اخبار داغ

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان جنوبی:

امر به معروف و نهی از منکر مانع انحراف کارها می‌شود/ لزوم تذکر به مسئولان

امر به معروف و نهی از منکر مانع انحراف کارها می‌شود/ لزوم تذکر به مسئولان
دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان جنوبی گفت: اگر در همه زمینه‌ها امر به معروف و نهی از منکر باشد، می‌شود تضمین کرد که کار با خطا مواجه نخواهد شد یا از مسیر منحرف نخواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دانیال مدبرعزیزی دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، گفت: امر به معروف و نهی از منکر دقیقا همان راه نجات جامعه از آسیب‌های اخلاقی، فرهنگی، اقتصادی و دینی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دانیال مدبرعزیزی دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان جنوبی در گفت‌وگو با , خاورستان, خاورستان, خاورستان, ، گفت: امر به معروف و نهی از منکر دقیقا همان راه نجات جامعه از آسیب‌های اخلاقی، فرهنگی، اقتصادی و دینی است.,

 

,

وی افزود: در جامعه‌ای که امر به معروف و نهی از منکر وجود نداشته باشد، آن جامعه مرده است و حرکتش به سوی نابودی ارزش‌های انسانی است.

,

 

,

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان جنوبی گفت: امر به معروف همان چیزی است که امام حسین علیه‌السلام به خاطر آن قیام کردند.

,

 

,

مدبرعزیزی افزود: اگر کمی با تأمل به این مهم توجه شود، می‌توان فهمید که اگر در همه زمینه‌ها امر به معروف و نهی از منکر باشد، می‌شود تضمین کرد که کار با خطا مواجه نخواهد شد یا از مسیر منحرف نخواهد شد.

,

 

,

وی اظهار کرد: جامعه‌ای را تصور کنید که در آن امر به معروف نباشد آن وقت هرکس در هر کاری هر طور دلش بخواهد می‌تواند عمل کند و حتی قانون را هم دور بزند و کسی کاری به کارش نداشته باشد اما برعکس حتی اگر فردی خدا را فراموش کند و از این‌که خداوند او را می‌بیند غفلت ورزد، همیشه حواسش به کار خودش خواهد بود و متوجه این موضوع که چشم‌هایی بینا او را نظاره می‌کنند، است و به همین دلیل حدود خود را رعایت می‌کند.

,

 

,

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان جنوبی گفت: گاهی افرادی دلسوز دست به این مهم می‌زنند اما چون شیوه و راه آن را بلد نیستند ممکن است با نتیجه عکس مواجه شوند چراکه امر به معروف و نهی از منکر شرایطی دارد.

,

 

,

مدبرعزیزی افزود: یکی از مسائلی که در این خصوص باید مورد توجه قرار گیرد این است که اگر کسی خود دچار اشتباهی است، نباید دست به امر به معروف و نهی از منکر بزند چراکه اولویت این کار برای خود اوست و اول باید به اصلاح خودش بپردازد.

,

 

,

وی اظهار کرد: متأسفانه امروزه در فضای مجازی به علت نبود زیرساخت‌های مناسب و عدم فرهنگ‌سازی شاهد موارد زیادی در این خصوص هستیم و چون نظارت و قانون و اجرای درست قانون وجود ندارد نمی‌توان به صورت تأثیرگذار مقابله کرد و گاهی شاهد این هستیم که آبروی مؤمنان ریخته می‌شود یا به خاطر راه اشتباهی که بعضی خواص انجام می‌دهند عده زیادی دنبالشان می‌روند و گمراه می‌شوند حال آن‌که نهی از منکری برای این افراد صورت نمی‌گیرد.

,

 

,

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان جنوبی گفت: در همه زمینه‌های جامعه نیاز به زمینه‌سازی برای این فرهنگ زیبا وجود دارد که ابتدا باید توسط مسئولان و دستگاه‌های مربوطه انجام گیرد.

,

 

,

مدبرعزیزی افزود: این همان چیزی است که دشمن برای نابودی آن تمام تلاش خود را می‌کند و کمر به نابودی آن بسته است چراکه وقتی امر به معروف و نهی از منکر از بین برود، دیگر کسی کار به سیاستمداران و تمصیمات غلطشان ندارد.

,

 

,

وی اظهار کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر نباشد، کسی کار به افرادی که جامعه را به سوی مسموم‌کردن می‌برند ندارد و کسی کار به محتکران، فاسدان و بی‌غیرتان ندارد.

,

 

,

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان جنوبی گفت: باید مورد توجه قرار گیرد که ما امر به معروف و نهی از منکر را فقط برای افراد عادی جامعه نباید به کار گیریم و این مهم شامل مسئولان خورد و کلان جامعه نیز می‌شود و مداوم باید به افراد مسئول تذکر داد.

,

 

,

مدبرعزیزی تصریح کرد: این کار می‌تواند خود یک نهاد نظارتی قوی مردمی برای همه امور مردم یک جامعه باشد.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه