اخبار داغ

معاون اداره کل منابع طبیعی مازندران مطرح کرد؛

خزان زودرس در جنگل‌های مازندران!

خزان زودرس در جنگل‌های مازندران!
معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری با بیان اینکه شاهد خزان زودهنگام در جنگل‌های مازندران هستیم گفت: آنچه مسلم است جنگل‌ها دارند به ما این هشدار را می‌دهند که شرایط مطلوبی نداریم و از سویی دیگر نیز آفت شب‌پره شمشاد مشکلاتی را در جنگل‌های مازندران به وجود آورده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا جهان‌آرا در گفت‌وگو با بلاغ، اظهار کرد: شاهد خزان زود هنگام در جنگل‌های مازندران هستیم.

وی افرود: راهی جز حفظ جنگل‌ها نداریم که این مهم مستلزم همکاری تمامی مردم است.

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری خاطرنشان کرد: کاهش بارندگی بیش از یک ماه گذشته تأثیر خود را بر جنگل‌های مازندران برجای گذاشت.

جهان‌آرا با بیان اینکه شرایط‌مان ایده‌آل نیست، تاکید کرد: باتوجه به تغییرات اقلیمی، شاهد خزان زودهنگام در جنگل‌ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه شوک خشکی بر جنگل‌های استان تاثیرگذار بود، بیان کرد: اعتقادمان بر این بوده که برگ‌سوزی نیست، بلکه خزان زودرس است.

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری تصریح کرد: خزان زودهنگام بر میزان رویش جنگل‌ها تاثیرگذار بوده و موجب کاهش دوایر رشد سالانه شده است.

این مسئول متذکر شد: آنچه مسلم است جنگل‌ها دارند به ما این هشدار را می‌دهند که شرایط مطلوبی نداریم و از سویی دیگر نیز آفت شب‌پره شمشاد مشکلاتی را در جنگل‌های مازندران به وجود آورده است.

جهان‌آرا با بیان اینکه مردم حساس هستند و این حساسیت مردم موجب ایجاد انگیزه جنگل‌بانان می‌شود، یادآور شد: مردم باید از انجام اقداماتی که موجب تخریب در جنگل‌ها می‌شوند پرهیز کنند.

وی در پایان با اعلام اینکه جنگل یک اکوسیستم زنده است و موجودات درون جنگل حق حیات دارند، اعلام کرد: پرهیز از رهاسازی زباله، آتش‌سوزی و یا خودداری در هر مکانی از جنگل‌ها مورد تأکید است که لازم است مردم به این توصیه‌ها توجه کنند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه