اخبار داغ

انتقاد فرماندار تربت حیدریه از نحوه واگذاری تسهیلات اشتغالزایی/بانک ها اعتبارات اشتغالزایی در تربت حیدریه را بلوکه کردند

انتقاد فرماندار تربت حیدریه از نحوه واگذاری تسهیلات اشتغالزایی/بانک ها اعتبارات اشتغالزایی در تربت حیدریه را بلوکه کردند
معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه گفت: از عقل و منطق اداری ایران به دور است سیستم بانکداری در یک شهر استان، بدون کمترین سنگ اندازی تسهیلات اشتغالزایی بپردازد و در منطقه ما، اعتبارات در بانک ها بلوکه بمانند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تابان تربت؛ علی رستمی روز شنبه در جلسه کارگروه اشتغال تربت حیدریه با بیان اینکه وضعیت اشتغال در این شهرستان راضی کننده نیست و رفع بخش اعظمی از آن به دست سیستم بانکی و در قالب اعتبارات اشتغالزایی متمرکز می باشد، افزود: این در حالی است با وجودی که وضعیت مالی کشور اصلا خوب نمی باشد، ولی حداقل جریان تعیین و تخصیص اعتبارات اشتغالزایی مطلوب، اما مشکل تربت حیدریه در مرحله جذب و تخصیص محلی اعتبارات است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تابان تربت,

 

,

وی گفت: برخی دستگاه ها نیز در معرفی افراد متقاضی به بانک ها، کوتاهی می کنند و این بیشتر بدان خاطر است که گویا مدیر دستگاه مربوطه هنوز نمی داند اینجا ایران و فرهنگ دقیقه 90 بر آن حاکم است.

,

 

,

رستمی اظهار داشت: اینکه بانک ها اعتبارات دارند یا ندارند، به مدیران دستگاه های اجرایی ربطی ندارد و اینها باید مقدمات کار را فراهم کنند تا به محض تخصیص اعتبارات، مراجعان حداقل معطلی شان تنها در بانکها باشد.

,

 

,

وی اظهار داشت: از این روی شایسته است جلسه اضطراری شورای هماهنگی بانک ها با هدف ردیابی اعتبارات اشتغالزایی، بعد تعطیلات دهه نخست محرم برگزار تا مسیر حرکت این اعتبارات دولتی در شهرستان ما مشخص و بفهمیم گیر کار در کجاست که هنوز این همه پرونده متقاضیان معطل مانده است.

,

 

,

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تربت حیدریه نیز گفت: تا پایان وقت اداری 22 شهریور ماه جاری هزار و 70 طرح با اشتغالزایی مستقیم برای چهار هزار و 275 نفر و برای دریافت 6486216 میلیون ریال تسهیلات، به بانک ها معرفی شده اند.

,

 

,

علی اکبر اسماعیل پناه افزود: اما در مدت یاد شده، بانک های شهرستان تنها به 58 طرح، مبلغ 54909 میلیون ریال تسهیلات پرداخت کردند که با تزریق این مبلغ، 175 شغل مستقیم ایجاد شد.

,

 

,


وی گفت: همچنین از ابتدای امسال تاکنون در بخش مشاغل خانگی، 82 طرح از سوی اداره های جهاد کشاورزی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و نیز صنعت، معدن و تجارت برای دریافت تسهیلات به مبلغ 19450 میلیون ریال به بانک های ملی، تجارت، رفاه کارگران و نیز توسعه تعاون معرفی شده اند که روند پرداخت تسهیلات در جریان می باشد اما در سامانه، تعداد دریافت کنندگان صفر است.

,
,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه