اخبار داغ

کارشناس سیاسی:

سخنان مسئولان در مبارزه با فساد هماهنگ نیست/ لزوم داشتن مدیریت انقلابی برای حل مشکلات کشور

سخنان مسئولان در مبارزه با فساد هماهنگ نیست/ لزوم داشتن مدیریت انقلابی برای حل مشکلات کشور
کارشناس سیاسی با بیان این‌که باید جنگ اقتصادی را به فرصت تبدیل کرد گفت: دولت، افرادی که در بانک پول دارند را تشویق کند تا طرح‌های نیمه‌تمام را تمام کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حسین خسروی کارشناس مسائل سیاسی شب گذشته در مراسم عزاداری شهادت امام حسین علیه‌السلام در محل هیئت محبین الائمه علیه‌السلام بیرجند گفت: زمانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به مسئولان می‌فرمایند اگر مدیریت انقلابی باشد مشکلات حل می‌شود، یکی از معانی این سخن این است که در حال حاضر مدیریت کشور انقلابی نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان, ، حسین خسروی کارشناس مسائل سیاسی شب گذشته در مراسم عزاداری شهادت امام حسین علیه‌السلام در محل هیئت محبین الائمه علیه‌السلام بیرجند گفت: زمانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به مسئولان می‌فرمایند اگر مدیریت انقلابی باشد مشکلات حل می‌شود، یکی از معانی این سخن این است که در حال حاضر مدیریت کشور انقلابی نیست.,

 

,

وی افزود: یکی از معانی مدیریت انقلابی، خدمت زیاد و منت کم است.

,

 

,

کارشناس سیاسی گفت: شهید شهریاری برای دستاورد غنی‌سازی 20 درصد اورانیوم پول نگرفت و حتی گاهی حق‌الزحمه استادی دانشگاهش را به فقرا می‌داد.

,

 

,

خسروی افزود: شهید تهرانی‌مقدم یکی دیگر از نمونه‌های مدیریت انقلابی است.

,

 

,

وی، شهید لاجوردی را از دیگر نمونه‌های مدیریت انقلابی نام برد و اظهار کرد: شهید لاجوردی دادستانی بود که تا آخرین لحظه مقاومت و تا آخرین روز شهادتش به سادگی زندگی کرد.

,

 

,

کارشناس سیاسی تأکید کرد: برای حل مشکلات اقتصادی باید فکر مسئولان از خارج از کشور به داخل متمرکز شود، مدیرانی که نمی‌تواند کاری انجام دهند تغییر کنند، مدیریت کشور انقلابی باشد و از بی‌تدبیری‌ها پرهیز شود.

,  برای حل مشکلات اقتصادی باید فکر مسئولان از خارج از کشور به داخل متمرکز شود، مدیرانی که نمی‌تواند کاری انجام دهند تغییر کنند، مدیریت کشور انقلابی باشد و از بی‌تدبیری‌ها پرهیز شود.,

 

,

خسروی، یکی از بی‌تدبیری‌ها را در مصرف زیاد بنزین دانست و تصریح کرد: دولت باید مصرف بنزین کشور را به درستی مدیریت کند و مردم نیز صرفه‌جویی کنند.

,

 

,

وی با بیان این‌که در سال 1386 بنزین در کشور سهمیه‌بندی شد یادآور شد: قبل از سهمیه‌بندی بنزین، روزانه 74 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می‌شد اما بعد از سهمیه‌بندی و لازم شدن استفاده از کارت سوخت، مصرف روزانه بنزین در کشور به 65 میلیون لیتر رسید یعنی مصرف روزانه بنزین در کشور 9 میلیون لیتر کاهش داشت.

,

 

,

کارشناس سیاسی گفت: اگر سهمیه‌بندی و استفاده از کارت سوخت برای مدیریت مصرف بنزین جواب داد، چرا آن کار ادامه پیدا نمی‌کند؟

,

 

,

خسروی افزود: مصرف روزانه بنزین در کشور هم‌اکنون 105 میلیون لیتر است و دوباره قاچاق سوخت راه افتاده است.

,

 

,

وی با بیان این‌که به گامن برخی افراد، مسکن مهر طرحی مزخرف است اظهار کرد: اگر مسکن مهر مزخرف بود، شما که بیش از 5 سال مدیریت راه و شهرسازی کشور را داشتید، خوبش را بسازید.

, طرحی مزخرف, طرحی مزخرف,

 

,

کارشناس سیاسی گفت: مسکن مهر ده‌ها شغل ایجاد کرده بود اما همه تعطیل شد.

,

 

,

خسروی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی در هفته دولت گفتند نقدینگی را مدیریت کنید، وضعیت مسکن خوابیده است افزود: یک‌هزار و 600 میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد.

, نقدینگی را مدیریت کنید, نقدینگی را مدیریت کنید,

 

,

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند اگر نقدینگی را مدیریت نکنید، مانند سیل همه چیز از جمله ارز و طلا را می‌برد.

,

 

,

کارشناس سیاسی با بیان این‌که برخی می‌گویند چرا مقام معظم رهبری کاری نمی‌کنند گفت: مقام معظم رهبری راه‌حل‌ها را برای مسئولان بیان می‌کنند و گاهی لقمه را جویده شده تحویل دولت می‌دهند اما گوش‌شنوا و عمل وجود ندارد.

,

 

,

خسروی با بیان این‌که مقام معظم رهبری فرمودند بخش خصوصی را شریک نیروگاه برق کنید افزود: دولت، افرادی که در بانک پول دارند را تشویق کند تا طرح‌های نیمه‌تمام را تمام کنند.

,

 

,

وی با بیان این‌که باید جنگ اقتصادی را تبدیل به فرصت کرد اظهار کرد: یکی دیگر از شرط‌های تبدیل جنگ اقتصادی به فرصت، عبرت‌آموزی از برجام است.

, یکی دیگر از شرط‌های تبدیل جنگ اقتصادی به فرصت، عبرت‌آموزی از برجام است.,

 

,

کارشناس سیاسی گفت: شرط دیگر تبدیل جنگ اقتصادی به فرصت، بازی‌نکردن در میدان دشمن است.

,

 

,

خسروی افزود: گاهی برخی مسئولان حرفی می‌زنند که بعد از آن، قیمت بالا می‌رود از جمله این‌که رئیس بانک مرکزی اعلام کرد به بازار ثانویه ارز کاری نداریم اما روز بعد قیمت دلار بالا رفت و زمانی که رئیس بانک مرکزی گفت کار نداشتن به معنای نداشتن نظارت نیست بلکه بر بازار نظارت داریم، قیمت دلار کمی پایین آمد.

,

 

,

وی اظهار کرد: راغفر اقتصاددان برجسته کشور با سند اعلام کرد برخی اقدامات دولت در راستای سیاست‌های آمریکا و اسرائیل است.

, در راستای سیاست‌های, در راستای سیاست‌های,

 

,

کارشناس سیاسی گفت: در کتاب "هنر تحریم‌ها" نوشته ریچارد نفیو نوشته شده در دولت‌ها باید محاسبات مسئولان را با نفود تعییر دهیم تا با دست خود مسئولان، ارز خود را از بین ببرند.

,

 

,

خسروی یادآور شد: مگر 18 میلیارد دلار با دست دولت از بین نرفت؟

,

 

,

وی اظهار کرد: در کتاب هنر تحریم‌ها نوشته شده در تحریم ایران جدی هستیم و بر تلاشمان می‌افزاییم اما کمک می‌کنیم تا کالای لوکس به ایران وارد شود و از واردات کالای لوکس به ایران دو هدف داریم.

,

 

,

کارشناس سیاسی گفت: هدف اول این است که ارز را از ایران خارج کنند.

,

 

,

خسروی افزود: هدف دوم این است که می‌خواهد مردم را نسبت به مسئولان بی‌اعتماد کنند چراکه زمانی که برخی از مردم بگویند ما شهید دادیم، به سختی زندگی می‌کنیم، دستفروشی می‌کنم اما چرا آن مسئول خودروی لوکس سوار شود؟

,

 

,

وی، توجه به منافع ملی و فاصله‌گرفتن از بحث‌های حزبی را از دیگر شرط‌های تبدیل جنگ اقتصادی به فرصت عنوان و اظهار کرد: پیامبر اسلام(ص) فرمودند بدترین انسان کسی است که آخرتش را به خاطر دنیا بفروشد و بدتر از این انسان کسی است که آخرتش را به خاطر دیگران بفروشد.

,

 

,

کارشناس سیاسی گفت: برخی برای رآی‌آوردن حزب و گروهشان دین‌فروشی می‌کنند.

,

 

,

خسروی با بیان این‌که مجلس خبرگان در روزهای گذشته جلسه داشت افزود: خبرگان رهبری، محور جلسه اخیر را مشکلات مردم قرار دادند و از رؤسای قوا دعوت کردند تا در جلسه جهت پاسخ‌گویی در خصوص مشکلات مردم، سخنرانی کنند که رئیس قوه قضائیه و رئیس مجلس شورای اسلامی سخنرانی کردند اما حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور به جلسه نرفت.

,

 

,

وی اظهار کرد: مصاحبه آیت‌الله مؤمن از اعضای مجلس خبرگان رهبری را مطالعه کنید که در این خصوص چه مطالبی بیان کرد.

, مصاحبه آیت‌الله مؤمن, مصاحبه آیت‌الله مؤمن,

 

,

کارشناس سیاسی گفت: حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور، عضو مجلس خبرگان رهبری نیز هست.

,

 

,

خسروی اظهار کرد: یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مجلس خبرگان رهبری حمله کرد و گفت مجلس خبرگان رهبری به مشکلات اقتصادی و قیمت ارز و طلا چکار دارد؟!

, یکی از نمایندگان, یکی از نمایندگان,

 

,

وی با بیان این‌که امر به معروف وظیفه همگان به خصوص خبرگان است و علاوه بر آن، خبرگان ملجأ فکری مردم هستند اظهار کرد: تفکر این نماینده مجلس، تفکر حزبی است.

,

 

,

کارشناس سیاسی گفت: حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور مدت‌ها قبل گفت اینستاگرام را فیلتر کردیم که بعد از آن، 6 وزیر نامه نوشتند اینستاگرام را رفع فیلتر کنید در صورتی که مشکلات مردم اقتصادی است و مسئولان باید به مشکلات مردم رسیدگی کنند.

,

 

,

خسروی با بیان این‌که تمام کشورها به اقتدارشان و نیروهای مسلحشان افتخار می‌کنند افزود: یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت مسئول گرانی‌ها، سازندگان موشک هستند!

,

 

,

وی اظهار کرد: آیا موشک‌ساز مشکل است اما شما که نماینده مردم هستید و با خانم موگرینی عکس می‌گیرید مسئول نیستید؟

,

 

,

کارشناس سیاسی گفت: به امام رضا علیه‌السلام توهین شد اما شما کاری نکردید؛ در فرودگاه تفلیس بدن زن ایرانی را برهنه کردند اما شما در دفاع از شهروندان ایرانی، ساکت بودید؛ آیا شما نماینده مجلس، مسئول نیستید؟

,

 

,

خسروی تصریح کرد: اگر موشک نبود، در حمله‌ی تروریست‌ها به حرم امام خمینی رحمه‌الله‌علیه و مجلس شورای اسلامی شد، شما کشته شده بودید اما شما به جای این‌که دنبال مصلحت مردم باشید، دنبال موارد دیگر هستید.

,

 

,

وی، شرط  دیگر تبدیل جنگ اقتصادی به فرصت را مبارزه جدی با فساد عنوان و اظهار کرد: مبارزه‌ی شعاری، کافی نیست.

,

 

,

کارشناس سیاسی گفت: در مبارزه با فساد، مفسدان نباید حاشیه امن داشته باشند.

,

 

,

خسروی افزود: در اخبار آمده بعد از این‌که سخنگوی قوه قضائیه مطالبی در خصوص آقای سیف رئیس سابق مرکزی اعلام کرد، رئیس جمهور، آقای سیف را به عنوان مشاور خود منصوب کرد. آیا این اقدام رئیس جمهور به معنای این است که این فرد، خط قرمز است؟

,

 

,

وی با بیان این‌که سخنان مسئولان در مبارزه با فساد هماهنگ نیست اظهار کرد: آقای جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور گفت "باید در مبارزه با فساد از خطوط قرمز گذشت"، چند روز بعد آقای روحانی رئیس‌جمهور گفت "با بگیر و ببند نمی‌شود مشکلات را حل کرد"، مدتی بعد آقای علوی وزیر اطلاعات گفت "نمی‌شود با مفسدان اقتصادی برخورد قهرآمیز کرد"!

,

 

,

کارشناس سیاسی گفت: مقام معظم رهبری به وزیر اطلاعات هشدار دادند و فرمودند این جمله به ضرر مجموعه اطلاعاتی کشور است.

,

 

,

خسروی با بیان این‌که آیتالله جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت به جای آفتابه دزدها، دنبال دانه‌درشت‌ها باشید افزود: برخی از افراد قانون‌دادنِ قانون‌شکن هستند.

, ,

 

,

وی اضافه کرد: برخی افراد که سرِ همه سازمان‌ها کلاه گذاشتند نشان‌دهنده این است از راه‌های قانونی خبر داشتند و به نفع خودشان استفاده کردند.

,

 

,

کارشناس سیاسی با بیان این‌که چرا برخی پرونده‌ها، دیر بررسی می‌شود گفت: تعبیر آقای اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه این است این افراد که متهم هستند، به اسناد دسترسی دارند و ممکن است سندی نباشد که به اتهاماتش رسیدگی شود.

,

 

,

خسروی تأکید کرد: امروز جنگ است و باید دادگاه صحرایی برگزار شود.

,

 

,

وی با بیان این‌که اقدام دیگر در مبارزه با فساد مربوط به خانواده مسئولان است اظهار کرد: خانواده برخی از مسئولان، در خارج از کشور زندگی می‌کنند.

,

 

,

کارشناس سیاسی گفت: فرص کنید در زمان جنگ تحمیلی، خانواده چند فرمانده در بغداد زندگی می‌کردند. آیا آن فرمانده جرأت داشت دستور حمله دهد؟ حتما فکر می‌کرد ممکن است با حمله، به خانواده خودش آسیب برسد.

,

 

,

خسروی تصریح کرد: مسئولی که خانواده‌ش در خارج از کشور زندگی می‌کند، نمی‌تواند کاری انجام دهد. حتی اگر آن مسئول انسان خوبی باشد، خارجی‌ها خانواده او را گروگان می‌گیرند تا نتواند کاری برای کشور انجام دهد.

,

 

,

وی، شفاف‌سازی کامل را از دیگر اقدامات جهت مبارزه با فساد عنوان و اظهار کرد: امروزه عملکردها شفاف نیست.

,

 

,

کارشناس سیاسی گفت: دولت باید شفاف باشد که در این خصوص حرف‌های خوبی بیان می‌شود اما عمل نیست.

,

 

,

خسروی یادآور شد: مجلس شورای اسلامی طرحی را تصویب می‌کرد که براساس رأی نمایندگان شفاف باشد تا همگان عملکرد نمایندگان را مشاهده کنند.

,

 

,

وی افزود: 220  نفر از 290 نماینده از طرح شفافیت آرای نمایندگان پشتیبانی کردند اما در زمان رآی‌گیری 95 نفر امضای خود را پس گرفتند و طرح از دستور کار خارج شد.

, 220 ,

 

,

کارشناس سیاسی گفت: نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد طرح شفافیت رآی نمایندگان مجلس شورای اسلامی را مردم می‌خواهند.

,

 

,

خسروی افزود: بعد از افشای حقوق‌های نجومی، نظام تصمیم گرفت تا پایان سال 1396 دولت سامانه‌ای ایجاد کند و تمام دریافتی‌ها و پرداختی‌ها در این سامانه ثبت شود تا تمام مردم اگاه باشند اما اجرایی نشد و هم‌اکنون 6 ماه از زمان تعیین شده گذشته است.

,

 

,

وی اظهار کرد: دولت قصد دارد این سامانه را ایجاد کند اما به همه مردم نشان دهد در صورتی که مردم باید بدانند.

,

 

,

کارشناس سیاسی گفت: شرط بعدی جهت تبدیل کردن جنگ اقتصادی به فرصت، ملازم و همراه بودن با مقام معظم رهبری است و نباید از مقام معظم رهبری جلو بزنیم و نباید از ایشان عقب بیفتیم.

,

 

,

خسروی با بیان این‌که همه افراد را با مقام معظم رهبری بسنجید افزود: این که برخی گفتند دولت استعفا دهد، اشتباه است چراکه دشمن در کمین است و مردم در مشکلات اقتصادی هستند و استعفای دولت در وسط کار، به ضرر کشور است.

,

 

,

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری امتحانشان را در میان دوست و دشمن داده‌اند و همه به مدیریت ایشان افتخار می‌کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه