اخبار داغ

برای حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری؛

استفاده از ظرفیت روحانیون و مسئولان هیأت های عزاداری

استفاده از ظرفیت روحانیون و مسئولان هیأت های عزاداری
در آستانه فرا رسیدن ایام سوگواری ماه محرم، در نشستی مشترک، حفاظت محیط زیست و اداره کل تبلیغات اسلامی استان برای حفظ محیط زیست در این ایام هم اندیشی کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از   جهانبین نیوز؛  در ایام محرم و فرا رسیدن عزاداری سید و سالارشهیدان امام حسین (ع) فعالیت هیات های مذهبی و پخش نذورات بیشتر می شود، به همین منظور جهت فرهنگ سازی و آموزش حفاظت از محیط زیست نشستی با حضور معاونت فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی و کارشناسان حفاظت محیط زیست استان برگزار شد. از آنجاییکه در سالیان اخیر، استفاده از ظروف یکبارمصرف و رها کردن آنها در اطراف محل های برگزاری مراسم عزاداری، باعث تشدید مشکلات زیست محیطی، آب گرفتگی معابر و زشت شدن چهره شهر می‌شود، در این نشست راهکارهایی برای کاهش استفاده و رها نکردن ظروف یکبارمصرف و ایجاد مخاطره برای محیط زیست ارائه شد.

تغییرالگو و کاهش مصرف کیسه ها و ظروف پلاستیکی و به جای آنها استفاده از ظروف غیرپلاستیکی یا ظروف یکبار مصرف با پایة گیاهی، جهت دهی نذورات به سمت اهداف محیط زیستی و ذبح شرعی که در محل عبور و مرور مردم نباشد از مباحث مطرح شده در این نشست بود.

حجت‌الاسلام سید عزیز الله میراحمدی در این نشست آمادگی خود را برای همکاری با محیط زیست استان در راستای فرهنگ سازی جهت حفظ و حراست از محیط زیست اعلام کرد و افزود: برای فرهنگسازی عمومی و حفظ هرچه بیشتر محیط زیست می‌توانیم از ائمه جماعات و مسئولان هیئت های مذهبی که در روستاها و شهرستا‌ن‌ها حضور دارند استفاده کرده و از آنها بخواهیم در این زمینه حفاظت محیط زیست را همیاری کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در حاشیه این نشست تصریح کرد: امیدواریم با حضور، مشارکت و همدلی روحانیون و مسئولان هیأت های عزاداری در استان و ارشادات و روشنگری آنها در جمع مردم و مسئولان، بتوانیم گام های مثبت و مؤثری در جهت دستیابی به محیط زیست پاک و سالم و عاری از آلودگی های زیست محیطی در میهن عزیزمان برداریم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,   جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه