اخبار داغ

سخنران حسینیه اعظم زنجان:

بصیرت موجب نجات انسان می شود

بصیرت موجب نجات انسان می شود
سخنران حسینیه اعظم زنجان گفت: بصیرت از عوامل موثر بر نجات انسان در زندگی محسوب می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا،آیت الله علی فروغی در جمع عزاداران حاضر در این حسینیه بصیرت را از عوامل موثر بر نجات و هدایت انسان برشمرد و اظهار کرد: انسان باید کشش و امتداد وجود خود را با استفاده از بصیرت شناخته و به اندازه وسعت وجود خود زندگی کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

وی به اعطای معجزات فراوان به موسی کلیم‌الله گفت: بر اساس روایات رسیده یکی از دلایل رسیدن به این مقام مهر و محبت موجود در قللب حضرت موسی علیه‌السلام بوده است؛ چنانکه تشرف به تور سینا نیازمند حضور قلب است.

,

این استاد حوزه با تشریح سرگذشت فرعون و سوء ‌استفاده از جهل مردم در اعلام خالق بودن خود تصریح کرد: حضرت موسی تا مدت‌ها با مهر و محبت با فرعون صحبت کرده و در عوض فرعون پیامبر خدا را ساحر خطاب کرده و هر آنچه توانست برای شکستش انجام داد؛ ولی جاذبه موسی به اذن خداوند ساحران را مجذوب و تسلیم کرد.

,

آیت الله فروغی تحول و دگرگونی را امری دائمی در درون انسان دانست و ادامه داد: اگر انسان جذب محور توحید شد دیگر مغلوب هوای نفس نخواهد شد چون احساس نیاز نخواهد کرد.

,

سخنران شب پنجم محرم حسینیه اعظم زنجان با بیان اینکه ابوذر محو جاذبه وجود پیامبر شده بود؛ افزود: ابوذر به عنوان یکی از انسان‌های مخلص در یکی از جنگ‌ها رفتاری کرد که درس عبرت است؛ چرا که طهارت و عشق موجود در وجود وی نجات‌بخش بود.

,

وی با اشاره به نجات‌بخش بودن بلا برای انسان گفت: حضور در کربلا به معنی آماده شدن برای اوج بلایا است.

,

سخنران شب پنجم محرم حسینیه اعظم زنجان بصیرت را از عوامل موثر بر نجات انسان در زندگی دانست و گفت: انسان باید امتداد وجود خود را شناخته و به اندازه وسعت وجود خود زندگی کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه