اخبار داغ

مهرماه امسال؛

ششمین کمیته مشترک تجارت مرزی ایران و پاکستان در کویته برگزار می شود

ششمین کمیته مشترک تجارت مرزی ایران و پاکستان در کویته برگزار می شود
سرپرست معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان، گفت: ششمین کمیته مشترک تجارت مرزی ایران و پاکستان مهرماه سالجاری در کویته پاکستان برگزار خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد رفیع سلطانزاده استان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، افزود:  با توجه به اهمیت مراودات بازرگانی ایران و پاکستان از طریق مرزهای طولانی استان و براساس اجلاسیه های مشترک فی مابین مقامات عالی دو کشور مهرماه امسال ششمین کمیته مشترک تجارت مرزی ایران و پاکستان در کویته برگزار خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
وی هدف از برگزاری این کمیته را توسعه مبادلات مرزی، رفع موانع و مشکلات تجارت در راستای رونق مبادلات تجاری عنوان کرد و افزود: تاکنون از 5 کمیته مشترک مرزی برگزار شده 3 کمیته در زاهدان و 2 کمیته در کویته پاکستان برگزار شده است.
سلطانزاده درپایان به میزان صادرات استان به کشور پاکستان در 4 ماه اول امسال اشاره و بیان کرد: از مجموع 192 میلیون دلار کالای صادر شده در این بازه زمانی 107 میلیون دلار کالا از طریق گمرکات و بازارچه های مرزی استان به پاکستان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 85 درصدی را نشان می دهد.
شایان ذکر است: استان سیستان و بلوچستان با کشور پاکستان 930 کیلومتر مرز مشترک دارد که خود ظرفیت بزرگی در بحث تجارت و مبادلات مرز ی با این کشور بزرگ و پرجمعیت است.

انتهای پیام/
 
, ،,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه