اخبار داغ

در سال گذشته صورت گرفت؛

صادرات ۵۰ میلیون دلاری صنایع دستی از استان یزد

صادرات ۵۰ میلیون دلاری صنایع دستی از استان یزد
معاون صنایع‌دستی استان یزد گفت: سال گذشته صادرات صنایع دستی و زیورآلات در استان یزد حدود ۵۰ میلیون دلار بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا دهقان مهرجردی در گفتگو با یزدرسا، به ظرفیت های استان یزد حوزه صنایع‌دستی اشاره کرد و گفت: استان یزد از دیرباز با توجه به اینکه شرایط آب و هوایی آن به گونه ای بوده است که صنایعی باید در آن شکل می گرفته تا بیشترین سازگاری را با این اقلیم داشته باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، اذعان کرد: مثلاً از قدیم نساجی در یزد بسیار رونق داشته است زیرا این صنعت کم آبخواه بوده که الان نیز این صنعت در استان از رونق خوبی برخوردار بوده و اشتغال بالایی را در این زمینه داریم.

,

وی با بیان اینکه ظرفیت بالایی در زمینه نساجی سنتی دراستان داریم، افزود: در سال های گذشته کارهای بسیار خوبی در زمینه احیای بعضی از دست بافت های فاخر از قبیل زری بافی، ترمه، اهرامی و غیره در استان داشته ایم.

,

دهقان ادامه داد: در حوزه زیورآلات سنتی یکی از استان‌های هستیم که همیشه مورد توجه بوده و به علت صداقتی که پیشینیان ما داشتند و اعتمادی مردم ایران به هنرمندان یزدی تنها استان بودیم که طلا را با عیار بیست روانه بازار کرده و مردم برند طلای یزد را با اعتماد خاصی تهیه می‌کردند.

,

وی به اشتغال زایی حوزه صنایع دستی در استان اشاره و بیان کرد: آماری که در بانک اطلاعاتی ما موجود است بیش از سه هزار 200 نفر از میراث کارت دریافت کردند.

,

معاون صنایع‌دستی استان یزد ابراز کرد: در دو سال گذشته بیش از ۷۰۰ نفر در حوزه شالبافی پارچه های دو وردی آموزش دیدند که بیش از ۳۵۰ نفر از آنها برای تهیه دستگاه در منزل تاکنون اقدام کردند.

,

وی به میزان صادرات صنایع دستی از استان اشاره کرد و افزود: صادرات صنایع دستی به اضافه زیورآلات در سال گذشته در حدود ۵۰ میلیون دلار بوده است ولی آن چیزی که به عنوان هدف برای ما مشخص شده به غیر از زیورآلات در حدود 35 میلیون دلار است.

,

دهقان با بیان اینکه اطلاعات خاصی در زمینه رتبه استان در حوزه صنایع دستی نداریم، گفت: بنا به آمار رسمی می توانیم جز سه استان برتر کشور باشیم که در زمینه صادرات خصوصاً زیورآلات جز یکی از استانهای هستیم که صادرات آنها در ردیف اول و برتر کشور است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه