اخبار داغ

آشفته بازار سکه، زندانیان مهریه در فارس را دو برابر افزایش داد!/ آیا قوه قضائیه به روند زندانی کردن "تازه دامادها" پایان خواهد داد؟!

آشفته بازار سکه، زندانیان مهریه در فارس را دو برابر افزایش داد!/ آیا قوه قضائیه به روند زندانی کردن "تازه دامادها" پایان خواهد داد؟!
رئیس ستاد دیه فارس می‌گوید، در حال حاضر، استان فارس هزار و 452 زندانی جرائم غیرعمد دارد که نیمی از آنها به دلیل مهریه محبوس شده‌اند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شیرازه؛ حدود یک ماه پیش بود که آیت الله دژکام در خطبه‌های نمازجمعه شیراز از تعداد بسیار زیاد زندانیان مهریه در فارس خبر داد و به صورت تلویحی از قوه قضائیه درخواست کرد تا به روند زندانی کردن مردانی که توان پرداخت مهریه را ندارند پایان دهد.

اما به نظر می‌رسد عمق فاجعه‌ای که امام جمعه شیراز از آن سخن می‌گوید، فراتر از حد تصور است.

آنگونه که اصغر تراب‌پور رئیس ستاد دیه فارس به تسنیم می‌گوید، در حال حاضر، استان فارس هزار و 452 زندانی جرائم غیرعمد دارد که نیمی از آنها به دلیل مهریه محبوس شده‌اند و با افزایش یافتن قیمت ارز و سکه تعداد زندانیان جرائم غیر عمد مهریه در طول مدت کوتاهی به دوبرابر افزایش یافته و مسئولان قضایی برای این مهم باید تدابیری بیاندیشند.

وی با توضیح اینکه درگذشته بسیاری از زندانیان مربوط به مهریه در هر ماه قادر بودند مبلغی از بدهی خود را پرداخت کنند ولی امروزه با افزایش یافتن قیمت سکه در پرداخت آن ناتوان شده‌اند گفت: قوه قضائیه با تدبیری که در پیش گرفت توانست پرداخت مهریه 1000 سکه را به یکصد سکه کاهش دهد و امروز نیز ضروری است در کاهش جمعیت زندانیان مهریه تدبیری به کارگیرند.

آیا قوه قضائیه به روند زندانی کردن "تازه دامادها" پایان خواهد داد؟

در گذشته نه چندان دور، تعداد زندانیان مهریه در فارس کمتر از ۱۰۰ نفر بود اما اینک با افزایش بسیار شدید قیمت سکه، حتی پرداخت قسطی مهریه نیز برای بسیاری از "تازه دامادها" امکان پذیر نیست و به همین دلیل است که تعداد زندانیان مهریه در مدت زمان کوتاهی به بیش از ۷۰۰ نفر رسیده است. در چنین شرایطی، کمترین انتظار این است که قوه قضائیه با وضع قوانین و تبصره‌هایی، میزان پرداخت قسطی مهریه را با توجه به اوضاع وخیم اقتصادی و معیشتی عموم مردم تنظیم کند.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه, شیرازه,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه