اخبار داغ

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان کشور در تبریز؛

دست‌های پشت پرده دانش آموزان را به رشته‌های پزشکی سوق می‌دهد/با کمبود 80 هزار معلم در مهر ماه سال جاری مواجه هستیم

دست‌های پشت پرده دانش آموزان را به رشته‌های پزشکی سوق می‌دهد/با کمبود 80 هزار معلم در مهر ماه سال جاری مواجه هستیم
روشندل گفت: دست‌هایی پشت پرده است تا دانش آموزان را به سمت رشته‌های پزشکی سوق دهند و آموزش مغفول بماند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  آناج، طاهر روشندل ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه فرهنگیان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: برترین هنرها، هنر تعلیم است و به همی دلیل خدمت در این دانشگاه را بزرگترین دستاورد زندگی‌ام می‌دانم.

وی ادامه داد: این دانشگاه بسیار مهمتر از دانشگاه‌های تهران و تبریز و ... است اما هیچ کسی در این کشور به اندازه رهبر معظم انقلاب اهمیت دانشگاه فرهنگیان را درک نکرده است.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان کشور تصریح کرد: البته شاید سالهای بعد معلوم شود که دست‌هایی پشت پرده بوده تا دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش ما را تضعیف کند.

وی با بیان اینکه ریشه اغلب مشکلات در کشور فرهنگی است، توضیح داد: در دوره‌ای از تربیت معلم غفلت کرده و الان با ۸۰ هزار کمبود معلم برای مهرماه روبه رو هستیم و مجبور به استفاده از روش‌های وصله و پینه‌‌ای شده‌ایم.

روشندل اذعان داشت: برخی مشکلات اخلاقی ماند آنچه در مدرسه‌ای در غرب تهران رخ داد باعث شده تا به ریشه این برگردیم که معلم اصیل در کشور کاهش یافته است.

وی آموزش را دلیل پیشرفت و توسعه کشورهایی نظیر سنگاپور و ژاپن دانست و گفت: امروز سنگاپور با تکیه بر آموزش و معلمان توانسته از فسادی که در سالهای گذشته غرق آن بود خلاص شود و پیشرفت کنونی را به دست آورد.

این مقام مسئول دست‌های پشت پرده را دلیل مغفول ماندن آموزش خواند و تاکید کرد: دست‌هایی پشت پرده است تا دانش آموزان را به سمت رشته‌های پزشکی سوق دهند و آموزش مغفول بماند.

وی با تاکید به اینکه دانشگاه محل آزاداندیشی، فکر، تولید ایده و استقلال است، تصریح کرد: ضمن احترام به همه  سلایق باید گفت که دانشگاه فقط دانشگاه و محل استقلال فکری است.

روشندل با اشاره به چگونگی انتخاب رئیس جدید دانشگاه دانشگاه فرهنگیان استان نیز خاطرنشان ساخت: این انتخاب با توجه به نظریه اساتید هیات‌علمی و از خود مجموعه بوده است ولی شاید در برهه‌ای لازم باشد که از نیروهای دیگر انتخاب کنیم چراکه برای تیم ملی فوتبال ایران نیز در برهه‌ای ایجاب کرد تا سرمربی از پرتغال آورده شود.

وی در پایان عنوان کرد: البته معذوریاتی از سوی مدیریت وجود داشت که با توجه به پیچیدن مساله استعفای آقای بدری در دانشگاه ممکن است عنان کار از دست خارج شود و به همین دلیل سرپرست موقت تعیین کردیم.

انتهای پیام/

 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه