اخبار داغ

معضلی پایدار به نام سگ های ولگرد در قطب اقتصاد کشور/ شهرداری پای کار نیست+ تصاویر

معضلی پایدار به نام سگ های ولگرد در قطب اقتصاد کشور/ شهرداری پای کار نیست+ تصاویر
تردد آزادانه سگ‌‌های ولگرد در خیابان‌های قطب اقتصاد کشور سبب سلب آسایش ساکنان این منطقه شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  هرمز؛ در محله 600 دستگاه شهرستان بندرعباس جولان سگ های ولگرد روز به روز افزایش می یابد به طوری که تهدیدی برای سلامت شهروندان و از طرفی و حال شبانه روز از سرو صدای سگ ها آسایش ندارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  هرمز,

در ادامه سریال تکراری جولان سگ های ولگرد در این منطقه، که متاسفانه اقدام خاصی انجام نگرفت و باز هم شاهد جولان سگ های ولگرد در خیابان ها و کوچه های شهر بندرعباس گلایه های فراوانی را در بین شهروندان به وجود آورده و آنان خواهان برطرف شدن این مشکل هستند.

,

مرضیه دادخدایی، یکی از شهروندان محله 600 دستگاه در گفتگو با خبرنگار فرهنگ کده اظهار کرد: افزایش این حیوان در سال های اخیر مشکلات زیادی را برای جان شهروندی در اثر تصادف در این محله گرفته است.

,

این شهروند بندرعباسی بیان کرد: سگ های ولگرد در برخی از ساعات شب به ویژه نزدیک صبحگاهان در اکثر کوچه های بندرعباس به صورت دسته جمعی پرسه می زنند.

,

, ,

دادخدایی گفت: سر و صدای این سگ ها همیشه موجب هراس فرزندان ماست به گونه که آسایش مردم را سلب کرده و همیشه نگران گاز گرفتگی فرزندان هستیم  حتی در ساعات اولیه روز که بچه ها به مدرسه می روند هم در معابر تردد می کنند.

,

وی با بیان اینکه افزایش پرسه زدن سگ‌های ولگرد یک معضلی تهدید آمیز در شهرستان بندرعباس که قطب اقتصادی کشور شناخته شده است محسوب می شود، گفت: وجود این سگ‌های ولگرد در سطح شهرستان برای سلامتی شهروندان خطرناک است.

,

بر اساس قوانین و دستورالعمل‌ها، وظیفه جمع‌آوری و ساماندهی سگ‌های ولگرد در سطح شهرها بر عهده شهرداری‌هاست و واضح است که منظور از جمع‌آوری و ساماندهی سگ‌ها نیز هرگز کشتن این حیوانات نیست.

,

, ,

در حال حاضر سگهای ولگرد به صورت شب و روز در خیابان ها و کوچه پس کوچه های شهرستان بندرعباس پرسه می زنند برخی از این سگ ها ولگرد نیز صاحب دارند و خانگی هستند و برخی سگ ها ی ولگرد نیز وحشی از حاشیه شهر وارد می شوند و در حال جولان دادن در شهر هستند.

,

سگ‌های ولگرد محله 600 دستگاه بندرعباس را کاملا در احاطه خود قرار داده اند و شهروندی نیست که بدون دیدن سگ صبح را شب کند و این پدیده به صورت کاملا عادی در حال جریان است و به طوری که این روند پرسه زدن سگ های ولگرد به صورت گله ای در کوچه خیابان گشت وگذار می کنند.

,

همزیستی 3500 قلاده سگ ولگرد با شهروندان بندرعباس

, همزیستی 3500 قلاده سگ ولگرد با شهروندان بندرعباس, همزیستی 3500 قلاده سگ ولگرد با شهروندان بندرعباس,

به گفته معاون خدمات شهری بندرعباس بیش از سه هزار و 500 قلاده سگ ولگرد با شهروندان هم‌زیستی دارند که از قضا در برخی موارد چندان هم این هم‌زیستی مسالمت‌آمیز نبوده و مواردی از حمله‌ این حیوانات به شهروندان گزارش‌ شده است.

,

فاطمه جراره، عضو شورای شهر بندرعباس در گفتگو با خبرنگار فرهنگ کده اظهار کرد: امروز موضوع سگ‌های ولگرد در بندرعباس به یک معضل تبدیل‌شده و باعث نگرانی‌ها و تبعات بهداشتی شده است.

,

عضو شورای شهر بندرعباس با بیان اینکه این حیوانات ناقل بیماری هستند و حضور آن‌ها به این شکل در شهر می‌تواند باعث بروز بیماری شود، گفت: اگر در انتهای شب به معابر و گذرهای شهر بروید این حیوانات را می‌بینید که به شکل دسته‌ جمعی حضور دارند و مشکلات زیادی را برای شهروندان به وجود می‌آورند.

,

, ,

عضو کمیسیون حقوقی شورای شهر بندرعباس گفت: پناهگاهی نیز توسط شهرداری برای این حیوانات ایجاد شد اما جای تأمل است که چرا باوجود اینکه شهرداری در مناطق مختلف بندرعباس بیش از یک میلیارد ریال صرف زنده گیری و نگهداری سگ‌های ولگرد کرده اما در عمل این مشکل هنوز به قوت خود باقی است.

,

امید است مسئولان مربوطه در این باره اقدامی جدی انجام دهند تا شاهد به خطر افتادن سلامتی و یا جان شهروندان نباشیم.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه