اخبار داغ

جانشین سازمان بسیج کارگری کشور:

سفره کارگران ۳۰ تا ۵۰ درصد کوچکتر شده است/ جامعه کارگری قربانی مفاسد اقتصادی است

سفره کارگران ۳۰ تا ۵۰ درصد کوچکتر شده است/ جامعه کارگری قربانی مفاسد اقتصادی است
جانشین سازمان بسیج کارگری کشور گفت: جامعه کارگری قربانی مفاسد اقتصادی هستند و سودجویان از این فرصت سواستفاده می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جانشین سازمان بسیج کارگری کشور با اشاره به اینکه در صورت احتکار مواد اولیه در کارخانجات و عدم ارائه این مواد توسط شرکت ها در راستای حمایت از کارگران و کارفرما قطعا ورود کرده و از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهیم کرد به خبرنگار تیتریک گفت: جامعه کارگری قربانی مفاسد اقتصادی هستند و سودجویان از این فرصت سواستفاده می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ر, تیتریک ,

سبحان علی نژاد افزود: کارفرما نیازمند سرمایه در گردش است و این پول باید 4 ماهه بازگردد لذا نمی تواند کالا انبار کند اما کسی که احتکار می کند سرمایه سرگردان و بی پدر و مادری دارد که از روش های نامشروع اعم از پول شویی و ... به دست آمده است.

,

وی با اشاره به اینکه تولید کننده نمی تواند محتکر باشد اظهار داشت: عده ای با ایجاد شرکت های واسطه ای از پول های سرگردان برای روش های ناسالم اقتصادی استفاده می کنند و متاسفانه بخش قابل توجهی از نقدینگی را نیز شامل شده و بازار سکه، دلار، خودرو و ...را ویران می کند.

,

علی نژاد با تاکید بر اینکه متاسفانه در یک پروسه ثبت نام عادی خودروسازی برای 40 هزار خودرو 7 میلیون نفر هجوم می برند تصریح کرد: دغدغه معیشت کارگران در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وجود دارد و مطبوعات نیز به آن می پردازند اما کمیته های تخصصی شورای عالی کار تشکیل شده است تا بازنگری در حقوق کارگران صورت گیرد.

,

وی با اشاره به اینکه بین 30 تا 50 درصد سفره کارگران کوچکتر شده است گفت: سیستم بروکراسی کندی طی سال های اخیر در مقابله با مفاسد اقتصادی وجود داشت اما اخیرا با استعلام قوه قضائیه از رهبری و کسب دستورات ویژه روند برخورد با جرائم با سرعت بیشتری دنبال می شود.

,

علی نژاد افزود: در حالت عادی با صدور حکم برای یک شخص وی 20 روز زمان برای اعتراض دارد اما این زمان کاهش پیدا کرده و دادگاه ها علنی برگزار شده و تصاویر را بازتاب می دهند لذا این روند می تواند بازدارنده باشد اگر چه این مسیر برای جلوگیری از فساد و تخلفات اقتصادی راه حل به شمار نمی رود.

,

وی به لزوم شفاف سازی قبل از برخوردهای انتظامی اشاره کرد و اظهار داشت: رسانه ها نباید در زمین دشمن بازی کنند چرا که رسانه های معاند بذر ناامیدی در کشور می کارند و علی رغم اغلب انتقادهایی که به مسئولین و دولتمردان داریم امروز زمان مناسبی برای تسویه حساب سیاسی نیست.

,

جانشین سازمان بسیج کارگری کشور در خاتمه با اشاره به اینکه باید مردم را نسبت به آینده امیدوار کنیم تصریح کرد: متاسفانه بخشی از علت هجوم افراد به فروشگاه ها به واسطه دامن زدن برخی رسانه ها مبنی بر گرانی و کمبود کالاست و این همان هدفی است که دشمن دنبال می کند تا مردم از آبنده مبهم اقتصادی بترسند.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه