اخبار داغ

معاون دادستان خراسان رضوی خبر داد؛

۶ سال زندان در انتظار جاسوس مشهدی

۶ سال زندان در انتظار جاسوس مشهدی
معاون سیاسی و امنیتی دادستان خراسان رضوی گفت: مردی که به‌اتهام جاسوسی برای کشور متخاصم دستگیر شده بود با صدور رای دادگاه تجدیدنظر به‌تحمل هفت سال زندان محکوم شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ قاضی حسن حیدری صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: مردی که به‌اتهام جاسوسی برای کشور متخاصم با صدور دستورات ویژه قضایی و تلاش شبانه‌روزی سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگیر شده بود با صدور رای دادگاه تجدیدنظر به‌تحمل هفت سال زندان محکوم شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

معاون سیاسی و امنیتی دادستان مرکز خراسان رضوی بیان کرد: از مدت‌ها قبل سربازان گمنام امام زمان(عج) در راستای فعالیت‌های اطلاعاتی و امنیتی برای حفظ ایران زمین از گزند دشمنان و فریب خوردگان داخلی، به‌سرنخ‌ها و اخباری دست یافتند که نشان می‌داد مرد میانسالی که به‌یکی از کشورهای همسایه رفت و آمد می‌کند درحال جاسوسی برای یکی از کشورهای متخاصم جمهوری اسلامی است.

,

وی افزود: با توجه به‌اهمیت و حساسیت موضوع بلافاصله گروه‌های اطلاعاتی با دستورات خاصی که از سوی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی صادر شد به‌تجزیه و تحلیل اخبار دریافتی پرداختند و این مهره فریب خورده را زیر چتر اطلاعاتی خود گرفتند.

,

قاضی حیدری تصریح کرد: با جمع‌آوری اسناد و مدارک مستند، این مرد 60 ساله با شگردهای خاص اطلاعاتی به‌سوی اهداف نظام جمهوری اسلامی هدایت شد و این فرد جاسوس زیر ذره بین اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) قرار گرفت.

,

قاضی سابق شعبه 904 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد که رسیدگی به‌پرونده این جاسوس را در زمان دستگیری و فعالیت‌های اطلاعاتی به‌عهده داشت، با اشاره به‌روند دستگیری متهم خاطرنشان کرد: وقتی اطلاعات و اسناد و مدارک درباره این فرد کامل شد و سربازان گمنام امام زمان(عج) به‌اهداف مدنظر خود برای خنثی کردن ترفندهای دشمنان نظام دست یافتند، عملیات دستگیری وی با راهنمایی و هدایت‌های دادستان مرکز خراسان رضوی آغاز شد.

,

وی اضافه کرد: این مرد 60 ساله در یک عملیات هماهنگ و غافلگیرانه درحالی به چنگ قانون افتاد که در زمان دستگیری برای دقایقی در بهت و حیرت فرو رفته بود.

,

قاضی حیدری تصریح کرد: بلافاصله بازجویی‌ها از متهم به‌جاسوسی برای کشور متخاصم جمهوری اسلامی با مدارک انکارناپذیر آغاز شد و این متهم که خود را در برابر اسناد مستدل می‌دید، با صدور کیفرخواست از سوی نماینده دادستان پای میز محاکمه نشست.

,

معاون دادستان مشهد تاکید کرد: متهم در شعبه هشتم دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی منصوری مقابل میز عدالت قرار گرفت و پس از برگزاری چندین جلسه محاکمه به‌تحمل 10 سال زندان محکوم شد.

,

وی افزود: با اعتراض متهم به‌رای صادره، پرونده وی به دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی ارسال شد که در نهایت قضات دادگاه تجدیدنظر با توجه به‌اوضاع و احوال متهم و برخی مسائل دیگر مدت زندان وی را به هفت سال کاهش دادند که این رای قطعی و لازم الاجراست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه