اخبار داغ

مدیر کل تبلیغات اسلامی البرز:

اعزام ۱۲۰۰ مبلغ در ماه محرم به سراسر البرز/ تنها ۱۲۰ ایستگاه صلواتی استان مجوز دارند

اعزام ۱۲۰۰ مبلغ در ماه محرم به سراسر البرز/ تنها ۱۲۰ ایستگاه صلواتی استان مجوز دارند
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: از مجموع هیئت های موجود در استان، 3 هزار هیئت و حسینیه دارای شناسنامه هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیر کل تبلیغات اسلامی البرز درباره برنامه های این سازمان یه مناسبت ماه محرم به خبرنگار تیتریک گفت: زمینه سازی اعزام یک هزار و 200 مبلغ به سراسر استان فراهم شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

حجت الاسلام سید عباس مسعودی با اشاره به اینکه مبلغین در حال ارائه خدمات دینی و فرهنگی به مردم البرز هستند افزود: ساماندهی هیئات مذهبی بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی است و در این راستا، از مجموع هیئت های موجود در استان، 3 هزار هیئت و حسینیه دارای شناسنامه هستند.

,

وی به فعالیت تعداد زیادی از هیئت های مذهبی بدون شناسنامه در البرز اشاره کرد و اظهار داشت: جلساتی پیش از محرم برای 3 هزار هیئت به صورت منطقه ای برگزار شد و توجیهات و تذکرات لازم انجام شده است تا در راستای عزاداری سرور و سالار شهیدان شور و شعور را رعایت کنند.

,

حجت الاسلام مسعودی تصریح کرد: هئیت های مذهبی زمان عزاداری نباید برای دیگران ایجاد زحمت کرده و سد معبر کنند و نباید از ساعت 11 شب به بعد از بلندگو استفاده شود، همچنین تذکرات امنیتی، اجتماعی و انتظامی به آنها داده شد.

,

وی با اشاره به اینکه کسی منکر خدمت به عزاداران اباعبدالله حسین (ع) نیست اما در صورت ایجاد اذیت و آزار برای دیگران اجر و ثوابی ندارد، گفت: پیش از آغاز ماه محرم طی فراخوانی اعلام شد تا متقاضیان برای تاسیس ایستگاه صلواتی نسبت به اخذ مجوز اقدام کنند اما متاسفانه صرفا 120 ایستگاه صلواتی برای دریافت مجوز اقدام کردند.

,

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: متاسفانه افرادی خودسرانه در مکان هایی که جز زحمت برای همشهریان چیز دیگری ندارد اقدام به ایجاد ایستگاه صلواتی کرده اند لذا باید سال های آینده به گونه ای عمل کنیم تا متقاضیان در مناطقی اقدام به راه اندازی ایستگاه صلواتی کنند که برای دیگران موجبات زحمت نشود.

,

حجت الاسلام مسعودی افزود: امسال با کمک راهور، پلیس امنیت، شهرداری و آتش نشانی گام هایی برداشته شد و در نهایت 120 ایستگاه صلواتی مجوز دریافت کردند اما سایر ایستگاه ها مجوز ندارند و غالب مشکلات ما نیز با همین ایستگاه های بدون مجوز است.

,

وی اظهار داشت: اگر مردم ما بدانند با ایجاد زحمت برای دیگران، اجر و ثوابی از اقدامات خود نخواهند برد تن به فعالیت های بدون مجوز نخواهند داد، لذا بهتر است از فرهنگ اهل بیت (ع) بهره برد.

,

حجت الاسلام مسعودی تصریح کرد: مجوزی که به ایستگاه های صلواتی داده می شود آنها را متعهد به رعایت نظافت خواهد کرد اما متاسفانه ایستگاه های فاقد مجوز سیمای ظاهری شهر را بر هم می زنند که این اقدام در شان عزادار سیدالشهدا (ع) نیست.

,

مدیر کل تبلیغات اسلامی البرز در خاتمه با اشاره به اینکه متاسفانه عدم رعایت نظافت در سطح شهر توسط ایستگاه های صلواتی موجب سواستفاده تبلیغی دیگران خواهد شد خاطرنشان داشت: برای ایستگاه های مجوز دار دوره های آموزشی برگزار شد و تذکرات لازم به آنها داده شده است.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه