اخبار داغ

اندر حکایت بازار گوشت قرمز در یاسوج؛

قصابانی که جیب مردم را سلاخی می کنند/صنعت و معدن استان چه برنامه ای برای کنترل قیمت ها دارد؟

قصابانی که جیب مردم را سلاخی می کنند/صنعت و معدن استان چه برنامه ای برای کنترل قیمت ها دارد؟
افزایش بی رویه قیمت گوشت قرمز در سطح استان کهگیلویه وبویراحمد و شهر یاسوج موجب نارضایتی شهروندان شده و قدرت خرید آنان را پایین آورده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیردنا؛ افزایش بی رویه قیمت گوشت قرمز در سطح استان کهگیلویه وبویراحمد و شهر یاسوج موجب نارضایتی شهروندان شده و قدرت خرید آنان را پایین آورده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیردنا,

 

,

در حالی که قیمت های مصوب برای گوشت بره 46 هزار توامن اعلام شده است اما مشاهده می شود که این قیمت در قصابی ها به هیچ عنوان رعایت نمکی شود و به قیمت 55 هزار تومان به مشتریان عرضه می شود.

,

 

,

این در حالی است که همین قصابان وقتی هفته گذشته مدیرکل دادگستری را بالای سر خود دیدند به یکباره قیمت گوشت را 9 هزار توامن کاهش دادند اما با رفتن آن ها باز همان آش و همان کاسه شد، که این موضوع نشان می دهد تنها این مسئولان نیستند که کوتاهی می کنند بلکه خود شهروندان نیز به موضوع گرانی دامن می زنند.

,

 

,

این پایگاه خبری به منظور بررسی موضوع به سراغ رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان رفته و پاسخ وی را در این موضوع جویا شده است.

,

 

,

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به این چایگاه خبری گفت: هنوز قیمت گوشت به قصابی های شهر اعلام نشده است ولی با تشکیل گروه کارشناسی با حضور نمایندگان جهاد کشاورزی، صنعت ومعدن، و نماینده کشتارگاه و اتحادیه قصابان و حضور در بازار به بررسی این موضوع  می پردازند و پس از آن قیمت واحد گوشت را اعلام می کنیم.

, این چایگاه خبری,

 

,

قصابی هایی در شهر وجود دارد که قیمت هرکیلو گوشت قرمز را 55000تومان به شهروندان عرضه می کنند، رییس صنعت، معدن و تجارت استان در این خصوص گفت: با این واحد های صنفی چندین مرتبه برخورد صورت گرفته است اما به دلیل نیاز شهروندان نمی توان آنان را تعطیل کرد.

,

 

,

داریوش دیودیده افزود: در صورت تعطیلی مراکز توزیع گوشت بهداشتی و قصابی ها، گوشت های غیر بهداشتی که به صورت غیر اصولی ذبح شده اند در سطح شهر شیوع پیدا می کنند و باعث بروز بیماری می شوند.

,

 

,

وی عنوان کرد: نمی توان قصابی های گران فروش را تعطیل کرد چون باعث کمبود گوشت در سطح شهر می شود اما با این وجود با قصابی های گران فروش برخورد شده است و مشمول جریمه شده اند.

,

 

,

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص دلیل افزایش قیمت گوشت گفت: قصابان می گویند به دلیل کمبود دام و قیمت بالای دام زنده و افزایش قیمت حمل و نقل و کرایه مغازه، مجبور به افزایش قیمت گوشت قرمز شده ایم اما این موضوع قانع کننده نبوده و با حضور کارگروه تخصصی ما، پس از بررسی میدانی قیمت واحد را اعلام خواهیم کرد.

,

 

,

دیودیده بیان کرد: یکی از کارهایی که برای تنظیم قیمت گوشت در بازار می توان ارائه کرد، تزریق گوشت قرمز به بازار است که این کار قرار است در سطح ملی انجام شود و همانند مرغ که به یک قیمت ثابت رسید، گوشت قرمز نیز به همین شکل و به قیمت مناسب در بازار عرضه شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه