اخبار داغ

تکاپوی مسئولان برای سرویس مدارس کرج/ افزایش ۱۰ درصدی کرایه سرویس مدارس در سالجاری

تکاپوی مسئولان برای سرویس مدارس کرج/ افزایش ۱۰ درصدی کرایه سرویس مدارس در سالجاری
یکی از دغدغه های دانش آموزی بحث سرویس مدارس است که پیش از شروع مدارس خانواده ها را درگیر می کند و تا حدود یک ماه بعد از فصل مدارس نیز ادامه دارد. در گذشته تهیه سرویس مدارس بر عهده خانواده ها بود و به طور مستقل و یا گروهی در هرمنطقه برای گرفتن سرویس اقدام می کردند که این امر مشکلات و گاهی هم مسائل امنیتی به همراه داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک،اما چندسالی است که بحث سرویس مدارس از طریق آموزش و پرورش، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری و همچنین پلیس راه ساماندهی شده که البته هنوز با اشکالاتی در زمان بندی مواجه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , تیتریک,
 
,
ساماندهی سرویس مدارس با تاخیر زیاد انجام می شود 
, ساماندهی سرویس مدارس با تاخیر زیاد انجام می شود ,
یکی از والدین دانش آموزی کرجی می گوید: هر سال کارهای مریوط به سرویس مدارس با تاخیر زیادی انجام می شود. 
,
«زهرا سمیع پور» با بیان اینکه شاغل است می افزاید: هرسال یک ماه شروع سال تحصیلی را من و همسرم برای رفتن به محل کار با مشکل مواجه هستیم و به دلیل اینکه وضعیت سرویس مدرسه مشخص نیست و باید فرزندمان را به مدرسه برسانیم هر روز یکی از ما با تاخیر در محل کار حاضر می شویم. از طرفی هم برای برگشت از مدرسه به یکی از اقوام بسپاریم تا او را از مدرسه بازگردانند. 
,
سمیع پور می گوید: هرسال زمان ثبت نام مدرسه، مسئولان قول ساماندهی به موقع را می دهند اما بعد از شروع سال تحصیلی باز هم این مشکل حداقل برای یک هفته وجود دارد. 
,
وی اضافه می کند: امیدوارم متولیان این امر با در نظر گرفتن شرایط و‌مشکلاتی که برای خانواده ها پیش می آید امسال ساماندهی سرویس مدارس را به موقع انجام دهند. 
,
سمیع پور با بیان اینکه خودروی پراید از نظر گنجایش کوچک و از نظر ایمنی هم مورد بحث است می افزاید: سال گذشته قرار و‌ صحبت از این بود که امسال از پراید  برای سرویس مدارس استفاده نشود، امیدوارم این موضوع محقق شود. برای اینکه معمولا بیشتر از ۳ دانش آموز و گاهی ۵ نفر در عقب ماشین سوار می کنند و این کار علاوه بر خسته کردن آنها از نظر ایمنی نیز خطراتی را ایجاد می کند.
,
 
,
تکاپوی مسئولان برای سرویس مدارس کرج/ افزایش ۱۰ درصدی کرایه سرویس مدارس در سالجاری
, تکاپوی مسئولان برای سرویس مدارس کرج/ افزایش ۱۰ درصدی کرایه سرویس مدارس در سالجاری,
 
,
تشکیل کارگروه ماده ۱۸ برای سرویس مدارس
, تشکیل کارگروه ماده ۱۸ برای سرویس مدارس,
 
,
رییس انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش وپرورش البرز می گوید: در کارگروه ماده ۱۸ تصمیم گیری های مربوط به سرویس مدارس انجام شد و جزئیات کار که به سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری و پلیس راهنمایی و رانندگی مربوط است. 
,
«امیر والی پور» با بیان اینکه امور مربوط به آموزش و‌پرورش انجام شده و پیمانکاران به آموزش و پرورش مناطق و مدارس معرفی شده اند می افزاید: گواهینامه رانندگان و سلامت فنی خودروها باید توسط سازمان حمل و نقل شهرداری و پلیس راهنمایی و‌رانندگی تایید و برگه تردد برای آنها صادر شود و پس از تایید برچسب سرویس مدارس روی خودروها نصب می شود. 
,
والی پور می گوید: در شهرستان کرج به جز ناحیه۲ و‌فردیس که جداگانه فعالیت می کنند به همه نواحی ۲ پیمانکار به عنوان اصلی و ذخیره معرفی شد. اگر پیمانکار اصلی نتواند تعداد راننده های مورد نیاز را پوشش دهد به کارگروه اعلام می کند و بعد از بررسی و تایید کارگروه، پیمانکار ذخیره هم وارد کار می شود.
,
وی با بیان اینکه پیکان از لیست سرویس مدارس خارج شده می افزاید: تلاش ما بر این بود پراید نیز از لیست خودروهای سرویس خارج شود اما با توجه اینکه تعداد زیادی از بانوان سرپرست خانوار به عنوان راننده سرویس مدارس شاغل هستند و‌خودروی پراید دارند این مسئله فعلا انجام نشده و در یک بازه زمانی و به تدریج انجام خواهد شد اما خودروهای به کار گرفته شده حتما باید از مدل ۸۶ به بالا باشند.
,
 
,
تکاپوی مسئولان برای سرویس مدارس کرج/ افزایش ۱۰ درصدی کرایه سرویس مدارس در سالجاری
, تکاپوی مسئولان برای سرویس مدارس کرج/ افزایش ۱۰ درصدی کرایه سرویس مدارس در سالجاری,
 
,
افزایش ۱۰ درصدی کرایه سرویس مدارس
, افزایش ۱۰ درصدی کرایه سرویس مدارس,
 
,
والی پور در مورد نرخ سرویس مدارس می گوید: طبق هماهنگی با شورای شهر نهایت ۱۰ درصد افزایش نرخ نسبت به سال گذشته خواهیم داشت. 
,
وی با بیان اینکه در کرج حدود ۲۰ هزار دانش آموز از سرویس مدارس استفاده می کنند اضافه می کند: این آمار مربوط به کسانی است که در قالب پیمانکاران اصلی سازماندهی شده اند و بعضی از اولیا توسط آژانس های کرایه و‌یا خود برای ایاب و ذهاب فرزندشان اقدام می کنند. برای همین آمار دقیقی در این زمینه وجود ندارد.
,
 
,
درخواست تسریع در امور مربوط به تایید صلاحیت راننده و خودروها
, درخواست تسریع در امور مربوط به تایید صلاحیت راننده و خودروها,
 
,
رییس انجمن اولیا و‌مربیان آموزش و پرورش البرز با اشاره به اینکه هرسال در مورد تایید صلاحیت و نصب برچسب بر روی سرویس مدارس با تاخیر و مشکل مواجه هستیم اظهار می کند: برای اینکه امسال ساماندهی سرویس مدارس به موقع و منظم انجام شود، برای اولین بار توانستیم بخشنامه را زودتر از هرسال به مدارس ارسال کنیم و از پلیس راهنمایی و‌ رانندگی و سازمان مدیریت حمل ونقل شهرداری درخواست داریم با سرعت بیشتری در این زمینه اقدام کنند تا بتوانیم به موقع امور مربوط به سرویس مدارس را انجام دهیم.
,
 
,
تکاپوی مسئولان برای سرویس مدارس کرج/ افزایش ۱۰ درصدی کرایه سرویس مدارس در سالجاری
, تکاپوی مسئولان برای سرویس مدارس کرج/ افزایش ۱۰ درصدی کرایه سرویس مدارس در سالجاری,
 
,
اقدامات پلیس برای برقراری امنیت دانش آموزی
, اقدامات پلیس برای برقراری امنیت دانش آموزی,
 
,
رییس پلیس راهنمایی و ‌رانندگی شهرستان کرج اظهار می کند: بر اساس دستورالعمل اجرایی آیین نامه حمل و نقل دانش آموزان پلیس فقط نقش نظارتی دارد وپس از معرفی پیمانکاران، برای تایید صلاحیت راننده و خودروها وهمچنین دیگر امور مربوط به نظم وامنیت دانش آموزان پیش از شروع مدارس تا بعد از آن همکاری لازم را دارد. 
,
«سرهنگ حمدالله رحمتی پور» می گوید: خودروهای مختص سرویس مدارس باید برچسب سرویس، بیمه شخص ثالث معتبر،تجهیزات ایمنی، کپسول آتش نشانی داشته باشد. 
,
سرهنگ رحمتی پور می افزاید: راننده سرویس باید حداقل دارای ۲۳ سال سن ودارای گواهینامه پایه ۲باشند و رانندگانی که دارای گواهینامه پایه ۳ باشند مجاز به اشتغال در این زمینه نخواهند بود. 
,
وی بیان می کند: پس از معرفی پیمانکار و راننده ها جلسات آموزشی برای آنها برگزار می کنیم وشرایط کلی برای آنهابیان می شود تا بستر ایمنی برای دانش آموزان فراهم شود. 
,
سرهنگ رحمتی پور با بیان اینکه هنوز پیمانکار و راننده ها به ما معرفی نشده اند می افزاید: به محض معرفی آنها برای تایید صلاحیت آنها اقدام خواهیم کرد. 
,
رییس پلیس راهنمایی و‌ رانندگی کرج اظهار می کند: با توجه به تردد و اقداماتسال تحصیلی برای برقراری ایمنی شهری به شهرداری اعلام شده از ۱۵ شهریور تا ۱۵ مهر فعالیت های عمرانی متوقف، نقاط حادثه خیز مشخص و آرام سازی و همچنین تابلوهای مورد نیاز در شهر نصب شود.
,
انتهای پیام/
 
,
,
خدیجه ستارزاده- تیتریک
, خدیجه ستارزاده- تیتریک]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه