزهای هرمزگان جریان دارد و دهها فروند شناور کوچک و بزرگ در این زمینه فعالیت دارند که در ماههای اخیر با افزایش نرخ ارز فعالیت زیرپوستی قاچاقچیان بنزین و گازئیل پررنگ تر و علنی شده تا از این روش به سودهای سرشار و بادآورده دست یابند.

,

افزایش قیمت حامل های انرژی و رسیدن قسمت بنزین ایران به نرخ خلیج فارس از یک سو و کنترل شدید مرزها موجب شد تا اندازه ای از فعالیت قاچاقچیان سوخت کاسته شود اما اخیرا خودروهای حامل سوخت مجددا به جاده ها بازگشتند و روزانه اخبار بسیاری مبنی بر کشف و یا تصادفات مرگبار خودروهای حامل انرژی قاچاق رسانه ای می شود.

,

, ,

گرایش دوباره قاچاقچیان سوخت به حمل بنزین

, گرایش دوباره قاچاقچیان سوخت به حمل بنزین,

قاچاق سوخت برخلاف زمینه سودآورش یکی از خطرساز ترین فعالیت های زیرزمینی است که همواره تلفات بسیاری را به دنبال داشته که تصادف و انفجار مرکب های حامل٬ جان های بسیاری را به کام مرگ کشانده است اما دلیلی که باعث گرایش به این فعالیت با وجود خطرات فراوان شده بحران اقتصادی اخیر و وضعیت نابسامان بازار کار می باشد.

,

چالش قاچاق سوخت موریانه وار در حال سرایت به بخش های مختلف جامعه است که علاوه بر وجود حضور خرده پاها و عوام در این زمینه فعالیت سازمانی و کلان آن در بعد ملی حکایت از دست های پشت پرده ای دارد که موجب بروز مواردی همچون قاچاق کانتینری سوخت و یا دپوی هزاران لیتر سوخت در مخازن بزرگ گمرک با نام و نشان جعلی می شود.

,

قاچاق گازائیل مهم ترین سرفصل فعالیت زیرزمینی سودجویان است و به تازگی مجددا گرایش به قاچاق بنزین هم افزایش یافته و مرکبین مرگ این بار خیابان های شهری را هم به زیرچرخ های خود برده اند که تصادف و انفجار دو خودروی حامل سوخت قاچاق در یکی از خیابان های حاشیه شهر بندرعباس زنگ خطری برای تکرار حوادثی از این دست است.

,

صدها و یا هزاران خودرو  قاچاق در گوشه و کنار هرمزگان در حال جمع آوری انواع حامل های انرژی هستند که علاوه بر خودروهای ویژه حمل بار خودروهای سواری نیز با ایجاد مخزن هایی از جنس برزنت به اصلاح "مشک"بیش از پیش وارد میدان شده اند تا بار خود را به سمت مناطق ساحلی تعیین شده برسانند.

,

 

,

, ,

قاچاقچیان سوخت خریداران خودروهای مسروقه در هرمزگان

, قاچاقچیان سوخت خریداران خودروهای مسروقه در هرمزگان,

یکی از عوامل گرایش سارقان در هرمزگان به سرقت خورد و بازار داغ خودروهای مسرقه در مناطق مرزی و صعب العبور و تقاضای قاچاقچیان سوخت است که به راحتی امکان آب کردن خودرو بدون هیچ دردسری برایشان فراهم بود که در ماههای گذشته دو تیم سارقان خودرو  در استان شناسایی و منهدم شد.

,

با رسیدن سوخت قاچاق به ساحل اینبار قایق های کوچک و پرقدرت و یا لنج های شناورها وارد کار می شوند و وظیفه حمل دریایی تا نقطه آب های مرزی برعهده دارند تا درنهایت سرمایه ای که سهم مردم این سزمین است به واسطه منفعت طلبی عده ای به یغما برده شود.

,

فزیدون همتی،استاندار هرمزگان با اشاره به معضل قاچاق سوخت در هرمزگان اظهار کرد: به زودی با رفع مشکل قاچاق سوخت در منطقه، اشتغال خوبی برای مردم محلی استان هرمزگان ایجاد خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد، سوخت به شکل قاچاق خارج شود.

,

تلاش های مجدانه مرزبانان و ماموران انتظامی در برخورد با قاچاقچیان سود از یک سو  و انتشار اخبار فراوان از کشفیات گسترده قاچاق سوخت در هرمزگان حکایت از نرخ بالای این معضل دارد که در تازه ترین گزارش مرزبانی بیش از 60هزار لیتر گازئیل قاچاق در بندرعباس کشف شده است.

,

اینبار علاوه بر تانکر ها،خودروهای شخصی و یا کانتیتربرها ، قایق های کوچک و لنج ها،لوله گذاری ها و خطوط انتقال سوخت، لندیک گراف ها هم وارد عرصه شده اند که ظرفیت بالای حمل این شناور حکایت از گستردگی دامنه کار سودجویان برای فعالیت مجدانه دارد.

,

به دنبال گرفتن سهمیه مرزنشینان برای مشارکت در فروش سوخت هستیم

, به دنبال گرفتن سهمیه مرزنشینان برای مشارکت در فروش سوخت هستیم,

بهروز اکرمی،معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با تأکید بر اینکه به دنبال گرفتن سهمیه سوخت برای مرزنشینان برای مشارکت در فروش سوخت به‌صورت قانونی هستیم، عنوان کرد: به دنبال ساماندهی خورها هستیم تا لنج‌هایی که می‌توانند در آن پهلو بگیرند پایش تصویری شوند تا قاچاق صورت نگیرد.

,

اکرمی بیان کرد: در راستای واقعی سازی مصرف سوخت با پایشی که انجام شد یک‌میلیون لیتر در روز صرفه‌جویی در مصرف سوخت داشتیم و بر همین اساس  شعب تعزیرات حکومتی در شهرستان‌های قشم، جاسک و رودان مستقرشده‌اند.

,

وی عنوان کرد: راه‌اندازی بازارچه‌های ملوانی امتیازاتی است که برای مرزنشینان و ملوانان در نظر گرفته‌ایم در همین راستا باید انرژی خود را بر روی باندهای قاچاق کلان و سازمان‌یافته اصلی بگذاریم؛ رویکرد مسئولان استان هرمزگان مبارزه با قاچاقچیان عمده است برای مثال تصمیم گرفته‌شده اصلاً پرونده زیر یک‌میلیون تومان تشکیل نشود.

,

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: تعامل بسیار خوبی بین دستگاه‌های مرتبط با مبارزه با قاچاق وجود دارد، جابجایی کالای ملوانی در سطح استان بل مانع است که به رونق اقتصادی آنان نیز کمک خواهد کرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه